1. Wysłuchanie wiersza Halo, tu mówi Ziemia.
Uświadomienie dzieciom, że Ziemia jest kulą składającą się z dwóch półkul, że kręci się wokół własnej osi i krąży wokół Słońca, a na pełny obrót potrzebuje całego roku.
Dzień dobry, dzieci! Jestem Ziemia,
wielka, okrągła jak balonik.
Z tej strony – Słońce mnie opromienia,
a z tamtej – nocy cień przesłonił.
Gdy jedna strona jest oświetlona,
to zaciemniona jest druga strona.
Wy zajadacie pierwsze śniadanie,
a spać się kładą Amerykanie.
Właśnie! Bo ja się kręcę w krąg,
jak bardzo duży bąk.
– Dobranoc! – wołam.
– Dzień dobry! – wołam
to znaczy zrobiłam obrót dokoła.
A oprócz tego wciąż, bez końca,
muszę się kręcić wokół Słońca.
Nigdyście jeszcze nie widzieli
takiej olbrzymiej karuzeli!
Bo trzeba mi całego roku,
ażeby Słońce obiec wokół.
2. Jak powstają dzień i noc oraz pory roku? Aby uzyskać odpowiedź na to pytanie obejrzyj film pt. Paxi - Dzień, noc i pory roku.
https://www.youtube.com/watch?v=ekY5oZDdQ4k
3. Czas na ćwiczenia gimnastyczne – oto kilka propozycji:
https://www.youtube.com/watch?v=ufXXXnQ1hiM
https://www.youtube.com/watch?v=Ip4tmGx6FSg&list=RDCMUCOC9IfHv-_1f1f_a36WMC6Q&index=2
https://www.youtube.com/watch?v=2BQCcIjudZ8
4. Zadania dla starszaków:
Karta pracy nr 74 - Posłuchaj rymowanki, narysuj ufoludka według opisu.
Karta pracy nr 75 - Narysuj drogę kosmonauty do rakiety, wiedząc, że przebiega ona tylko po gwiazdkach.
Karta nr 76 - Przeczytaj sam lub z rodzicem podpisy umieszczone pod zdjęciami. Odszukaj w naklejkach takie same wyrazy. Naklej je w odpowiednich miejscach. Dokończ rysunek. Pokoloruj go.
5. Dla chętnych maluchów: różne kosmiczne kolorowanki