Zdalne nauczanie – czwartek (15IV)

Utworzono: 15-04-2021

Kiedy jest dzień, a kiedy jest noc…

1.Obejrzyj filmik, w którym Paxi opowie Ci jak to się dzieje, że mamy dzień i noc oraz pory roku. Trochę to skomplikowane i trudne do zrozumienia, ale tak właśnie jest… https://www.youtube.com/watch?v=ekY5oZDdQ4k

2.Wysłuchaj wiersza ,, Halo, tu mówi Ziemia” . Może dzięki jego treści bardziej zrozumiesz zjawisko dnia i nocy…

Dzień dobry, dzieci! Jestem Ziemia,

wielka, okrągła jak balonik.

Z tej strony – Słońce mnie opromienia,

a z tamtej – nocy cień przesłonił.

Gdy jedna strona jest oświetlona,

to zaciemniona jest druga strona.

Wy zajadacie pierwsze śniadanie,

a spać się kładą Amerykanie.

Właśnie! Bo ja się kręcę w krąg,

jak bardzo duży bąk.

– Dobranoc! – wołam.

– Dzień dobry! – wołam

to znaczy zrobiłam obrót dokoła.

A oprócz tego wciąż, bez końca,

muszę się kręcić wokół Słońca.

 Nigdyście jeszcze nie widzieli

takiej olbrzymiej karuzeli!

Bo trzeba mi całego roku,

ażeby Słońce obiec wokół.

 

3.Karty pracy – wykonaj zgodnie z poleceniem

  6-latki – str.74

  4, 5-latki – KARTA 5 – rysuj po śladzie, pokoloruj obrazek

  3-latki – KARTA 2 – pokoloruj zgodnie z podanymi kolorami, przelicz klocki, a może spróbujesz zbudować z klocków taką samą wieżę?

4.Czy wiesz kim jest kosmonauta?

Kosmonauta albo inaczej astronauta  to osoba odbywająca loty kosmiczne lub przygotowywana do odbywania takich lotów.

5.Naucz się rymowanki i przedstaw ją za pomocą ruchów. Najpierw rodzic mówi tekst, a dziecko pokazuje ruchy, potem zróbcie to razem

Kosmonauta idzie dróżką,

przytupuje jedną nóżką,

klaszcze w ręce raz i dwa,

podskakuje: hopsa, sa.

Już w rakiecie prosto siada,

kiwa głową na sąsiada.

Ster rakiety w ruch już wprawia,

choć to wcale nie zabawa,

i rakieta się unosi,

bo ją o to ładnie prosi.

5.Karta pracy – 6-latki – str.75

JĘZYK ANGIELSKI

Witajcie Kochani!

W tym tygodniu królują Bugs- Robaki

Na początek filmik ze wszystkimi fajnymi robaczkami

https://www.youtube.com/watch?v=tksBMUzZUAs

 

Zadanie do wykonania – po kliknięciu usłyszymy nazwę robaczka, musimy wybrać odpowiedni obrazek

https://www.liveworksheets.com/ap620854fm

Czas na piosenkę – bardzo fajna do śpiewania

https://www.youtube.com/watch?v=oybEMWW23uU

I ulubione memory!

https://www.digipuzzle.net/digipuzzle/spring/puzzles/memory.htm?language=english&linkback=../../../education/spring/index.htm

Grafika 1: Zdalne nauczanie – czwartek (15IV)