Kochani, kończy się rok szkolny, bo zaczynają się wakacje. Mam nadzieję, że będziecie tęsknić za przedszkolem i rówieśnikami.
- Wakacyjne rady – rozmowa inspirowana wierszem B. Kosmowskiej „Podjudzajka”
Zawsze jadę na wakacje w towarzystwie podjudzajki.
To istotka bardzo sprytna, pewnie rodem z jakiejś bajki.
I ma ulubione zdanie, gdy na pomysł wpadam zły,
Mówi: – Zrób to, zrób kochanie. I nie słuchaj swojej mamy!
Podjudzajka mnie podjudza, zakłócając letnie sny.
Wykąp się na dzikiej plaży, może się nieszczęście zdarzy?
Będzie potem płacz i łzy! Rozpal dziś ognisko w lesie,
To się szybko wieść rozniesie, kto z ostrzeżeń ważnych kpi!
Schowaj się przed mamą w sklepie, niech cię szuka i oblepi plakatami wszystkie drzwi!
Wymknij się po cichu z domu, Nie mów o tym nic nikomu.
Zgub się w tym okropnym mieście, będzie działo się nareszcie,
będzie świetnie, mówię ci! A ja śnię, że tak się dzieje, że drżę cała i truchleję,
I gdy budzę się nad ranem, pytam moją biedną mamę, Czy niegrzeczna byłam znów?
Czy uciekłam, zaginęłam, gdzieś przepadłam i zniknęłam w gąszczu moich strasznych snów?
Nic z tych rzeczy! – mówi mama. – To nie wakacyjny Dramat, tylko podjudzajki gra.
Kto rodziców zawsze słucha, nie chochlika i kłamczucha, ten wakacje piękne ma!
• Rozmowa na temat wiersza:
− Kim była podjudzajka?
− Do czego podjudzajka namawiała dzieci?
− Dlaczego nie warto słuchać podjudzajki?
2. Co najbardziej podobało mi się w przedszkolu – rysunek.
• Zabawa Dokończ zdania. Rodzic rozpoczyna zdania, a dziecko kończy. np.: W przedszkolu lubiłem/ lubiłam… W przedszkolu nie lubiłem/nie lubiłam… W przedszkolu czułem się/czułam się…
• Wypowiadanie się dzieci na temat: Co najbardziej podobało mi się w przedszkolu?
Rysowanie tego, co podobało się w przedszkolu. Wskazywanie obrazków zgodnie z kolejnością pór roku: starszaki- karta pracy, cz. 4, s. 76, 3,4 latki rysują na kartce. Młodsze dzieci mogą skorzystać z kolorowanki.
Karta pracy, cz. 4, s. 75. Czytanie tekstu wyrazowo-obrazkowego o wakacjach. Kończenie kolorowania kredek według wzoru (rytmu) z poprzedniej karty.
Karta pracy, cz. 4, s. 77. Czytanie tekstu z N. lub samodzielnie. Rozmowa na temat tego, co dzieci poznały w przedszkolu. Rysowanie słoneczek po śladach. Kolorowanie rysunków.
Czekam na Wasze prace, na pewno będą ciekawe i staranne. Pozdrawiam.