Czy dobrze znam swoją wieś?...
1.Pogadanka z dzieckiem na temat miejscowości, w której mieszka, (jak się nazywa, czy jest miastem, czy wsią, co się w niej znajduje, czym zajmują się w większości ludzie, którzy w niej mieszkają, kto jest sołtysem, itd.)
2.Karta pracy, cz.4, s.21- dziecko rysuje po śladach. Określa, który rysunek kojarzy się z jego otoczeniem.
3.Zachęcam do utrwalenia refrenu piosenki ,,Najpiękniejsze miejsce świata” (melodia i tekst podana we wczorajszym wpisie)
4.Ćwiczenia w dodawaniu i odejmowaniu w zakresie 10 z wykorzystaniem liczmanów (klocki, guziki, klamerki), kartoników z cyframi od 0-9 oraz znakami =, -, +. Rodzic mówi treść zadania, a dziecko operując liczmanami, podaje wynik , układa działanie i je odczytuje. Np. W ogrodzie wyrosło 6 tulipanów. Przyszedł tatuś i 3 tulipany zerwał dla mamy. Ile tulipanów zostało w ogrodzie? Albo Mama posadziła na grządce 4 cebulki krokusów i 3 cebulki żonkili. Ile cebulek kwiatowych posadziła mama?
https://www.youtube.com/watch?v=PSIZdjKSuu8 filmik o dodawaniu na palcach
https://www.youtube.com/watch?v=jMTvTBAOIH8 filmik o odejmowaniu
5.Ćwiczenia ruchowe z rodzicem
https://www.youtube.com/watch?v=FacAJxiIzh4
6.Karta pracy, cz.4, s.22
6-latki – książka niebieska, s.75
3-latki – posłuchają wiersza
Czesław Janczarski ,,O domu i wędrówce”
Wracają bociany z dalekiej podróży.
Tu gniazdo rodzinne najlepiej im służy.
Pies wraca do budy, choć biegał pół nocy,
i merda ogonem, i patrzy nam w oczy.
A pszczoła, co lata wśród kwiatów po lesie,
do ula z daleka pachnący miód niesie.
Jaś wraca z przedszkola do domu, do mamy.
Z teatru i kina do domu wracamy.
Przyjemnie wędrować po drogach dalekich.
Lecz w domu, wśród swoich – najlepiej, najlepiej!
Analiza treści: dziecko próbuje odpowiedzieć na pytania:
- Dokąd wracają bociany?
- Co robił pies, gdy wrócił do budy?
- Dokąd leci pszczoła?
- Dokąd wracają dzieci z przedszkola?
- Kto mieszka z tobą w domu
- Co lubisz robić w domu?
3- latki spróbują narysować dom.