Dziś poznamy miarę pojemności – czyli litr, obejrzymy filmik o najważniejszym mieście w Polsce oraz pogimnastykujemy swoje ciało. Oto przygotowane dla Was zadania.
1. Zabawy i ćwiczenia związane z mierzeniem pojemności płynów.
Potrzebne będzie kilka butelek plastikowych o pojemności 1 litra.
• Określanie, ile wody jest w butelce.
Stawiamy przed dziećmi zakręconą butelkę z wodą. Pytamy: Ile jest wody w butelce –
dużo, mało? Potem przewraca butelkę i pyta, czy jest w niej tyle samo wody.
• Ustawianie butelek według wzrastającej w nich ilości wody.
Butelki z różną ilością wody.
Ustawiamy butelki na stoliku przed dziećmi.
− Dzieci określają, w której butelce jest najwięcej wody, a w której najmniej.
− Ustawiają butelki według ilości zawartego w nich płynu – od tej z najmniejszą ilością, do tej z największą.
• Zapoznanie z miarą płynów.
Pokazujemy butelki – 0,5l, 1l, 1,5l. Mówimy dziecku, że miarą pojemności płynów jest 1l . 0,5l to jest połowa 1l, a 1,5l – to litr i jeszcze połowa litra.
- Butelki z wodą, kubek.
Dzieci przelewają do kubka wodę z jednej butelki, a potem z drugiej butelki i liczą, ile kubków wody było w jednej, a ile w drugiej butelce, Określają, gdzie wody było więcej (było tyle samo).
https://www.youtube.com/watch?v=-n6H2_J_CLI
2. Zapraszam do ćwiczeń gimnastycznych, które można wykonać w domu:
https://www.youtube.com/watch?v=OZ54i4ecwWA
3. Najważniejsze miasto - stolica.
https://www.youtube.com/watch?v=yTN74uNHN28
Zadania dla starszaków:
Karta pracy, cz. 4, s. 30−31.
Określanie, co zwiedzali w Warszawie Olek, Ada, mama i tata z rodzicami mamy. Oglądanie zdjęć warszawskich syrenek. Rysowanie po śladach rysunków bez odrywania kredki od kartki.
Karta pracy, cz. 4, s. 32–33.
Oglądanie zdjęcia, zwracanie uwagi na poziom soku w szklankach. Dzieci rysują szlaczki po śladzie, a potem samodzielnie. Następnie kolorują butelki, rysują je po śladzie a potem samodzielnie według wzoru.
Karta pracy Przygotowanie do czytania, pisania, liczenia, s. 75. ( 5 latki)
Kolorowanie klocków – klocki tego samego kształtu powinny być w takim samym kolorze.
Zadania 4 - latków
Karta pracy, cz. 2, nr 45.
Dzieci: odszukują wśród naklejek brakujące elementy obrazka, naklejają je w odpowiednich miejscach, podają nazwę przedstawionego symbolu Polski, kolorują pierwszą, trzecią i piątą koronę na żółto, a drugą i c czwartą – na pomarańczowo, liczą, ile jest żółtych koron, a ile pomarańczowych koron.
4. Propozycja dla maluszków