,,Na podwórku”

Utworzono: 16-04-2020

 Dziś kolejne zajęcia i zabawy związane ze zwierzętami z wiejskiej zagrody… 

1.Zapoznanie z wybranymi popularnymi przysłowiami, których bohaterami są zwierzęta; rodzic wyjaśni ich znaczenie.

 - Gdyby kózka nie skakała, toby nóżki nie złamała.

 - Zapomniał wół, jak cielęciem był.

 - Pasuje jak wół do karety.

 - Nie kupuj kota w worku.

2.Karta pracy, cz.4, s.9 – oglądanie obrazka, odszukiwanie na nim śladów zwierząt. Łączenie obrazków zwierząt z ich śladami. Czytanie z rodzicem (lub samodzielnie) nazw zwierząt. Naklejanie zdjęć zwierząt w odpowiednich miejscach.

3.Zabawa ruchowo – naśladowcza ,,Poruszam się jak…”

Rodzic wystukuje rytm do biegania (np. uderzając klockiem o klocek) dziecko porusza się po pokoju na palcach, na hasło rodzica, np. ,,kaczka” – dziecko naśladuje poruszanie się kaczki, ponownie biega na palcach, a rodzic podaje kolejne hasło np. koza, itd. Dziecko może naśladować odgłosy danego zwierzątka.

4.Zgaduj – zgadula. Dziecko rozwiązuje zagadki. Z hasłem rozwiązanej zagadki układa zdanie, np. Mama poszła nakarmić kury. Krowa ma dwa rogi.

 

Kiedy pędzę, galopuję,

powiew wiatru w nozdrzach czuję.

Jeśli cukru kostkę dasz,

miejsce na mym grzbiecie masz. (koń)

 

Czarne, białe i łaciate,

spotkasz je na łące latem,

nikt przed nimi nie ucieka,

dać Ci mogą dużo mleka. (krowy)

 

Co to za damy żyją w chlewiku?

Grube, różowe, jest ich bez liku.

Małe oczka, krótkie ryjki mają

i zawsze chrum, chrum, chrumkają. (świnie)

 

Nie na polu, nie pod miedzą,

lecz na hali trawkę jedzą.

Wełniane kubraczki mają,

wełnę na sweterki dają. (owce)

 

Dumny bardzo jest z ogona,

chociaż pawia nie pokona.

Nocuje zawsze w kurniku,

rankiem pieje "Kukuryku!". (kogut)

 

Wytworny jest niebywale,

czerwone nosi korale.

Gdy na drodze mu ktoś stanie,

to usłyszysz ... gulgotanie. (indyk)

 

Nie czuj przy niej żadnej trwogi,

choć kopyta ma i rogi.

Jej braciszka dobrze znasz,

to Matołek słynny nasz. (koza)

 

Siedzi na grzędzie w kurniku

i nie woła kukuryku.

O pisklęta swoje dba,

gdy dasz ziarno, jajo da. (kura)

 

Może być dzika, może też domowa.

Z jej miękkich piórek jest kołdra puchowa. (kaczka).

5. Malowanie farbami - ,,Zwierzęta z wiejskiego podwórka” – dziecko maluje wybrane przez siebie zwierzę lub zwierzęta.

 

6-latki – karta pracy, cz.2, s.69 – czytanie zadań, wpisywanie odpowiednich liczb.

5-latki – różowa książeczka s.69 – rysowanie drogi kury do kurcząt (choć niektórzy, patrząc po przesłanych zdjęciach, już to zrobili).

3-latki – mogą realizować zadania z punktu 3,4i 5 oraz ułożyć puzzle https://puzzlefactory.pl/pl/puzzle/graj/zwierzeta/223637-zwierzęta-na-wsi

 

JĘZYK ANGIELSKI

W tym tygodniu dalej zajmujemy się wiosną.

Na początek piosenka – można też zatańczyć

https://www.youtube.com/watch?v=DobrRgD5aOU

A następnie wspaniała piosenka o tym co się wiosną dzieje z ptakami, trawą, drzewami

https://www.youtube.com/watch?v=CTbswd1Q3-o

 


 Grafika #0: ,,Na podwórku