Łąka w maju

Utworzono: 14-05-2020

Maj to miesiąc, w którym na łące rosną kolorowe kwiaty, tworząc barwny dywan. Wokół nas pojawiają się pięknie śpiewające ptaki, motyle oraz inne owady. Podczas dzisiejszych zajęć poznamy zwierzęta żyjące na łące oraz rosnące tam rośliny. Postaramy się dostrzec  piękno  majowej przyrody.

  1. 1.      Wysłuchaj piosenki pt. „ Majowa łąka” , możesz  nauczyć się jej śpiewać .

I. Dziś na łąkę przyszła Wiosna   w kwiecistej sukience,   budzi maki i stokrotki,   jaskry i kaczeńce.

 Ref.: Ptaki trele wyśpiewują,   świeci ciepłe słońce,   w rosie kąpią się biedronki.   Wiosna już na łące!

 II. Świerszcz zielone stroi skrzypce,   da dziś pierwszy koncert.   Tańczą pszczoły i motyle,   żabki i chrabąszcze.

  Ref.: Ptaki…

  III. Tak się wszyscy cieszą wiosną,   tańczą i śpiewają,   nawet krecik wyszedł z norki,   z myszką pląsa żwawo. 

https://www.youtube.com/watch?v=814z9Tpphkw

2. Rozmowa na temat tekstu piosenki.

 − Kto przybył na łąkę?

 − Co zaczęło się dziać na łące, kiedy przyszła wiosna?

− Co to znaczy, że świerszcz stroi skrzypce?

− Wymień mieszkańców łąki, o których jest mowa w piosence.

3.Słuchanie opowiadania Małgorzaty Strękowskiej -ZarembyZabawa w chowanego”.                                                           Książka  dla starszaków (s. 74–77).  

https://www.youtube.com/watch?v=h0gte1S1ubc

4. Rozmowa na temat opowiadania:

 − W co bawili się: żabka, konik polny, biedronka i motylek cytrynek?

 − Dlaczego biedronka nie mogła odnaleźć przyjaciół?

− Co to jest barwa ochronna?

Ubarwienie ochronne czy maskujące polega na upodobnieniu się barwą ciała do środowiska życia danego zwierzęcia. Ubarwienie ochronne jest rozpowszechnione wśród zwierząt, takich jak niedźwiedź polarny, pasikonik, rzekotka drzewna.

5. Zadania dla starszaków: 

 Karta pracy, cz. 4, s. 36−37. Oglądanie obrazka. Określanie, co dzieje się na łące w maju. Oglądanie zdjęć zwierząt, nazywanie ich.  

6. Zadania 6 – latków:

  • podziel nazwy – żaba, mucha, pszczoła, motyl, myszka, mlecz, trawa ma głoski.
  • przeczytaj tekst umieszczony pod ilustracjami ( książka s. 74-77)

7. Zadania dla 5 latków: podziel  nazwy  bohaterów opowiadania na sylaby.

8. Zadania dla 4 latków: KP s. 48-49. Obejrzyj obrazek. Nazwij zwierzęta na obrazku, podziel ich nazwy na sylaby.

9. Propozycja dla 3, 4  latków: popraw po śladzie, i pokoloruj. Wybierz ten, który Ci się najbardziej podoba.


 Grafika #0: Łąka w maju
 Grafika #1: Łąka w maju
 Grafika #2: Łąka w maju
 Grafika #3: Łąka w maju