UPARTY KOGUT

Utworzono: 15-04-2020

Wczoraj poznaliśmy zwierzęta, które mieszkają na wsi. Dziś  przypomnimy sobie  ich nazwy oraz zabawimy się w  rozpoznawania ich głosów.

Zadania dla 3-6 latków

 Zabawa pt. " Jakie zwierzę wydaje taki dźwięk?" 

https://www.youtube.com/watch?v=vQbS0Dm0CjA

Ćwiczenia równowagi   

W staniu jednonóż – przekładanie piłeczki z ręki do ręki pod kolanem wzniesionej nogi. Dziecko ćwiczy, stając, na przemian, na lewej nodze lub na prawej nodze.

 

Zadania dla maluszków

Zabawa z piosenką  Dziadek fajną farmę miał

https://www.youtube.com/watch?v=30nw6AtuGiQ

Omówienie treści piosenki – przykładowe pytania:

 - Kto miał farmę?

 - Jaką farmę miał dziadek?

 - Jakie zwierzęta dziadek hodował na farmie?

Ćwiczenia artykulacyjne – dziecko naśladuje głosy ptaków hodowlanych (kura, gęś, kaczka, indyk).

 Karty pracy cz. 2 s. 33

Nazwij zwierzęta, podziel ich nazwy na sylaby, pokoloruj wybrane rysunki, narysuj po śladzie drogę konia do stajni.

 

Zadania dla starszaków ( 5-6 latki)

1.     Słuchanie opowiadania ,,Uparty kogut” – dziecko słucha opowiadania, oglądając ilustracje  – Książka s.62-65  

Rozmowa z dzieckiem na temat opowiadania – przykładowe  pytania:

 - Czy mama Olka i Ady była wcześniej na wsi?

 - Z kim bawił się Olek?

 - Co robiła Ada?

 - Jaki ptak zainteresował się mamą? Dlaczego?

 - Czym zajęli się tata z wujkiem?

 - Jak mama przechytrzyła koguta? Czy jej się to naprawdę udało?

Proszę zwracać uwagę aby dziecko udzielało odpowiedzi pełnym zdaniem.

2.      Karty pracy, cz. 4, s. 4–5.

Układanie zdań na temat zwierząt z wiejskiego podwórka. Pierwsze zdanie wypowiada  rodzic, następne układa dziecko.

Nazywanie zwierząt, które grupa Ady zobaczyła na wsi w gospodarstwie agroturystycznym. Odszukiwanie zwierząt znajdujących się w pętlach na dużym obrazku.

3.     Odkrywanie litery ż, Ż na podstawie słowa żubry

Podział słowa żubry na sylaby i głoski. Szukamy innych słów, w których głoskę ż słychać na początku (żaba, żurek, żyrafa…), w środku (leżak, jeżyny, kałuża…). Zwracamy uwagę, że głoska ż na końcu słowa jest często słyszana jak głoska sz.

 Karty pracy „Litery i liczby” s. 64–67. ( 6 – latki)

• Dzielenie nazw zdjęć na głoski.

• Kolorowanie na niebiesko liter ż, Ż w wyrazach.

• Czytanie sylab, wyrazów i tekstu.

• Oglądanie obrazków. Czytanie wypowiedzeń.

• Wodzenie palcem po literze ż – małej i wielkiej, pisanej. Pisanie liter ż, Ż po śladach, a potem – samodzielnie.

 

 • Karta pracy „Przygotowanie do czytania, pisania, liczenia”, s. 68.( 5 – latki)

• Określanie, co przedstawia obrazek. Podawanie pierwszej głoski z jego nazwy.

• Rysowanie po śladach rysunków.

• Podawanie głosek, jakimi rozpoczynają się słowo żubr i nazwy rysunków.

• Zaznaczanie liter ż, Ż w wyrazach.

 

 

 


 Grafika #0: UPARTY KOGUT