STÓŁ WIELKANOCNY

Utworzono: 09-04-2020

 Dziś będziemy doskonalić  umiejętność przeliczania, spostrzegawczość i zmysł dotyku. Do rozwijania tych umiejętności proponuję następujące zabawy:

 

 

 

1.Zagadki dotykowe – Co ukryłam w pudełku?

Proszę przygotować: przedmioty związane z Wielkanocą lub przedmioty z najbliższego otoczenia,  apaszka do zasłonięcia oczu.

Rodzic  wyjmuje z pudełka przedmioty związane z Wielkanocą lub z najbliższego otoczenia. Dziecko  z zasłoniętymi oczami, odgaduje, co otrzymało do rąk, np. koszyczek, baranka, zajączka, bazie,  serwetkę auto, piłka, klocek.

 

2.Ćwiczenie spostrzegawczości – Ukryte pisanki.

Potrzebne będą: pisanki lub jajeczka wycięte  przez dziecko z papieru

Dziecko szuka pisanek ukrytych przez rodzica lub rodzeństwo. Kiedy je znajdzie, określa, w jakich miejscach były one schowane. Zachęcamy do stosowania odpowiednich przyimków np: na, pod, za, obok. Proponujemy policzenie znalezionych pisanek. Starszaki przeliczają jajeczka stosując  liczebniki główne od 1 do 10 oraz porządkowe: pierwszy, drugi itd.

 

3.Pisanka wielkanocna składanie obrazka  z części. Do tego zadania można wykorzystać wcześniej wykonaną pisankę z papieru lub dowolny  obrazek przedstawiający pisankę wielkanocną.  Rodzic przecina go na trzy, cztery lub więcej części (w zależności od umiejętności dziecka).  Dzieciom 3,4 letnim tniemy na mniej części, np., na 4, a starszakom na więcej części np. 8,10. Prosimy  o złożenie obrazka w całość.  Można ułożony obrazek przykleić na kartkę.

 

4. Gra liczbowa – Kostką rzucamy – pisanki zbieramy.

Pisanki: kolorowe lub  białe jajeczka z papieru,  kostka do gry.

Rozkładamy  na dywanie kolorowe jajeczka. Kolejno rzucamy kostką, a następnie liczymy oczka i zbieramy  tyle jajek, ile wskazuje liczba oczek. Gramy tak długo aż zabraknie na dywanie pisanek. Osoba, które ma ich najwięcej, wygrywa. Można w trakcie zabawy zadać dziecku pytanie: kto wyrzucił więcej oczek lub ile oczek wyrzuciliśmy razem.


 Grafika #0: STÓŁ WIELKANOCNY