Dziś zajrzymy na wiejskie podwórko.
- Rozwiązywanie zagadek o zwierzętach
W każdej wsi jest taki budzik, który co dzień wszystkich budzi. (kogut)
Lubi głośno gdakać, kiedy zniesie jajko. Każdy wie, że jest stałą kurnika mieszkanką.(kura)
Nie pieje, nie gdacze, tylko głośno kwacze. Po stawie pływa. Jak się nazywa? (kaczka)
Dzięki niej na zimę masz czapkę i szalik. Gdy w góry pojedziesz, ujrzysz ją na hali. (owca)
Ma długie uszy, futerko puszyste. Ze smakiem chrupie sałaty listek. (królik)
2. Zabawa „ Co to za zwierzę?” Rodzic określa cechy zwierzęcia bez podawania nazwy a dziecko odgaduje, jakie zwierzę opisywał rodzic. Np. To zwierzę ma długą szyję, białe piórka i woła gę, gę. Można zamienić się rolami.
3. Malowanie farbami „Moje ulubione zwierzątko”. Starszaki malują samodzielnie, maluszki wypełniają kontur zwierzątka farbami.
4. Przypomnijmy sobie co jedzą, gdzie mieszkają i co dają nam zwierzęta?
https://www.youtube.com/watch?v=CpcmvJTO5G4
5. Bajka „ Szukamy mamy”
https://www.youtube.com/watch?v=E5bWIQo182c
6. Film edukacyjny „ U dziadka Lulka na wsi”
https://www.youtube.com/watch?v=U6q-jMyqn8Q
Zadania dla 6 – latków
Karta pracy Litery i liczby, cz. 2, s. 68. Czytanie tekstu indywidualnie przez dzieci.
Odszukiwanie zdjęć zwierząt i naklejanie ich w odpowiednich miejscach.
Karta pracy Litery i liczby, cz. 2, s. 69.Czytanie zadań. Wpisywanie odpowiednich liczb.
Karta pracy, cz. 4, s. 9.
Oglądanie obrazka, odszukiwanie na nim śladów zwierząt. Łączenie obrazków zwierząt z ich śladami.
Czytanie z rodzicem (lub samodzielnie) nazw zwierząt. Naklejanie zdjęć zwierząt w odpowiednich miejscach.
Zadania dla 5 –latków
Karta pracy Przygotowanie do czytania, pisania, liczenia, s. 69. Rysowanie drogi kury do kurcząt.
Karta pracy, cz. 4, s. 9. Oglądanie obrazka, odszukiwanie na nim śladów zwierząt. Łączenie obrazków zwierząt z ich śladami.
Czytanie z rodzicem nazw zwierząt. Naklejanie zdjęć zwierząt w odpowiednich miejscach.