Wczoraj poznaliśmy zwierzęta, które mieszkają na wsi. Dziś przypomnimy sobie ich nazwy oraz zabawimy się w rozpoznawania ich głosów.
Zadania dla 3-6 latków
Zabawa pt. " Jakie zwierzę wydaje taki dźwięk?"
https://www.youtube.com/watch?v=vQbS0Dm0CjA
Ćwiczenia równowagi
W staniu jednonóż – przekładanie piłeczki z ręki do ręki pod kolanem wzniesionej nogi. Dziecko ćwiczy, stając, na przemian, na lewej nodze lub na prawej nodze.
Zadania dla maluszków
Zabawa z piosenką Dziadek fajną farmę miał
https://www.youtube.com/watch?v=30nw6AtuGiQ
Omówienie treści piosenki – przykładowe pytania:
- Kto miał farmę?
- Jaką farmę miał dziadek?
- Jakie zwierzęta dziadek hodował na farmie?
Ćwiczenia artykulacyjne – dziecko naśladuje głosy ptaków hodowlanych (kura, gęś, kaczka, indyk).
Karty pracy cz. 2 s. 33
Nazwij zwierzęta, podziel ich nazwy na sylaby, pokoloruj wybrane rysunki, narysuj po śladzie drogę konia do stajni.
Zadania dla starszaków ( 5-6 latki)
1. Słuchanie opowiadania ,,Uparty kogut” – dziecko słucha opowiadania, oglądając ilustracje – Książka s.62-65
Rozmowa z dzieckiem na temat opowiadania – przykładowe pytania:
- Czy mama Olka i Ady była wcześniej na wsi?
- Z kim bawił się Olek?
- Co robiła Ada?
- Jaki ptak zainteresował się mamą? Dlaczego?
- Czym zajęli się tata z wujkiem?
- Jak mama przechytrzyła koguta? Czy jej się to naprawdę udało?
Proszę zwracać uwagę aby dziecko udzielało odpowiedzi pełnym zdaniem.
2. Karty pracy, cz. 4, s. 4–5.
Układanie zdań na temat zwierząt z wiejskiego podwórka. Pierwsze zdanie wypowiada rodzic, następne układa dziecko.
Nazywanie zwierząt, które grupa Ady zobaczyła na wsi w gospodarstwie agroturystycznym. Odszukiwanie zwierząt znajdujących się w pętlach na dużym obrazku.
3. Odkrywanie litery ż, Ż na podstawie słowa żubry
Podział słowa żubry na sylaby i głoski. Szukamy innych słów, w których głoskę ż słychać na początku (żaba, żurek, żyrafa…), w środku (leżak, jeżyny, kałuża…). Zwracamy uwagę, że głoska ż na końcu słowa jest często słyszana jak głoska sz.
Karty pracy „Litery i liczby” s. 64–67. ( 6 – latki)
• Dzielenie nazw zdjęć na głoski.
• Kolorowanie na niebiesko liter ż, Ż w wyrazach.
• Czytanie sylab, wyrazów i tekstu.
• Oglądanie obrazków. Czytanie wypowiedzeń.
• Wodzenie palcem po literze ż – małej i wielkiej, pisanej. Pisanie liter ż, Ż po śladach, a potem – samodzielnie.
• Karta pracy „Przygotowanie do czytania, pisania, liczenia”, s. 68.( 5 – latki)
• Określanie, co przedstawia obrazek. Podawanie pierwszej głoski z jego nazwy.
• Rysowanie po śladach rysunków.
• Podawanie głosek, jakimi rozpoczynają się słowo żubr i nazwy rysunków.
• Zaznaczanie liter ż, Ż w wyrazach.