Dziś kolejne zajęcia i zabawy związane ze zwierzętami z wiejskiej zagrody…
1.Zapoznanie z wybranymi popularnymi przysłowiami, których bohaterami są zwierzęta; rodzic wyjaśni ich znaczenie.
- Gdyby kózka nie skakała, toby nóżki nie złamała.
- Zapomniał wół, jak cielęciem był.
- Pasuje jak wół do karety.
- Nie kupuj kota w worku.
2.Karta pracy, cz.4, s.9 – oglądanie obrazka, odszukiwanie na nim śladów zwierząt. Łączenie obrazków zwierząt z ich śladami. Czytanie z rodzicem (lub samodzielnie) nazw zwierząt. Naklejanie zdjęć zwierząt w odpowiednich miejscach.
3.Zabawa ruchowo – naśladowcza ,,Poruszam się jak…”
Rodzic wystukuje rytm do biegania (np. uderzając klockiem o klocek) dziecko porusza się po pokoju na palcach, na hasło rodzica, np. ,,kaczka” – dziecko naśladuje poruszanie się kaczki, ponownie biega na palcach, a rodzic podaje kolejne hasło np. koza, itd. Dziecko może naśladować odgłosy danego zwierzątka.
4.Zgaduj – zgadula. Dziecko rozwiązuje zagadki. Z hasłem rozwiązanej zagadki układa zdanie, np. Mama poszła nakarmić kury. Krowa ma dwa rogi.
Kiedy pędzę, galopuję,
powiew wiatru w nozdrzach czuję.
Jeśli cukru kostkę dasz,
miejsce na mym grzbiecie masz. (koń)
Czarne, białe i łaciate,
spotkasz je na łące latem,
nikt przed nimi nie ucieka,
dać Ci mogą dużo mleka. (krowy)
Co to za damy żyją w chlewiku?
Grube, różowe, jest ich bez liku.
Małe oczka, krótkie ryjki mają
i zawsze chrum, chrum, chrumkają. (świnie)
Nie na polu, nie pod miedzą,
lecz na hali trawkę jedzą.
Wełniane kubraczki mają,
wełnę na sweterki dają. (owce)
Dumny bardzo jest z ogona,
chociaż pawia nie pokona.
Nocuje zawsze w kurniku,
rankiem pieje "Kukuryku!". (kogut)
Wytworny jest niebywale,
czerwone nosi korale.
Gdy na drodze mu ktoś stanie,
to usłyszysz ... gulgotanie. (indyk)
Nie czuj przy niej żadnej trwogi,
choć kopyta ma i rogi.
Jej braciszka dobrze znasz,
to Matołek słynny nasz. (koza)
Siedzi na grzędzie w kurniku
i nie woła kukuryku.
O pisklęta swoje dba,
gdy dasz ziarno, jajo da. (kura)
Może być dzika, może też domowa.
Z jej miękkich piórek jest kołdra puchowa. (kaczka).
5. Malowanie farbami - ,,Zwierzęta z wiejskiego podwórka” – dziecko maluje wybrane przez siebie zwierzę lub zwierzęta.
6-latki – karta pracy, cz.2, s.69 – czytanie zadań, wpisywanie odpowiednich liczb.
5-latki – różowa książeczka s.69 – rysowanie drogi kury do kurcząt (choć niektórzy, patrząc po przesłanych zdjęciach, już to zrobili).
3-latki – mogą realizować zadania z punktu 3,4i 5 oraz ułożyć puzzle https://puzzlefactory.pl/pl/puzzle/graj/zwierzeta/223637-zwierzęta-na-wsi
JĘZYK ANGIELSKI
W tym tygodniu dalej zajmujemy się wiosną.
Na początek piosenka – można też zatańczyć
https://www.youtube.com/watch?v=DobrRgD5aOU
A następnie wspaniała piosenka o tym co się wiosną dzieje z ptakami, trawą, drzewami
https://www.youtube.com/watch?v=CTbswd1Q3-o