Zbliżają się wakacje, a wraz z nimi wakacyjne podróże. Podróżować można po Polsce lub po świecie. Dziś zapoznamy się z kontynentami oraz z globusem – kulistym modelem Ziemi.
- Słuchanie piosenki Lato na wakacjach (Piosenka do pobranie na dole tekstu).
Idzie lato poprzez pola,
roześmiane przyszło do nas, do przedszkola.
Wita lato wszystkie dzieci:
„Na wakacje razem ze mną pojedziecie”
. Ref.: Na na na na na na na na na na na na,
już wakacji nadchodzi czas.
Witamy morze, jezioro, łąkę, rzekę, las,
bo wakacji nadchodzi czas!
II. Więc walizki spakujemy,
plecak, piłkę i materac zabierzemy.
Z mamą, tatą, siostrą, bratem
po przygodę wyruszymy razem z latem.
Pytania dotyczące tekstu piosenki.
− O czym jest ta piosenka?
− Dlaczego lato wita wszystkie dzieci?
− Gdzie możemy spędzić wakacje?
− Dlaczego najprzyjemniejsze są wyjazdy latem?
2. Słuchanie opowiadania Małgorzaty Strękowskiej-Zaremby Wakacyjne podróże.
Książka (s. 84–85)
https://www.youtube.com/watch?v=xf6sPWoIWXs
- Rozmowa na temat opowiadania.
− Co Olek, Ada i tata planowali z samego rana?
− Dzięki czemu mogli podróżować palcem po całym świecie?
− Jakie kontynenty były widoczne na globusie?
− Co wskazywał palec Olka?
− Co wskazywał palec taty?
− Gdzie chciała pojechać mama?
− Co wspominała cały czas Ada?
− Co wskazywał palec Ady? Gdzie ona chciała pojechać na wakacje?
3. Sześciolatki czytają tekst znajdujący się pod ilustracjami w książce.
4. Wskazanie na mapie Polski Morza Bałtyckiego, odczytywanie przez rodzica lub samodzielnie nazw miejscowości leżących nad Bałtykiem.
5. Karta pracy, cz. 4, s. 60. Wykonanie łódki według instrukcji. Rysowanie po śladach ( starszaki).
6. Praca plastyczna „Moje wymarzone wakacje” – wykonana kredkami lub farbami , samodzielnie lub z wykorzystaniem kolorowanki.
Czekam na Wasze prace. Jestem pewna, że będą bardzo ciekawe i staranne.
Pozdrawiam.