Wiosna na łące

Utworzono: 18-05-2020

Dziś poznamy kolejnych  mieszkańców łąki: biedronkę siedmiokropkę oraz pszczołę. Poznamy pszczelą rodzinę i ich obowiązki a także  zobaczymy jak powstaje miód.

  1. Przygotowałam dla Was kilka ciekawych filmików na ich  temat:
  • Z kamerą wśród pszczół: |

           Odcinek 1 https://www.youtube.com/watch?v=LMLSxZJTNnE

           Odcinek 2 https://www.youtube.com/watch?v=PX8JKShqt9c

            https://www.youtube.com/watch?v=p_UgKxHpodM

  •    Biedronki  należą do rodziny chrząszczy. Przechodzą przez stadia przeobrażenia (jak np. motyl). W Polsce najczęściej spotykanymi gatunkami biedronek są dwukropki i siedmiokropki, co oznacza, że liczba kropek nie wskazuje na wiek, tylko na gatunek. Biedronki są pożyteczne, bo zjadają mszyce – szkodniki roślin.  Części ciała biedronki to :  pancerz, pod nim skrzydła, głowa, oczy, aparat gębowy, nogi, czułki.

             https://www.youtube.com/watch?v=Mcx_JLGNhnc

       2.      Mieszkańcy łąki - zagadki

            https://www.youtube.com/watch?v=LIsNWZUA8X4

      3.   Wykonanie biedronki.  Składanie czerwonego krążka na pół, rozprostowanie go a następnie rozcięcie wzdłuż linii zgięcia.  Naklejanie na czarny korpus biedronki dwóch czerwonych skrzydełek. − Dorysowanie flamastrami (gdy klej przyschnie) kropek na skrzydełkach. – Można wykonać np. 2 biedronki, do których przymocujecie nitkę, końce  nitki należy przymocować z jednej strony do biedronki, a z drugiej do kredki i wykorzystać do poniższej zabawy z rodzicami lub rodzeństwem.

https://www.youtube.com/watch?v=r0mUU1IM9mM&t=60s

 4. Zabawa z biedronką. Uczestnicy zabawy układają biedronki na podłodze w jednym szeregu. Każdy trzyma w ręce patyczek z naprężoną nitką. Między każdą osobą  a biedronką powinny być jednakowe odstępy. Na hasło Start każdy zaczyna nawijać nitkę na patyk. Zwycięzcą zostaje osoba, która jako pierwsza doprowadzi swoją biedronkę do patyka.

 5. Ćwiczenia logorytmiczne:  Dziecko robi to, o czym mówi wiersz i porusza  się  zgodnie z tekstem  czytanym przez rodzica. (Na początku można ćwiczyć razem z dzieckiem).

 Zrób do przodu cztery kroki, i rozejrzyj się na boki.

Tupnij nogą raz i dwa, ta zabawa nadal trwa.

 Teraz w lewo jeden krok, przysiad, i do góry skok.

Zrób do tyłu kroków trzy, by koledze otrzeć  łzy.

Klaśnij w ręce razy pięć, na klaskanie też masz chęć!

 Wokół obróć się, raz dwa, piłka skacze hop-sa-sa.

Ręce w górę i na boki, zrób zajęcze cztery skoki.

Gdy się zmęczysz, poleż sobie, i wyciągnij w górę nogę.

6.      Zadania dla starszaków:

Karta pracy, cz. 4, s. 42. Liczenie pszczół. Łączenie pszczół z obrazkiem plastrów, do których lecą. Kończenie kolorowania plastrów miodu. Oglądanie zdjęć. Słuchanie nazw produktów, które otrzymujemy dzięki pszczołom.

7.      Zadania dla maluszków:

KP, s. 50. Rysuj ślimaka po śladzie. Pokoloruj rysunek.


 Grafika #0: Wiosna na łące