22 czerwca rozpoczyna się kalendarzowe lato. To pora roku, którą lubię najbardziej.
- Karty pracy, cz. 4, s. 64−65. Odczytanie zdania: Jest lato. Oglądanie zdjęć, słuchanie tekstu na ich temat, odczytanego przez rodzica. Rysowanie na każdej kolejnej gałązce o jedną jagodę mniej. Kolorowanie rysunków.
Układanie zdań na temat lata (z wykorzystaniem zdjęć z kart pracy). Np. Latem na polu dojrzewa zboże. Latem w ogrodach i na polach ludzie zbierają truskawki. Latem w lesie rosną jagody… Dzieci układają zdania. Potem liczą, ile jest w każdym zdaniu wyrazów.
2. Rozwiązywanie zagadek o różnych środkach lokomocji.
Pędzi po torze szybko, z daleka, bo tłum podróżnych na stacji czeka. (pociąg)
Ma skrzydła, choć nie jest ptakiem. Lata podniebnym szlakiem. (samolot)
Ma maskę, a pod nią konie, cylindry – nie na głowie. A w środku siedzi człowiek. (samochód) Ta wielka latająca maszyna owada – ważkę, przypomina. (helikopter)
3. Ćwiczenia słuchowe – środki lokomocji. Rozpoznawanie pojazdów, podawanie ich nazw z podziałem na sylaby.
https://www.youtube.com/watch?v=kShLSH-J81A
https://www.youtube.com/watch?v=Ahp8oBOvu2M
Ćwiczenia klasyfikacyjne –powiedz, gdzie poruszają się te pojazdy: po lądzie, w wodzie czy w powietrzu?
https://www.youtube.com/watch?v=mRPyav8aT7U
4. Zadania do wykonania w kartach pracy:
Karta pracy, cz. 4, s. 63. Nawlekanie muszelek na nitkę według wzoru (rytmu)- 5,6 latki
Karta pracy, cz. 4, s. 66. Określanie, dlaczego pętle są tak narysowane. Kończenie rysowania linii między kwiatami. Kolorowanie kwiatów - 5.6 latki.
Maluszki – Pokoloruj obrazek o lecie.