Dzień dobry kochani ….
Dzisiaj, tak jak codziennie, czekają na Was nowe wyzwania. Zapraszamy do pracy, życzymy miłej zabawy.
I. Zadania dla Starszaków:
1. Czytanie tekstu wyrazowo-obrazkowego o wakacjach. Kończenie kolorowania kredek według wzoru (rytmu) z poprzedniej karty. Karta pracy, cz. 4, s. 75 .
2. Zabawa Wakacje.
Pomoce: kartka, kredki. Rysowanie w prawym górnym rogu kartki słoneczka, z jednoczesnym wypowiadaniem zdania: Wakacje muszą być słoneczne.
Rysowanie w lewym dolnym rogu kartki kwiatka i wypowiadanie zdania: Wakacje muszą być pachnące.
Rysowanie w lewym górnym rogu kartki lodów i wypowiadanie zdania: Wakacje muszą być słodkie.
Rysowanie w ostatnim, pustym rogu kartki skrzyni i wypowiadanie zdania: Wakacje muszą być tajemnicze. Określanie, który to róg.
Rysowanie na środku kartki siebie na wakacjach.
3. Zabawa ruchowa – utrwalamy części ciała:
https://www.youtube.com/watch?v=Ou3mbAKU69I
4. Utrwalenie piosenki – Na zawsze zapamiętasz :
https://www.youtube.com/watch?v=X9O852cIGaA
5. Co najbardziej podobało mi się w przedszkolu – rysunek.
Zapoznanie ze sposobem wykonania pracy. Karta pracy, cz. 4, s. 76 . Rysowanie tego, co podobało się w przedszkolu. Wskazywanie obrazków zgodnie z kolejnością pór roku .
6. Czytanie tekstu z rodzicem lub samodzielnie. Rozmowa na temat tego, co dzieci poznały w przedszkolu. Rysowanie słoneczek po śladach. Kolorowanie rysunków. Karta pracy, cz. 4, s. 77.
7. Karta pracy Nowe przygody Olka i Ady. Przygotowanie do czytania, pisania, liczenia, s. 80. Rysowanie po śladach.
8. Nauka rysowania dla dzieci – Rysowanie domu:
https://www.youtube.com/watch?v=ndwTxi9bgXU
9. Nauka rysowania dziewczynki:
https://www.youtube.com/watch?v=_qOYdgp3jOw
10. Nauka rysowania lodów :
https://www.youtube.com/watch?v=1LoAJfZqtzY
II. Zadania dla Maluchów i Średniaków:
1. Zabawa naśladowcza Cisza na morzu.
Dziecko siedzi na podłodze i powtarza popularną rymowankę: Cisza na morzu, wicher dmie. Ten bałwan morski, kto pierwszy odezwie się. Naśladuje gesty Rodzica.
Dziecko:
Wciągają żagle na maszt – przekładają dłonie zaciśnięte w pięści jedna na drugą,
wyglądają lądu z bocianiego gniazda – przykładają dłoń do czoła i rozglądają się,
szorują pokład – wykonują rękami ruchy posuwiste po podłodze.
2. Układanie sylwety żaglówki z figur geometrycznych.
Obrazki przedstawiające różne pojazdy wodne, klocki, figury geometryczne lub figury wycięte z papieru, niebieska kartka papieru dla dziecka.
Rodzic rozkłada na stoliku figury geometryczne. Dziecko określa ich kolor i wielkość. Segreguje je według jednej, określonej przez Rodzica cechy (koloru, wielkości). Rodzic prezentuje obrazki przedstawiające różne pojazdy wodne i wspólnie z dzieckiem je nazywa, np.: statek, żaglówka, łódka, kajak, motorówka. Dziecko otrzymuje niebieską kartkę papieru. Ma za zadanie ułożyć żaglówkę z otrzymanych figur.
3. Praca dla dzieci 3 – letnich. Karta pracy, cz. 2, nr 21:
Dziecko: czyta razem z Rodzicem tekst wyrazowo-obrazkowy poprzez dopowiadanie nazw obrazków, koloruje wodę i łódki.
4. Praca dla dzieci 4 – letnich. Karta pracy, cz. 2, nr 61:
Dziecko: czyta razem z Rodzicem tekst wyrazowo-obrazkowy poprzez dopowiadanie nazw obrazków, nazywa przedmioty i określa, czy kojarzą im się z wakacjami.
5. Ułóż puzzle:
https://puzzlefactory.pl/pl/puzzle/graj/dla-dzieci/245912-kolorowa-łódka
6. Posłuchaj piosenki GDZIEŚ W GŁĘBINACH MORSKICH FAL:
https://www.youtube.com/watch?v=uYMe4FL23Vg
7. Posłuchaj popularnej piosenki i potańcz z Rodzicami:
Było morze w morzu kołek a na kołku Piosenki dla dzieci bajubaju.tv
https://www.youtube.com/watch?v=3kV37Ryrtto
8. Posłuchaj i naśladuj:
https://www.youtube.com/watch?v=aZxMiWyO3YA
Serdecznie pozdrawiamy…
Panie Grażyny z Przedszkola