Dziś poznamy narzędzia ogrodnicze potrzebne na wsi, będziemy doskonalić spostrzegawczość, utrwalać liczebniki i przyimki określające położenie przedmiotów: za, pod, w itp.
- Zabawa „ Gdzie schowały się zwierzęta?” . Do tej zabawy można wykorzystać zabawki lub figurki zwierzątek. Rodzic chowa określoną liczbę figurek. Mówi dziecku ile ich schował, następnie zaczynamy je szukać. Gdy znajdziemy, określamy miejsce ich schowania, posługując się odpowiednimi przyimkami. Przeliczmy zabawki i sprawdzamy, czy wszystkie zostały znalezione.
- W oparciu o KP cz. 4 s. 10 i 11 porozmawiamy o wiosennych pracach w ogrodzie. Dowiemy się, jakich maszyn i narzędzi używa rolnik i ogrodnik do swojej pracy.
- Maluszki podzielą na sylaby, a starszaki na głoski i sylaby nazwy narzędzi: grabie, widły, łopata, motyka, sekator, konewka, taczka.
- Karty pracy Przygotowanie do czytania, pisania, liczenia, s. 70–71. ( 5 latki) , Rysowanie po śladach. Kolorowanie rysunków.
5. Ćwiczenia gimnastyczne:
https://www.youtube.com/watch?v=Tc82wV1jV-4
https://www.youtube.com/watch?v=0ih61-uU-zk
6. Filmikie i programy, które warto obejrzeć:
Wiosna w polu https://www.youtube.com/watch?v=I6EGdIPn8Lg
Wędrówki Skrzata Borówki odc. 1 – ogród https://www.youtube.com/watch?v=HKbblzMIIEo
Wędrówki Skrzata Borówki odc. 9. - pole https://www.youtube.com/watch?v=nWS6MHbPJz4
Małe mądrale – wiosna w ogrodzie https://www.youtube.com/watch?v=_gRV1FicCWQ
Domowe przedszkole - Wiosenne nowalijki https://www.youtube.com/watch?v=s-7VvcVtKJ0
Pozdrawiam