Bohaterami dzisiejszych zadań będą pszczoły. Poznamy ich znaczenie dla przyrody i dla człowieka…
Dla starszych i młodszych
1.Ćwiczenia logorytmiczne: Dziecko, najpierw razem z rodzicem, a potem samodzielnie, porusza się zgodnie z tekstem
Zrób do przodu cztery kroki, i rozejrzyj się na boki.
Tupnij nogą raz i dwa, ta zabawa nadal trwa.
Teraz w lewo jeden krok, przysiad, i do góry skok.
Zrób do tyłu kroków trzy, by koledze otrzeć łzy.
Klaśnij w ręce razy pięć, na klaskanie też masz chęć!
Wokół obróć się, raz dwa, piłka skacze hop-sa-sa.
Ręce w górę i na boki, zrób zajęcze cztery skoki.
Gdy się zmęczysz, poleż sobie, i wyciągnij w górę nogę.
https://www.youtube.com/watch?v=osAR2QTZfs8
3.Karty pracy, cz.4, s.42 – policz pszczoły, połącz pszczoły z obrazkiem plastrów, do których lecą, dokończ kolorowanie plastrów miodu.
4.Obejrzyj jeszcze kilka ciekawostek na temat pszczół
https://www.youtube.com/watch?v=LMLSxZJTNnE
https://www.youtube.com/watch?v=PX8JKShqt9c
https://www.youtube.com/watch?v=exknqkNNFGg
5.Powtórz raz jeszcze ćwiczenia z nietypowym przyborem
https://www.youtube.com/watch?v=ENCe-WnBwh8
6.Nauka rysowania - ,,Krok po kroku” – pszczoła, (maluszkom można wydrukować kontur ula lub pszczoły do pokolorowania)
https://www.youtube.com/watch?v=b3W_RMrqnsw
6- latki – ułożą zdania z rozsypanki literowej:
Kuba buduje ul.
Ul to mały domek.
Tomek pomaga Kubie.