- Na początek proponuję Wam utrwalanie piosenki „ Wiosna na łące”.
- 2. Zabawy matematyczne : Zabawy z sześcianem – kostką.
Dzieci rzucają kostką i wykonują tyle czynności podanych przez rodzica, ile oczek wyrzucono na kostce. Czynności: podskoki, skłony, przysiady, okrzyki… − Dzieci rzucają kostką i podają liczbę większą (lub mniejszą) o jeden w stosunku do liczby oczek wyrzuconych na kostce. Na zakończenie dzieci przypominają, kształt jakiej bryły ma kostka.
3.Ćwiczenia gimnastyczne- może dziś trochę tańczymy np. z balonem lub chustką.
https://www.youtube.com/watch?v=TI-Thsr9VFA
4. Ćwiczenia w określaniu wartości logicznej zdań.
Czy to prawda, czy to fałsz? Gdy odgadniesz, sygnał dasz, np. gdy zdanie jest prawdziwe, dziecko klaśnie w ręce lub wykona ustalony ruch głową.
− Konik polny w wodzie gra.
− Żaba dwie głowy ma.
− Biedroneczki są w kropeczki.
− Motyle mają ciepłe czapeczki.
− Stokrotka jest czerwona.
− Ważka jest większa niż wrona.
5. Praca plastyczna. WIOSENNY MOTYLEK. Poniżej prezentuję kilka propozycji na wykonanie motylka. Możecie wybrać jedną z nich lub skorzystać z własnego pomysłu. Na pewno Wasze prace będą ciekawe i bardzo staranne. Mam nadzieję, że się nimi pochwalicie i wyślecie zdjęcia.
Łąkowe owady : https://www.youtube.com/watch?v=UohDHJAy25Q
6. Zadania dla starszaków:
Karta pracy cz. 4, s. 39. Nazywanie zwierząt przedstawionych na zdjęciach. Otaczanie pętlą owadów. Dokańczanie rysunku motyla według wzoru.
Karta pracy, cz. 4, s. 40. Oglądanie sześcianów. Określanie różnic i podobieństw między nimi. Oglądanie rozłożonego sześcianu – jego siatki. Liczenie kwadratów. Rysowanie na każdej ścianie innego owada. Oglądanie obrazków sześcianu w różnym położeniu.
Karta pracy, cz. 4, s. 41. Rysowanie szlaczków po śladach, a potem – samodzielnie. Rysowanie motyla po śladach. Kolorowanie rysunku. Rysowanie po śladzie drogi motyla do stokrotki.
7. Religia . Dzisiaj posłuchajcie bajki o Fatimie. Jest to historia dzieci, które widziały Matkę Bożą: