STOLICA, WISŁA, SYRENKA

Utworzono: 08-05-2020

Dziś poznamy miarę pojemności – czyli litr, obejrzymy filmik o najważniejszym mieście w Polsce oraz pogimnastykujemy swoje ciało. Oto przygotowane dla Was zadania.

 1. Zabawy i ćwiczenia związane z mierzeniem pojemności płynów.

Potrzebne będzie kilka butelek plastikowych o pojemności 1 litra.

Określanie, ile wody jest w butelce.

Stawiamy przed dziećmi zakręconą butelkę z wodą. Pytamy: Ile jest wody w butelce –

dużo, mało? Potem przewraca butelkę i pyta, czy jest w niej tyle samo wody.

Ustawianie butelek według wzrastającej w nich ilości wody.

Butelki z różną ilością  wody.

Ustawiamy butelki na stoliku przed dziećmi.

− Dzieci określają, w której butelce jest najwięcej  wody, a w której najmniej.

− Ustawiają butelki według ilości zawartego w nich płynu – od tej z najmniejszą ilością, do tej z największą.

• Zapoznanie z miarą płynów.

Pokazujemy  butelki – 0,5l, 1l, 1,5l. Mówimy dziecku, że miarą pojemności płynów jest 1l . 0,5l  to jest połowa 1l, a 1,5l – to litr i jeszcze połowa litra.

  • Butelki z wodą, kubek.

Dzieci przelewają do kubka wodę z jednej butelki, a potem z drugiej butelki i liczą, ile kubków wody było w jednej, a ile w drugiej butelce, Określają, gdzie wody było więcej (było tyle samo).

 https://www.youtube.com/watch?v=-n6H2_J_CLI

 

2.  Zapraszam do ćwiczeń gimnastycznych, które można wykonać w domu:

 https://www.youtube.com/watch?v=OZ54i4ecwWA

 

3.  Najważniejsze miasto - stolica.

 https://www.youtube.com/watch?v=yTN74uNHN28 

 

Zadania dla starszaków:

Karta pracy, cz. 4, s. 30−31.

Określanie, co zwiedzali w Warszawie Olek, Ada, mama i tata z rodzicami mamy. Oglądanie zdjęć warszawskich syrenek. Rysowanie po śladach rysunków bez odrywania kredki od kartki.

 Karta pracy, cz. 4, s. 32–33.

Oglądanie zdjęcia, zwracanie uwagi na poziom soku w szklankach.  Dzieci rysują szlaczki po śladzie, a potem samodzielnie. Następnie kolorują butelki, rysują je po śladzie a potem samodzielnie według wzoru.

 Karta pracy  Przygotowanie do czytania, pisania, liczenia, s. 75. ( 5 latki)

Kolorowanie klocków – klocki tego samego kształtu powinny być w takim samym kolorze.

 

Zadania 4 - latków

Karta pracy, cz. 2, nr 45.

Dzieci: odszukują wśród naklejek brakujące elementy obrazka, naklejają je w odpowiednich miejscach, podają nazwę przedstawionego symbolu Polski, kolorują pierwszą, trzecią i piątą koronę na żółto, a drugą i c czwartą – na pomarańczowo,  liczą, ile jest żółtych koron, a ile pomarańczowych koron.

 

4. Propozycja dla maluszków

 


 Grafika #0: STOLICA, WISŁA, SYRENKA