Dziś poznamy kolejnych mieszkańców łąki: biedronkę siedmiokropkę oraz pszczołę. Poznamy pszczelą rodzinę i ich obowiązki a także zobaczymy jak powstaje miód.
- Przygotowałam dla Was kilka ciekawych filmików na ich temat:
- Z kamerą wśród pszczół: |
Odcinek 1 https://www.youtube.com/watch?v=LMLSxZJTNnE
Odcinek 2 https://www.youtube.com/watch?v=PX8JKShqt9c
https://www.youtube.com/watch?v=p_UgKxHpodM
-
Biedronki należą do rodziny chrząszczy. Przechodzą przez stadia przeobrażenia (jak np. motyl). W Polsce najczęściej spotykanymi gatunkami biedronek są dwukropki i siedmiokropki, co oznacza, że liczba kropek nie wskazuje na wiek, tylko na gatunek. Biedronki są pożyteczne, bo zjadają mszyce – szkodniki roślin. Części ciała biedronki to : pancerz, pod nim skrzydła, głowa, oczy, aparat gębowy, nogi, czułki.
https://www.youtube.com/watch?v=Mcx_JLGNhnc
2. Mieszkańcy łąki - zagadki
https://www.youtube.com/watch?v=LIsNWZUA8X4
3. Wykonanie biedronki. Składanie czerwonego krążka na pół, rozprostowanie go a następnie rozcięcie wzdłuż linii zgięcia. Naklejanie na czarny korpus biedronki dwóch czerwonych skrzydełek. − Dorysowanie flamastrami (gdy klej przyschnie) kropek na skrzydełkach. – Można wykonać np. 2 biedronki, do których przymocujecie nitkę, końce nitki należy przymocować z jednej strony do biedronki, a z drugiej do kredki i wykorzystać do poniższej zabawy z rodzicami lub rodzeństwem.
https://www.youtube.com/watch?v=r0mUU1IM9mM&t=60s
4. Zabawa z biedronką. Uczestnicy zabawy układają biedronki na podłodze w jednym szeregu. Każdy trzyma w ręce patyczek z naprężoną nitką. Między każdą osobą a biedronką powinny być jednakowe odstępy. Na hasło Start każdy zaczyna nawijać nitkę na patyk. Zwycięzcą zostaje osoba, która jako pierwsza doprowadzi swoją biedronkę do patyka.
5. Ćwiczenia logorytmiczne: Dziecko robi to, o czym mówi wiersz i porusza się zgodnie z tekstem czytanym przez rodzica. (Na początku można ćwiczyć razem z dzieckiem).
Zrób do przodu cztery kroki, i rozejrzyj się na boki.
Tupnij nogą raz i dwa, ta zabawa nadal trwa.
Teraz w lewo jeden krok, przysiad, i do góry skok.
Zrób do tyłu kroków trzy, by koledze otrzeć łzy.
Klaśnij w ręce razy pięć, na klaskanie też masz chęć!
Wokół obróć się, raz dwa, piłka skacze hop-sa-sa.
Ręce w górę i na boki, zrób zajęcze cztery skoki.
Gdy się zmęczysz, poleż sobie, i wyciągnij w górę nogę.
6. Zadania dla starszaków:
Karta pracy, cz. 4, s. 42. Liczenie pszczół. Łączenie pszczół z obrazkiem plastrów, do których lecą. Kończenie kolorowania plastrów miodu. Oglądanie zdjęć. Słuchanie nazw produktów, które otrzymujemy dzięki pszczołom.
7. Zadania dla maluszków:
KP, s. 50. Rysuj ślimaka po śladzie. Pokoloruj rysunek.