WYOBRAŹNIA

Utworzono: 16-11-2020

Podczas najbliższych zajęć będziemy rozwijać wyobraźnię, rozmawiać o marzeniach, fantazjii. dowiemy się jak ważna jest wyobraźnia we wszystkich rodzajach twórczości.

WYOBRAŹNIA


Wyobraźnia to zdolność do tworzenia w umyśle obrazów ludzi, sytuacji, zjawisk bądź przedmiotów, których dana osoba nigdy nie widziała w rzeczywistości, a także do wymyślania historii. Może być również określana mianem fantazji lub imaginacji.
Zazwyczaj dzieci rozwijają swoją wyobraźnię spontanicznie – w zabawach symbolicznych (tzw. na niby), wykorzystując do tego przedmioty codziennego użytku. Sześciolatki warto do tego zachęcać, a nawet organizować inne sprzyjające temu aktywności:


– Podczas czytania bajek czy opowiadania historyjek dobrze jest czasem nie pokazywać dzieciom obrazków, ale powiedzieć, by wyobrażały sobie opisywane wydarzenia.
– Można włączyć muzykę, dać dzieciom kartki, pędzle oraz farby i poprosić, by namalowały to, co przychodzi im na myśl, gdy słuchają danego utworu.
– Żeby przybliżyć dzieciom, czym jest wyobraźnia, warto im wytłumaczyć, że mają niesamowitą zdolność, która – gdy zamkną oczy i wyobrażą sobie, co tylko chcą – pozwoli im przenieść się w przeróżne miejsca bez wychodzenia z domu.
– Można też zaproponować próbę działania fantazji, prosząc, by dzieci zamknęły oczy i wyobraziły sobie to, o czym opowiada N. (np. dom, ulubione zabawki czy rodziców).



 Grafika #0: WYOBRAŹNIA
 Grafika #1: WYOBRAŹNIA
 Grafika #2: WYOBRAŹNIA
 Grafika #3: WYOBRAŹNIA
 Grafika #4: WYOBRAŹNIA
 Grafika #5: WYOBRAŹNIA
 Grafika #6: WYOBRAŹNIA
 Grafika #7: WYOBRAŹNIA
 Grafika #8: WYOBRAŹNIA
 Grafika #9: WYOBRAŹNIA
 Grafika #10: WYOBRAŹNIA
 Grafika #11: WYOBRAŹNIA
 Grafika #12: WYOBRAŹNIA