Dzisiejsze zajęcia poświęcimy emocjom, które towarzyszą zarówno ludziom dorosłym jak i dzieciom. Ważne by nad nimi panować…
1.Posłuchaj jeszcze raz piosenki ,,Dziwni goście”
https://www.youtube.com/watch?v=Mq5LVKj8pXQ
zastanów się i odpowiedz na pytania rodzica:
-kiedy się złościmy?
-kiedy się smucimy?
-kiedy się boimy?
-kiedy się cieszymy?
-kiedy się wstydzimy?
-kiedy zazdrościmy?
2.Posłuchaj wiersza, w którym też występują emocje
,, Moje uczucia”
Żal mi minionych wakacji, urodzin, które już były,
i tego, że odwiedziny babci już się skończyły.
Smutno, że tata wyjechał, mama tak mało ma czasu,
i złość mnie bierze, że brat mój robi tak dużo hałasu.
Tu, w moim sercu, mieszkają uczucia: miłość, radość i smutek.
Czasem jestem tak bardzo szczęśliwy, lecz czasem także się smucę.
W kieszonce kasztan na szczęście o tym wciąż przypomina,
że wszystko, co jest tak smutne, kiedyś z czasem przemija.
Zobacz, już się uśmiechasz, bo znowu będą wakacje,
tata niedługo już wróci, z mamą pójdziesz na spacer.
Po burzy zawsze jest tęcza, po deszczu słońce znów świeci,
po chwilach trudnych i smutnych znowu szczęśliwe są dzieci.
Przypominamy dziecku, że uczucia, emocje są czymś normalnym, naturalnym, co zawsze towarzyszy ludziom – dorosłym i dzieciom. Ważne jest, żeby umieć nad nimi panować.
3.Zapraszam na gimnastykę
https://www.youtube.com/watch?v=Ip4tmGx6FSg
4.Karta pracy, cz.4, s.59 – narysuj szlaczki po śladach, a potem – samodzielnie, dokończ rysowanie rybek wg wzoru.
3 – latki – Książka ,,Chcę czytać i pisać”, s.26 – przeczytaj razem z rodzicem, policz zwierzęta, które widział Krzyś, spróbuj ułożyć zdanie o każdym zwierzątku.
6 – latki – praca w zeszycie – wytnij 10 wyrazów, przeczytaj i przyklej obok odpowiedniego obrazka.
5.Obejrzyj filmik podsumowujący dzisiejsze zajęcia o uczuciach https://www.youtube.com/watch?v=Yqb95ZWykSI