NAUCZANIE ZDALNE - WTOREK 13.10.2020

Utworzono: 13-10-2020

TEMAT DNIA: Jesienne ZOO.

CELE OGÓLNE: zapoznanie z literami l, L, kształtowanie umiejętności analizy oraz syntezy sylabowej
i głoskowej; przypomnienie wyglądu niektórych zwierząt egzotycznych, rozwijanie zainteresowań światem przyrodniczym; czerpanie radości z samodzielnego odczytywania krótkich wyrazów.

ZADANIA DO REALIZACJI:

1. "Piórko" - zabawa ruchowo - oddechowa. Weź piórko, kawałek waty, listek lub inny lekki materiał. Dmuchaj tak, aby jak najdłużej znajdował się w powietrzu. przemieszczaj się swobodnie po całym pomieszczeniu.

2. "Kto mieszka w ZOO?"- Słuchanie zagadek, nazywanie zwierząt, dzielenie nazwy na sylaby, szukanie pierwszej i ostatniej głoski.

Z rudej, wspaniałej grzywy jest znany.
Za króla zwierząt wciąż uważany.
Masywny, szybki, odważny, silny.
I nie dorówna mu kot żaden inny!
(lew)


Ptak ten cudownie jest ubarwiony,
piórka mięciutkie, dziób zakrzywiony.
Powtarza dźwięki, nieraz wręcz gada!
I nóżką pokarm do dzióbka wkłada.
(papuga)


Znasz w czarno-białe paski konika?
Po afrykańskich stepach pomyka.
Z żyrafą, strusiem się koleguje.
A jego paski co dnia widujesz!
(zebra)


To jest największy kocur na świecie.
I najgroźniejszy drapieżnik, wiecie?
Pomarańczowy i w czarne pasy.
Sprytny i silny, jedzenia łasy.
(tygrys)


Sprytna, figlarna, śmieszna, wesoła.
Skacze po drzewach. U, u, u – woła.
Zwisa na łapie lub na ogonie.
Aż jej zwinności zazdroszczą słonie!
(małpa)


W zimnych krainach ptak ten przebywa.
Drepcze po śniegu i w morzu pływa.
Głowa i plecki – czarne, brzuch – biały.
Frak z ciepłych piórek w mróz doskonały!
(pingwin)

Przy pomocy osoby dorosłej odszukaj w internecie zdjęć przedstawiających te zwierzęta.

3. Wprowadzenie litery L,l. - zapoznaj się dokładnie z wyglądem liter drukowanych i pisanych przedstawionych na ilustracji.

- Na kartce odwzoruj wygląd liter L,l i narysuj 4 przedmioty, które rozpoczynają się głoską l.

- Sprawdź, czy L to samogłoska, czy spółgłoska. Przedłuż wypowiadanie głoski, sprawdź, czy zmieniła się na "y". Jeśli tak, to jest spółgłoską.

- Na kawałku gazety, starej książki, wydrukowanym tekście, odszukaj małe i wielkie litery L,l, zaznacz je niebieską kredką.

4. Wyświetl stronę z czytanki i spróbuj odczytać znajdujące się tam teksty. podział na sylaby ułatwi czytanie.

5. ułóż z zakrętek od napoi, małych klocków, guzików lub kamyczków kształt litery wielkiej drukowanej L. Możesz to zrobić za pomocą klamerki.

Powodzenia!


 Grafika #0: NAUCZANIE ZDALNE - WTOREK 13.10.2020
 Grafika #1: NAUCZANIE ZDALNE - WTOREK 13.10.2020
 Grafika #2: NAUCZANIE ZDALNE - WTOREK 13.10.2020
 Grafika #3: NAUCZANIE ZDALNE - WTOREK 13.10.2020
 Grafika #4: NAUCZANIE ZDALNE - WTOREK 13.10.2020
 Grafika #5: NAUCZANIE ZDALNE - WTOREK 13.10.2020
 Grafika #6: NAUCZANIE ZDALNE - WTOREK 13.10.2020
 Grafika #7: NAUCZANIE ZDALNE - WTOREK 13.10.2020
 Grafika #8: NAUCZANIE ZDALNE - WTOREK 13.10.2020
 Grafika #9: NAUCZANIE ZDALNE - WTOREK 13.10.2020
 Grafika #10: NAUCZANIE ZDALNE - WTOREK 13.10.2020
 Grafika #11: NAUCZANIE ZDALNE - WTOREK 13.10.2020
 Grafika #12: NAUCZANIE ZDALNE - WTOREK 13.10.2020
 Grafika #13: NAUCZANIE ZDALNE - WTOREK 13.10.2020
 Grafika #14: NAUCZANIE ZDALNE - WTOREK 13.10.2020
 Grafika #15: NAUCZANIE ZDALNE - WTOREK 13.10.2020
 Grafika #16: NAUCZANIE ZDALNE - WTOREK 13.10.2020
 Grafika #17: NAUCZANIE ZDALNE - WTOREK 13.10.2020
 Grafika #18: NAUCZANIE ZDALNE - WTOREK 13.10.2020