Dzisiaj będziemy kształtować u dziecka poczucie przynależności narodowej…
1.Karty pracy, cz.4, s.27 – rysuj szlaczki po śladach, a potem – samodzielnie. Rysuj po śladach spirali – dużych i małych.
2.Utrwalenie piosenki ,,Najpiękniejsze miejsce świata”
https://www.youtube.com/watch?v=31iMeePXKM8
-zaśpiewaj razem refren piosenki:
A ja mieszkam właśnie tu,
Tutaj tulę się do snu.
Tutaj swoje mam radości i troski.
Każde drzewo tutaj znam, każdą drogę tu i tam
To jest mój kawałek Polski.
Najpiękniejsze miejsce świata, w prawo, w lewo, w tył i w przód!
Taki to mój mały cud!
3.Słuchanie wiersza czytanego przez rodzica
,,Kim jesteś?”
Czy wiesz, kim jesteś?
– To oczywiste!
– Co jest Ci bliskie?
– Znaki ojczyste:
Ojczyste barwy
-biało-czerwone,
Ojczyste godło
-orzeł w koronie.
Ojczyste w hymnie
Mazurka dźwięki,
No i stolica
– miasto syrenki.
I jeszcze Wisła?
Co sobie płynie,
Raz po wyżynie,
Raz po równinie,
I mija miasta
Prześliczne takie?
Już wiesz , kim jesteś?
Jestem Polakiem.
Odpowiedz na pytania rodzica:
- co jest bliskie osobie z wiersza?
- jakie znaki ojczyste?
- co jest jeszcze bliskie?
- Kim jest osoba z wiersza?
- a ty, kim jesteś?
Spróbuj nauczyć się wiersza na pamięć, a może wolisz inny np.
- Kto ty jesteś?
- Polak mały.
- Jaki znak twój?
- Orzeł biały.
- Gdzie ty mieszkasz?
- Między swymi.
- W jakim kraju?
W polskiej ziemi.
- Czym ta ziemia?
- Mą ojczyzną.
- Czym zdobyta?
- Krwią i blizną.
- Czy ją kochasz?
- Kocham szczerze.
- A w co wierzysz?
- W Polskę wierzę.
4. Czas na ćwiczenia - zapraszam
https://www.youtube.com/watch?v=LVSMZjOwcTQ (17’)
5.Karta pracy, cz.4, s.28 – czytanie całościowe zdania To mapa Polski. Czytanie samodzielne (6-latki) lub z rodzicem (5-latki) napisów odszukanych w naklejkach: Wisła, stolica, Bałtyk, Tatry. Naklejenie ich w odpowiednich miejscach na mapie. Czy wiesz co oznaczają te nazwy?
Pokoloruj godło i flagę według wzoru.
3-latki – zapraszam do obejrzenia bajki
Polskie Symbole Narodowe - Polak Mały
https://www.youtube.com/watch?v=xQk8p7XY23A