Dzisiaj pobawimy się w ogrodników i założymy hodowlę wybranej przez Was roślinki…
1.Karta pracy, cz.4, s.18 – Łączenie śmieci z odpowiednimi pojemnikami. Rodzic wyjaśnia dziecku znaczenie słowa recykling. Pomocne będzie obejrzenie filmiku: Drugie Życie Butelki PETulki
https://www.youtube.com/watch?v=jMPDOt2zmbU (5min)
2.Karta pracy, cz.4, s.19
Olek i Ada zakładają hodowlę hiacyntów. Obejrzyj rysunki Ady ( po prawej stronie karty) i rozszyfruj je . Powiedz rodzicom, jakie czynności należy wykonać:
- przygotować doniczkę z ziemią,
- włożyć do doniczki cebulkę hiacynta,
- podlać roślinę i umieścić w słonecznym miejscu,
- podlewać hiacynta co kilka dni.
Uzupełnij rysunki według wzoru.
3.Załóż hodowlę roślinki, np. cebuli, fasoli, grochu, korzenia pietruszki. Przez następne dni obserwuj co się z nią dzieje. Poproś rodzica o pomoc przy tej pracy, będzie ci bardzo potrzebny. Obserwuj każdego dnia rozwój roślinki. Mam nadzieję, że pochwalisz się swoją uprawą i otrzymam zdjęcie.
4.Czas na ćwiczenia ruchowe:
https://www.youtube.com/watch?v=9iOLdoHhLpc
3 –latki – realizują punkt 3 i obejrzą krótkie filmiki o tym jak rosną rośliny i jak im pomagać.
https://www.youtube.com/watch?v=JGNkJp3hqmA
https://www.youtube.com/watch?v=yc1GUu3I1OU
RELIGIA –,,Z miłością głosimy ewangelię całemu światu”. Poznajemy pracę misjonarzy.
,,Julka zostaje misjonarką”
Gdy Julka wróciła z przedszkola, była bardzo wesoła. Przywitała się radośnie z mamą i szybko pobiegła do pokoju Karola. Po chwili wróciła, trzymając w ręku mapę.
– Mamusiu – powiedziała – pokaż mi, gdzie jest Afryka. Zdziwiona mama wskazała na mapie kontynent afrykański. – Oto Afryka. A czemu pytasz?
– Bo ja już wiem, kim będę, gdy dorosnę.
– A czy i ja mogę się dowiedzieć, kim chcesz zostać, córeczko?
– Będę misjonarką, pojadę do Afryki, by pomagać ludziom poznawać Boga. Mama z jeszcze większym zdziwieniem popatrzyła na Julkę i zapytała:
– Córko, skąd ci przyszedł do głowy taki pomysł?
– Dziś nasze przedszkole odwiedziła siostra zakonna, która pracuje jako misjonarka w Afryce. Opowiadała o pracy misjonarzy, o tym, jak uczą ludzi o Bogu. Siostra mówiła też, że misjonarze budują kościoły i kaplice, szkoły, szpitale, domy dla dzieci, które nie mają rodziców, leczą chorych, uczą również pisać i czytać nie tylko dzieci, ale i dorosłych.
Julka mówiła bez chwili przerwy, a mama z zainteresowaniem jej słuchała.
– Na koniec siostra powiedziała, że trzeba wielu misjonarzy do pracy w Afryce. Postanowiłam, że zostanę misjonarką – dodała dziewczynka.
Mama ze wzruszeniem popatrzyła na córkę, przytuliła ją mocno do siebie i powiedziała: – Cieszę się, że twoje serce jest pełne dobroci i miłości. A wiesz, że już teraz możesz pomóc misjonarzom i ofiarować za nich modlitwę?
– Mamusiu, od dziś codziennie będę się modliła za misjonarzy i misjonarki, by mieli siłę i odwagę pomagać potrzebującym. A gdy dorosnę, pojadę na misje!
Z sąsiedniego pokoju wyszedł tata, który przysłuchiwał się wszystkiemu. Podszedł do córki i powiedział:
– Juleczko, jestem z ciebie bardzo dumny. Już teraz dzięki twojej modlitwie zostaniesz misjonarką. W najbliższą niedzielę będzie w kościele spotkanie z misjonarzami i jeżeli chcesz, to złożymy w ofierze pieniądze na misje.
– Tak tatusiu, bardzo o to proszę.
Bóg kocha każdego z nas, dlatego chce, aby poznali go ludzie na całym świecie. Potrzebuje do pomocy misjonarzy. Misjonarze to osoby, które pracują w wielu krajach. Uczą, leczą i żywią biednych. Praca misjonarzy jest bardzo ciężka i potrzebują oni naszej pomocy. Mogą to być ofiary materialne, np. pieniądze, jedzenie, ubrania, jednak najlepszą pomocą, jaką możemy im teraz ofiarować, jest nasza modlitwa. W ten sposób każdy z nas także może zostać pomocnikiem misjonarzy.
Podręcznik – katecheza 43
Ten krótki filmik pokazuje miejsce, gdzie potrzebna jest pomoc misjonarzy:
https://www.youtube.com/watch?v=lVZj2ef1LJs