Przemiany rozwojowe motyla, nowa figura geometryczna, układanie wyrazów z rozsypanki literowej i film nie tylko dla dzieci…
1.Rozpoczynamy od obejrzenia filmiku, dzięki któremu wykonanie karty pracy będzie łatwiejsze
https://www.youtube.com/watch?v=zNeizTuJCgg
2.Karta pracy, cz.4, s.38 – słuchanie opowiadania o cyklu rozwojowym motyla; numerowanie kolejnych obrazków za pomocą kropek (lub liczb); oglądanie zdjęć motyli; słuchanie ich nazw.
5-latki – książeczka różowa, s.74 – odszukiwanie na obrazku ukrytych zwierząt, nazywanie ich; kolorowanie rysunku.
6-latki – układają z rozsypanki literowej podane wyrazy:
motyl, żaba, maki, trawa, maj, mrowisko
3.Ćwiczenia ruchowe
https://www.youtube.com/watch?v=FhGvyW-jUbE
https://www.youtube.com/watch?v=mL4qoRQN3NE
4.Poznajemy figurę o nazwie sześcian, ale najpierw przypomnijmy sobie figury, które już znamy:
https://www.youtube.com/watch?v=Lv-1s65cgJM
Jeśli są w domu klocki sześcienne (może to być również kostka do gry), to proszę aby dziecko:
-policzyło ile ta figura ma boków
-jaki kształt mają boki sześcianu
*Karta pracy, cz.4, s.40 – oglądanie sześcianów; określanie różnic i podobieństw między nimi; wykonanie pozostałych poleceń
Zabawa ruchowa z kostką – dziecko rzuca kostką, określa ile jest oczek, a następnie rodzic podaje jaką czynność ma wykonać dziecko, np. podskoki, przysiady, skłony. Dziecko wyrzuci 5 oczek i robi np. 5 skłonów. Później zmiana ról.
3-latki – ćwiczenia w liczeniu poprzez w/w zabawę z kostką oraz
- utrwalenie nazw kolorów z wykorzystaniem filmiku:
https://www.youtube.com/watch?v=X5OTGXAk7yU
https://www.youtube.com/watch?v=WJ9c0lJPCRQ