KIM JESTEŚ?

Utworzono: 05-05-2020

Dziś poznamy symbole narodowe.

  1. Słuchanie wiersza pt. „ Kim jesteś?”

Czy wiesz, kim jesteś?

− To oczywiste!

Co ci jest bliskie?

− Znaki ojczyste.

Ojczyste barwy

− biało – czerwone.

Ojczyste godło

− orzeł w koronie.

Ojczyste w hymnie

− mazurka dźwięki,

no i stolica

− miasto syrenki.

 

• Rozmowa na temat wiersza.

− Co jest bliskie osobie z wiersza? ( znaki ojczyste)

− Jakie znaki ojczyste?( flaga, godło, hymn)

− Co jest jeszcze bliskie? ( stolica)

− Kim jest osoba z wiersza? A wy, kim jesteście? ( Polakiem)

 4.       Ćwiczenia  gimnastyczne

Taniec   połamaniec     https://www.youtube.com/watch?v=RrsdZz3wkCo&t=3s

 Ćwicz z  Lulisią cz. 1    https://www.youtube.com/watch?v=9iOLdoHhLpc

 Ćwicz z Lulisią cz. 2     https://www.youtube.com/watch?v=Tc82wV1jV-4&t=167s

Karta pracy, cz. 4, s. 27.

Rysowanie szlaczków po śladach, a potem – samodzielnie. Rysowanie po śladach spirali –

dużych i małych.

Karta pracy, cz. 4, s. 28.

Czytanie całościowe zdania To mapa Polski. Czytanie samodzielne (6-latki) lub z rodzicem (5-latki) napisów odszukanych w naklejkach: Wisła, stolica, Bałtyk, Tatry. Naklejanie ich w odpowiednich miejscach na mapie.

Odpowiedz na pytanie:

− Co to jest Bałtyk?

− Gdzie się znajduje?

− Jak nazywa się stolica Polski?

Oglądanie godła. Kolorowanie rysunku godła według wzoru. Kolorowanie flag, żeby wyglądały jak flaga Polski.

Na łące zakwitły pierwsze majowe kwiaty. Julka i Karol z zachwytem im się przyglądali.

– Nazbierajmy kwiatów na wiosenny bukiet – zawołała Julka – a potem podarujemy

je mamie.

Dzieci zaczęły zrywać kwiaty, wybierając najpiękniejsze.

– Mamie bardzo się spodobają – stwierdził Karol.

Kiedy mama dostała kwiaty, rzeczywiście bardzo się ucieszyła i powiedziała:

– Kwiaty są bardzo ładne. Dziękuję wam, kochani. Wiem nawet, co możemy z nimi

zrobić.

Mama wzięła kwiaty i zaczęła układać z nich bukiet. Kiedy był gotowy, tata zabrał

małą Zuzię, a mama zawołała starsze dzieci do ogrodu, gdzie na drzewie zawieszona

była kapliczka Matki Bożej.

– Te piękne, wiosenne kwiaty damy Maryi, która bardzo się cieszy, jeśli o niej

pamiętamy.

I mama wstawiła bukiet do wazonu przy kapliczce.

– Ale naszą miłość do Maryi jeszcze lepiej możemy okazać modlitwą. W maju

modlimy się do Matki Bożej w wyjątkowy sposób, odmawiając litanię.

– A co to jest litania? – zapytała Julka.

– To taka modlitwa, w której zwracamy się do Maryi różnymi tytułami i prosimy

„Módl się za nami”. Litanię można też śpiewać.

I mama zaczęła odmawiać litanię do Matki Bożej. Karol i Julka nie znali jeszcze

całej litanii, ale przyłączyli się do mamy, odpowiadając po każdym wezwaniu „Módl

się za nami”.

 Rozmowa na temat opowiadania

– Co mama dostała od dzieci?

– Komu mama ofiarowała swoje kwiaty?

– Jak nazywa się modlitwa, którą odmawiamy w maju?

– Co Julka i Karol zrobili wspólnie z mamą przy kapliczce Maryi?

 Praca z podręcznikiem katecheza  44


 Grafika #0: KIM JESTEŚ?