Dziś poznamy symbole narodowe.
- Słuchanie wiersza pt. „ Kim jesteś?”
Czy wiesz, kim jesteś?
− To oczywiste!
Co ci jest bliskie?
− Znaki ojczyste.
Ojczyste barwy
− biało – czerwone.
Ojczyste godło
− orzeł w koronie.
Ojczyste w hymnie
− mazurka dźwięki,
no i stolica
− miasto syrenki.
• Rozmowa na temat wiersza.
− Co jest bliskie osobie z wiersza? ( znaki ojczyste)
− Jakie znaki ojczyste?( flaga, godło, hymn)
− Co jest jeszcze bliskie? ( stolica)
− Kim jest osoba z wiersza? A wy, kim jesteście? ( Polakiem)
4. Ćwiczenia gimnastyczne
Taniec połamaniec https://www.youtube.com/watch?v=RrsdZz3wkCo&t=3s
Ćwicz z Lulisią cz. 1 https://www.youtube.com/watch?v=9iOLdoHhLpc
Ćwicz z Lulisią cz. 2 https://www.youtube.com/watch?v=Tc82wV1jV-4&t=167s
Karta pracy, cz. 4, s. 27.
Rysowanie szlaczków po śladach, a potem – samodzielnie. Rysowanie po śladach spirali –
dużych i małych.
Karta pracy, cz. 4, s. 28.
Czytanie całościowe zdania To mapa Polski. Czytanie samodzielne (6-latki) lub z rodzicem (5-latki) napisów odszukanych w naklejkach: Wisła, stolica, Bałtyk, Tatry. Naklejanie ich w odpowiednich miejscach na mapie.
Odpowiedz na pytanie:
− Co to jest Bałtyk?
− Gdzie się znajduje?
− Jak nazywa się stolica Polski?
Oglądanie godła. Kolorowanie rysunku godła według wzoru. Kolorowanie flag, żeby wyglądały jak flaga Polski.
Na łące zakwitły pierwsze majowe kwiaty. Julka i Karol z zachwytem im się przyglądali.
– Nazbierajmy kwiatów na wiosenny bukiet – zawołała Julka – a potem podarujemy
je mamie.
Dzieci zaczęły zrywać kwiaty, wybierając najpiękniejsze.
– Mamie bardzo się spodobają – stwierdził Karol.
Kiedy mama dostała kwiaty, rzeczywiście bardzo się ucieszyła i powiedziała:
– Kwiaty są bardzo ładne. Dziękuję wam, kochani. Wiem nawet, co możemy z nimi
zrobić.
Mama wzięła kwiaty i zaczęła układać z nich bukiet. Kiedy był gotowy, tata zabrał
małą Zuzię, a mama zawołała starsze dzieci do ogrodu, gdzie na drzewie zawieszona
była kapliczka Matki Bożej.
– Te piękne, wiosenne kwiaty damy Maryi, która bardzo się cieszy, jeśli o niej
pamiętamy.
I mama wstawiła bukiet do wazonu przy kapliczce.
– Ale naszą miłość do Maryi jeszcze lepiej możemy okazać modlitwą. W maju
modlimy się do Matki Bożej w wyjątkowy sposób, odmawiając litanię.
– A co to jest litania? – zapytała Julka.
– To taka modlitwa, w której zwracamy się do Maryi różnymi tytułami i prosimy
„Módl się za nami”. Litanię można też śpiewać.
I mama zaczęła odmawiać litanię do Matki Bożej. Karol i Julka nie znali jeszcze
całej litanii, ale przyłączyli się do mamy, odpowiadając po każdym wezwaniu „Módl
się za nami”.
Rozmowa na temat opowiadania
– Co mama dostała od dzieci?
– Komu mama ofiarowała swoje kwiaty?
– Jak nazywa się modlitwa, którą odmawiamy w maju?
– Co Julka i Karol zrobili wspólnie z mamą przy kapliczce Maryi?
Praca z podręcznikiem katecheza 44