Kolejne zadania przed Wami – karty pracy, gimnastyka oraz zabawy i ćwiczenia związane z pojemnością płynów…
1.Karta pracy, cz.4, s.30-31 – określ, co zwiedzali w Warszawie Olek, Ada i ich rodzina; obejrzyj zdjęcia warszawskich syrenek; rysuj po śladach rysunków bez odrywania kredki od kartki.
2.Ułóż zdania z podanymi słowami: stolica, Wisła, syrena, (np. W naszej stolicy jest dużo pomników.)
3.Czas na gimnastykę, to ważne – zrób to razem z rodzicem bo to ważne również dla niego.
https://www.youtube.com/watch?v=OZ54i4ecwWA
4.Zabawy i ćwiczenia związane z mierzeniem pojemności płynów
- rodzic stawia przed dzieckiem zakręconą butelkę z wodą, pyta: Ile jest wody w butelce? (dużo?, mało?). Potem przewraca butelkę i pyta, czy jest w niej tyle samo wody.
- rodzic ustawia np.3 szklanki z różną ilością wody – dziecko określa, w której szklance jest najwięcej wody, w której najmniej. Dziecko ustawia szklanki według wzrastającej w nich ilości wody.
- rodzic przygotuje kilka przezroczystych słoików (lub szklanek, wazonów) o różnym kształcie. - Do każdego słoika dziecko wleje taką samą ilość wody. Dziecko określa w którym słoiku jest więcej a w którym mniej. Czy w każdym słoiku jest tyle samo wody? Ustalenie wniosku, że o ilości wody nie mówi jej poziom w słoiku, tylko miarka jaką tę wodę rozlewano.
- rodzic pokazuje butelki -0,5l, 1l, 1,5l – mówi dziecku, że miarą pojemności płynów jest litr, wskazuje zapis pojemności płynu na butelkach. Aby lepiej zrozumieć dany temat można obejrzeć krótkie filmiki:
https://www.youtube.com/watch?v=1P2r5XnaXtU
https://www.youtube.com/watch?v=-n6H2_J_CLI
5.Czas na ruch :
https://www.youtube.com/watch?v=-pmG45LdGKw
3- latki:
- utrwalą kolory– biały i czerwony – dziecko wskazuje w mieszkaniu co jest białe, a co czerwone; podaje przykłady tego, co jeszcze jest czerwone i co jeszcze jest białe.(śnieg, cukier, farba, pomidor, dachówka, samochód itp.)
- ćwiczenia oddechowe – na blat stołu kładziemy kawałek waty, włóczki, piórko czy jakiś inny lekki przedmiot – dziecko wciąga powietrze nosem, wypuszcza ustami naśladując wiatr i przesuwa w ten sposób lekki przedmiot.
- rodzic na podłodze układa ze skakanki lub sznurka kontur Polski – dziecko wewnątrz konturu konstruuje z klocków różne budowle, a następnie objaśnia rodzicom co zbudowało.