Znad morza przenosimy się w góry – odszukamy je na mapie Polski, dowiemy się, co warto zabrać ze sobą na górską wyprawę i rozwiążemy góralskie zadania…
1.Wskażcie pasma górskie na mapie Polski; odczytajcie ich nazwy z rodzicem lub samodzielnie; zwróćcie uwagę na kolorystykę pasm górskich na mapie.
2.Zanim wybierzecie się na wyprawę w góry zobaczcie, o czym należy pamiętać.
https://www.youtube.com/watch?v=wS4SRvkvLio
3.Obejrzyjcie, jakie przygody czekają na was w Tatrach
https://www.youtube.com/watch?v=CUEQum2P52k
4.Poćwiczcie dodawanie i odejmowanie w zakresie 10 posługując się liczmanami np. (klocki, klamerki, kredki). Dziecko słuchając treść zadania, układa wzór z liczmanów i wskazuje wynik. Można ułożyć z kartoników z cyframi i znakami matematycznymi odpowiednie działanie, lub można je napisać
*Na hali 10 owiec juhas pasie. Dwie w góry mu uciekły. Ile teraz masz owiec, juhasie?
*Do zagrody 9 owiec wpędził juhas młody. Ale cztery starsze owce uciekły z zagrody. Policz teraz szybko mi ile owiec w zagrodzie śpi?
*Na hali, na hali - raz się tak zdarzyło, że do 7 starszych owiec 3 młode przybyły Powiedz teraz mi, ile wszystkich owiec w zagrodzie śpi?
*Na łące pod górą juhas owce pasie; cztery czarne owce i pięć białych hasa . Ile wszystkich owiec jest w stadzie juhasa?
*Po górach chodziły 3 kozice, po chwili przybiegły jeszcze 2. Ile razem było kozic?
*Na górskiej polanie rosło 8 krokusów. Baca zerwał 5 dla swojej żony . Ile krokusów zostało?
Maluszki też mogą poćwiczyć liczenie, oczywiście na miarę swoich możliwości.
5.Czas na aktywność ruchową
https://www.youtube.com/watch?v=LVSMZjOwcTQ
6.Praca plastyczna ,,Góry” – malowanie gór farbami na pogniecionej kartce.
- pognieć białą kartkę A4, uformuj z niej pasmo górskie i przyklej ( maluszkom proszę pomóc), na kartce z bloku technicznego (jeśli nie masz to wykorzystaj tekturkę po kartonie)
- pomaluj farbami na różne odcienie brązu,
- u podnóża gór namaluj drzewa iglaste
- domaluj błękitne niebo. Pobaw się w artystę, stwórz obraz 3D. Czekam na wasze prace.