Nauka i integracja na lekcjach matematyki.

Utworzono: 15-06-2021

Po długim okresie nauki zdalnej wróciliśmy do szkoły. Nadszedł czas na ponowną integrację zespołów klasowych. Świetną okazją ku temu były ostatnie lekcje matematyki. Wykonując zadania praktyczne uczniowie kształcili różne umiejętności matematyczne, a przy okazji dobrze się przy tym bawili. Budowali szkielety brył wykorzystując w tym celu chrupki (plastelinę) i długie wykałaczki.  Z przyniesionych pudełek np. po herbacie tworzyli różne siatki figur przestrzennych. W grupach wykonywali też obliczenia dotyczące remontu klasy i korytarza szkolnego.  Zadania związane były m.in. z wymianą wykładziny, listwy przypodłogowej oraz malowaniem sufitu. W tym celu niezbędne okazało się wykonanie dokładnych pomiarów tych pomieszczeń przy pomocy miary budowlanej. Na innej lekcji z kolei, mierzyli sobie nawzajem wzrost wykorzystując przyrządy miernicze i wspólnie obliczali średni wzrost uczniów danej klasy. Na boisku szkolnym miała też miejsce rywalizacja grupowa. Dzieci obliczały średnią prędkość poruszania się drużyn tip-topkami na wyznaczonym odcinku drogi. Na innej lekcji układali zadania do gazetki reklamowej  jednego z lęborskich marketów, a potem je rozwiązywali. Dużą frajdą było też układanie domina i trimina oraz wzorów postaci (przedmiotów) z wykorzystaniem tangramów matematycznych. W trakcie zajęć uczniowie chętnie korzystali z zapałek, aby rozwiązywać matematyczne łamigłówki i układać liczby w systemie rzymskim. Poniższe zdjęcia obrazują duże zaangażowanie i pozytywne emocje, jakie towarzyszyły wszystkim dzieciom w trakcie wykonywania zadań.

Pokaz z zajęć matematycznych. Zapraszamy do obejrzenia!nauka i integracja.mp4 

                                        Nauczyciel matematyki, B. Granzin