Zdalne nauczanie – piątek (16IV)

Utworzono: 16-04-2021

1.Utrwal rymowankę wraz z interpretacją ruchową:

Kosmonauta idzie dróżką,

przytupuje jedną nóżką,

klaszcze w ręce raz i dwa,

podskakuje: hopsa, sa.

Już w rakiecie prosto siada,

kiwa głową na sąsiada.

Ster rakiety w ruch już wprawia,

choć to wcale nie zabawa,

i rakieta się unosi,

bo ją o to ładnie prosi.

 

2.Poznałeś już kim jest kosmonauta, a teraz posłuchaj co robi astronom.

Praca astronoma polega na badaniu Ziemi oraz ciał niebieskich (gwiazd, planet, komet, mgławic, gromad i galaktyk), zwłaszcza ich budowy, właściwości, rozmieszczenia w przestrzeni, ruchów oraz zjawisk, które zachodzą poza Ziemią.

3.Obejrzyj planetarium w Centrum Nauki Kopernik

https://www.youtube.com/watch?v=kN05rtke16w 

4.Posłuchaj kilku ciekawostek na temat  ,,Czym są gwiazdy?”

https://www.youtube.com/watch?v=qtyymBB022k  

5.Karty pracy – wykonaj zgodnie z poleceniem

6-latki – str.75 i 76

4, 5-latki – KARTA 1 – poćwicz liczenie

3-latki – KARTA 3

6.Przerwa na ruch

https://www.youtube.com/watch?v=Do1wfYB48PI 

7.Praca plastyczna - ,,Rakieta”

6-latki – Karta 17 – opis na odwrocie

Dzieci młodsze – mogą zrobić rakietę według instrukcji na filmiku

https://www.youtube.com/watch?v=QNCxe1mknTo

 8.Jeśli zaciekawił cię temat kosmosu to dla przypomnienia ciekawostek o nim obejrzyj filmik

https://www.youtube.com/watch?v=GbbUK3b175M

 

 

Religia – Katecheza ,,Dobry Pasterz prowadzi mnie przez życie”

 

Dawno, dawno temu zdarzyła się ciekawa historia. Pewien pasterz, który codziennie wieczorem przeliczał swoje owieczki, zauważył, że jedna z nich się gdzieś zgubiła. Była to mała Kropeczka – bo pasterz każdą z nich nazywał po imieniu. Ona zawsze biegła na końcu, tak, że nieraz pasterz, chcąc pośpieszyć całe stado, brał ją na ręce, aby się nie zmęczyła lub nie pokaleczyła. Tym razem nie pamiętał nawet, kiedy widział ją po raz ostatni. Pasterz chodził po całej zagrodzie, szukał i wołał. Ale Kropeczki nigdzie nie było. Pasterz pozamykał swoją owczarnię i wyruszał na poszukiwanie zagubionej owieczki. Była już ciemna noc. Księżyc wciąż chował się za chmurę, a wilki wyły groźnie. Pasterz z pośpiechu zapomniał nawet latarki. Szedł więc po ciemku i nasłuchując myślał, że może Kropeczka jest gdzieś blisko. Kiedy schodził ostrożnie z urwiska, usłyszał ciche kwilenie. Tak! To na pewno jego owieczka! Choć było to bardzo niebezpieczne, pasterz pochylił się całym ciałem ze skały, aby spośród cierniowego krzaku wyciągnąć zagubioną i wystraszoną Kropeczkę. Przyniósł ją do domu, nakarmił, a potem długo jeszcze trzymał w ramionach, dopóki się nie uspokoiła. 

2. Porozmawiaj ze swoim dzieckiem: - Co się stało z małą owieczką? (zagubiła się)

- Dlaczego owieczka się zagubiła?

 - Co zrobił pasterz, gdy zobaczył, że nie owieczki? (postanowił jej szukać)

 - Jaki był pasterz dla swoich owiec? (dobry)

- Co Pan Jezus mówi o sobie? (że jest Dobrym Pasterzem)

- Kim są owieczki Pana Jezusa? (to wszyscy ludzie, każdy z nas)

- Co robi dobry pasterz dla swoich owiec? (opiekuje się nimi, troszczy się o nie, karmi, opatruje kiedy się skaleczą, chroni przed niebezpieczeństwem)

 - Co Pan Jezus zrobił dla ludzi – swoich owieczek? (umarł za nas na krzyży, abyśmy mogli pójść do nieba)

 - Jakim pasterzem jest Pan Jezus? (dobrym)

Książka – 6-latki – katecheza 45

                 4, 5-latki – katecheza 53

Grafika 1: Zdalne nauczanie – piątek (16IV)