Po długim okresie nauki zdalnej wróciliśmy do szkoły. Nadszedł czas na ponowną integrację zespołów klasowych. Świetną okazją ku temu były ostatnie lekcje matematyki. Wykonując zadania praktyczne uczniowie kształcili różne umiejętności matematyczne, a przy okazji dobrze się przy tym bawili. Budowali szkielety brył wykorzystując w tym celu chrupki (plastelinę) i długie wykałaczki. Z przyniesionych pudełek np. po herbacie tworzyli różne siatki figur przestrzennych. W grupach wykonywali też obliczenia dotyczące remontu klasy i korytarza szkolnego. Zadania związane były m.in. z wymianą wykładziny, listwy przypodłogowej oraz malowaniem sufitu. W tym celu niezbędne okazało się wykonanie dokładnych pomiarów tych pomieszczeń przy pomocy miary budowlanej. Na innej lekcji z kolei, mierzyli sobie nawzajem wzrost wykorzystując przyrządy miernicze i wspólnie obliczali średni wzrost uczniów danej klasy. Na boisku szkolnym miała też miejsce rywalizacja grupowa. Dzieci obliczały średnią prędkość poruszania się drużyn tip-topkami na wyznaczonym odcinku drogi. Na innej lekcji układali zadania do gazetki reklamowej jednego z lęborskich marketów, a potem je rozwiązywali. Dużą frajdą było też układanie domina i trimina oraz wzorów postaci (przedmiotów) z wykorzystaniem tangramów matematycznych. W trakcie zajęć uczniowie chętnie korzystali z zapałek, aby rozwiązywać matematyczne łamigłówki i układać liczby w systemie rzymskim. Poniższe zdjęcia obrazują duże zaangażowanie i pozytywne emocje, jakie towarzyszyły wszystkim dzieciom w trakcie wykonywania zadań.
Pokaz z zajęć matematycznych. Zapraszamy do obejrzenia! - nauka i integracja.mp4
Nauczyciel matematyki, B. Granzin