Co dzieje się na łące?

Utworzono: 13-05-2020

Dzień dobry wszystkim...

 Już mamy środę. Dzisiaj porozmawiamy o tym, że wiosna gości na łące.

 

I.  Zadania dla Starszaków :

1. Karta pracy, cz. 4, s. 42.

Liczenie pszczół. Łączenie pszczół z obrazkiem plastrów, do których lecą. Kończenie kolorowania plastrów miodu. 

 

2. Zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa:  Wiosenna pogoda.

Dziecko spaceruje . Na hasło Burza zatrzymuje się, klaszcząc nad głową i równocześnie mówiąc: bum, bum, bum. Ponownie spaceruje, na hasło Lekki wiatr – dziecko podskakuje

z nogi na nogę. Ponowny marsz, na hasło Słońce – unosi ręce w górę, porusza nimi

w nadgarstkach.

 

3. Obejrzyj film  pt. Biedronka : 

https://www.youtube.com/watch?v=Mcx_JLGNhnc

 

4. Praca plastyczna - Biedronka wg instrukcji  ( wybór techniki pracy należy do Ciebie ):

- biedronka z plasteliny: 

https://www.youtube.com/watch?v=qz87d_ydSqA

Pomoce: plastelina czerwona i czarna

 - biedronka z kolorowego papieru:

 https://www.youtube.com/watch?v=ON7WzwBxUyM

Pomoce : papier w kolorze czerwonym , czarnym i białym, klej, nożyczki, ołówek.

 - biedronka z origami:

 https://www.youtube.com/watch?v=dewsLpMTvCA

Pomoce: czerwona kartka, czarny mazak.

 

5. Ćwiczenia logorytmiczne-  Rób to, o czym mówi wiersz.

Dziecko porusza się razem z rodzicem zgodnie z tekstem wypowiadanego przez niego wierszyka. Następnie porusza się samo dziecko podczas recytacji wiersza przez rodzica.

 Zrób do przodu cztery kroki,                                                        

i rozejrzyj się na boki.                                                                     

Tupnij nogą raz i dwa,                  

ta zabawa nadal trwa.

Teraz w lewo jeden krok,

przysiad, i do góry skok.

Zrób do tyłu kroków trzy,

by koledze otrzeć łzy.

Klaśnij w ręce razy pięć,

na klaskanie też masz chęć!

Wokół obróć się, raz dwa,

piłka skacze hop-sa-sa.

Ręce w górę i na boki,

zrób zajęcze cztery skoki.

Gdy się zmęczysz, poleż sobie,

i wyciągnij w górę nogę. 

 

6. Zabawa rozwijająca koncentrację uwagi oraz umiejętność określania, kto należy do rodziny owadów: Owad czy nie?

Rodzic wymienia zwierzęta ( koń, słoń, itd. ) , w tym  nazwy owadów, np. motyl, ćma, mucha, biedronka, mrówka, konik polny, pszczoła, osa, szerszeń, bąk, komar, chrabąszcz, żuk, ważka, napis owady.

Dziecko spaceruje. Rodzic  wypowiada nazwy różnych zwierząt. Jeśli będzie to nazwa owada, dziecko zatrzymuje się w miejscu.

Dziecko siedzi. Rodzic  wypowiada różne nazwy – jeśli pojawi się nazwa owada, dziecko klaszcze w ręce; jeśli pojawi się nazwa innego zwierzęcia, nie klaszcze

 

6. Zabawy ruchowe na świeżym powietrzu.

 

II. Zadania dla Maluchów i Średniaków:

1.Ćwiczenia graficzne Sieć pajęcza.

Arkusz szarego lub białego papieru, czarny marker.

Rodzic rysuje na arkuszu szarego lub białego papieru przecinające się linie główne pajęczyny i zapoczątkowuje rysowanie linii poziomych pomiędzy nimi, które kończy rysować dziecko.

 

2. Zabawa dydaktyczna Policz, ile jest…

Liczmany – mogą to być różne drobne przedmioty, klamerki, kredki, itp., kostka do gry z oczkami – od 1 do 4 (lub do 5). Liczbę 6 można zakleić, jeżeli dziecko nie liczy do 6.

Dziecko otrzymuje liczmany. Następ­nie rzuca kostką i pokazuje na liczmanach wylosowaną liczbę oczek.

 

3. Zabawa dydaktyczna Rodzina pająków.

Talerzyki papierowe z różną liczbą kropek (po 4 lub 5) dla dziecka, czarna farba, flamastry, mokre chusteczki.

Dziecko odbija na talerzykach papierowych kciuk zamoczony w farbie tyle razy, ile jest kropek. Po odbiciu kciuków wyciera ręce mokrymi chusteczkami. Następnie dorysowuje flamastrami odnóża, czułki i oczy pająków, pamiętając, że pająki po każdej stronie mają cztery odnóża. Na talerzyku dorysowuje pajęczynę.

 

4. Polecenie dla wszystkich dzieci. Karta pracy w zależności od wieku dziecka.

   Praca dla dzieci 3 – letnich. Karta pracy, cz. 2, nr 16

   Praca dla dzieci 4 - letnich. Karta pracy, cz.2, nr 45

Dzieci:

opisują, co widzą na obrazku,

liczą zwierzęta na obrazku: pszczoły, motyle, żaby i bociany,

rysują w ramce odpowiednią liczbę kropek przy obrazkach tych zwierząt,

opisują wygląd wianka na pierwszym rysunku,

szukają takiego samego wśród pozostałych.

 

5. Ćwiczenia grafomotoryczne Te, co fruwają na łące.

Wzory do rysowania po śladzie ( poniżej do wydruku, można powiększyć), koszulki, flamastry.

Dziecko wybiera rysunek, wkłada do koszulki, rysuje flamastrem po zaznaczonym śladzie, bez odrywania ręki, zwierzęta łąki: motyla, biedronkę, osę.

 

6. Prowadzenie obserwacji przyrodniczych – oglądanie i zbieranie egzemplarzy roślin rosnących w ogrodzie przydomowym, lub na łące. Zasuszanie ich między kartkami z gazety.

 

7. Zabawa z pokazywaniem Lata mucha.

Rodzic recytuje rymowankę, a dziecko głaszcze części ciała wymienione w rymowance:

Lata mucha koło ucha,

lata bąk koło rąk,

lecą ważki koło paszki,

lata pszczoła koło czoła,

lata mucha koło brzucha,

lecą muszki koło nóżki,

biegną mrówki koło główki,

pełznie gąsieniczka koło policzka.

 

8. Rozwiąż zagadki:

https://www.youtube.com/watch?v=LIsNWZUA8X4

 

9. Posłuchaj innych zagadek o mieszkańcach łąki:

https://www.youtube.com/watch?v=toHxCZxUjac

 

10. Obejrzyj bajkę: Wędrówki Skrzata Borówki - odc. 3 – Łąka:

 https://www.youtube.com/watch?v=LKLf5EN1Ff4

 

11. Rozruszaj się i potańcz:

 https://www.youtube.com/watch?v=UP-ctUE4DHo

 

12. Ułóż puzzle:

https://puzzlefactory.pl/pl/puzzle/graj/zwierzeta/233587-mieszkańcy-łąki

 

13. Wydrukuj i pokoloruj motyla według kodu.

Obrazek poniżej.

 

14. Odsłuchaj i pograj:

http://pisupisu.pl/przedszkole/na-wsi

 

 

Serdecznie pozdrawiamy…

Panie Grażyny z Przedszkola


 Grafika #0: Co dzieje się na łące?
 Grafika #1: Co dzieje się na łące?
 Grafika #2: Co dzieje się na łące?
 Grafika #3: Co dzieje się na łące?
 Grafika #4: Co dzieje się na łące?