PIŁKA DLA WSZYSTKICH

Utworzono: 28-05-2020

Celem dzisiejszych zajęć jest kształtowanie postawy tolerancji w stosunku do dzieci niepełnosprawnych. Oprócz nas żyją  na całym  świecie dzieci, które różnią się  od innych wyglądem, kolorem skóry, zainteresowaniami. W swoim otoczeniu często widzimy osoby, które inaczej się zachowują , np. nie mogą chodzić, nie słyszą lub nie widzą. Mówimy o nich, że  są niepełnosprawni. Musimy jednak pamiętać, że takie dzieci  również, tak jak i my chcą mieć kolegów i przyjaciół, z którymi będą się bawić , uczyć i mile spędzać czas, a od nas  zależy czy będą czuli się szczęśliwi.

  1.   Słuchanie piosenki Dziwni goście (sł. i muz. Krystyna Gowik).

https://www.youtube.com/watch?v=Mq5LVKj8pXQ

  • Rozmowa na temat piosenki.
  - O czym jest ta piosenka? 
− Co oznacza słowo: emocje? 
− O jakich emocjach jest mowa w piosence? 
− Jakie emocje nas „odwiedzają”?  Co się wtedy dzieje?

2. Słuchanie opowiadania Agaty Widzowskiej Piłka dla wszystkich.   Książka (s. 82–83) dla starszaków.

https://www.youtube.com/watch?v=okVZVZYxNcs

• Rozmowa na temat opowiadania.           

   − Co śniło się Frankowi? 

 − O czym opowiadał Adzie? 

− Jak zachowywali się chłopcy?   

− Co zrobił ich kapitan? 

-  Kim został Franek na meczu?

− Co powiedzieli chłopcy Frankowi na pożegnanie? 

− Co będzie ćwiczył Franek? 

− Jak oceniacie zachowanie chłopców na początku, a jak potem, po rozmowie z kapitanem?

Wyjaśnienie pojęcia tolerancja. Rozmowa rodzica z dzieckiem w oparciu o poniższe pytania.

 Tolerancja oznacza cierpliwość i wyrozumiałość dla odmienności. Jest poszanowaniem cudzych uczuć, poglądów, upodobań, wierzeń, obyczajów i postępowania, choćby były całkowicie odmienne od własnych albo zupełnie z nimi sprzeczne. Współcześnie rozumiana tolerancja to szacunek dla wolności innych ludzi, ich myśli i opinii oraz sposobu życia.

 − Czy chłopcy byli tolerancyjni?       

 − Czy należy wyśmiewać się z kogoś, dlatego że jest gruby, jeździ na wózku…?

3. Zadania dla starszaków

  • Karta pracy, cz. 4, s. 54. Rysowanie siebie w swoim ulubionym ubraniu, ze swoją ulubioną zabawką. Kolorowanie ramki swoim ulubionym kolorem. Samodzielne pisanie swojego imienia (swoich imion) i nazwiska (lub z pomocą rodzica).

  • Ćwiczenia w czytaniu zdań pod ilustracjami ( 6 latki) – książka s. 82-83

 


 Grafika #0: PIŁKA DLA WSZYSTKICH