Zaczynamy nowy dzień. Zapraszamy do wykonania zadań związanych tematycznie z wiejskim podwórkiem. Taniec, zabawy, prace plastyczne czekają na pracowite dzieci. Zapraszamy...Nie zapomnijcie pochwalić się swoimi pracami!
I. Zadania dla Starszaków:
1.Tyle stóp, tyle kroków
Ćwiczenia ortofoniczne na podstawie wiersza Teresy F. Podwórkowa awantura.
- Naśladuj odgłosy zwierząt w wierszu.
- Które zwierzęta brały udział w podwórkowej awanturze?
Kura gdacze, kaczka kwacze
goni kurę mokrą raczej.
Gęś też syczy, kogut pieje.
Rety! Rety! Co się dzieje?
Ryczy krowa, świnia kwiczy,
a indyk się rozindyczył.
Kot mysz goni, głośno miałczy.
- Dość awantur! Już wystarczy!
Tak pies Burek głośno szczeka
i już słychać go z daleka.
Koza meczy: mee, mee, mee..
- Czego psisko mądrzy się?
Dla ochłody - wiadro wody
poleją na głowy, brody!
Wyszły z mody awantury!
A sio gęsi, a sio, kury!
Powiedział, co wiedziała,
białą brodą pokiwała,
pochyliła nisko rogi.
- Cisza! Spokój! Zejść mi z drogi!
Awantura się skończyła,
bo ta koza groźna była.
2.Posłuchaj piosenki Na podwórku
https://www.youtube.com/watch?v=An265-G0WOs
3.Długi, krótki – bawimy się w mierzenie długości.
- Mierzenie szerokości dywanu stopa za stopą.
Mały dywan. Dziecko, rodzeństwo lub rodzic mierzą szerokość dywanu, stawiając stopę przed stopą (palce jednej stopy dotykają pięty drugiej stopy) i głośno liczą.
− Rodzic, się pyta, dlaczego wyszły nam różne wyniki?
− Czy nasze stopy są jednakowej długości? (Dziecko zauważa, że przyczyną rozbieżności w pomiarach są różne długości kroków).
• Mierzenie długości dywanu krokami. Mały dywan. Rodzic, rodzeństwo, dziecko mierzy długość dywanu krokami, które głośno liczy.
− Dlaczego wyszły nam różne wyniki?
− Z czym jest związana długość waszych kroków? (Ze wzrostem).
- Mierzenie dłonią i kredkami.
Mierzymy długość: parapetów, szafek, stołu, krzeseł itd.
Rodzic, starsze rodzeństwo pokazuje, jak można mierzyć dłonią i kredkami. Dziecko naśladuje i uczy się takich sposobów mierzenia długości.
• Pokaz linijki, miarki krawieckiej, miarki budowlanej (stolarskiej).
Dziecko ogląda miarki i opisuje ich wygląd, (na każdym narzędziu do mierzenia są cyfry i kreski).
Rodzic pokazuje na miarce ile to jeden centymetr i jeden metr.
Następnie rodzic pokazuje i wyjaśnia: To jest miarka stolarska (budowlana).
Ona służy do mierzenia mebli, desek, wszystkiego, co długie i sztywne. Do mierzenia przedmiotów okrągłych lepiej stosować miarkę krawiecką, miękką.
Dziecko bawi się miarkami, mierzy, np. długość dywanu, szafki, stołu itd.
4.Zapraszam na muzyczną gimnastykę.
https://www.youtube.com/watch?v=n7OIPFcyZRU&t=104s
5.Praca do wyboru:
Jak wykonać kota - poproś rodzica o pomoc w przerysowaniu elementów
https://www.youtube.com/watch?v=_G-BvHoNsfw
Pomoce:
* czarnej sztywnej kartki lub w innym kolorze,
* kolorowe kartki,
* nożyczki i klej.
Jak wykonać pieska z papieru - origami:
https://www.youtube.com/watch?v=_O2KVvhWQ3E
Pomoce:
2 kartki, ołówek, linijka, klej, gumka, kredki.
Wychowawca: Iwona Leik
II. Zadania dla Maluchów i Średniaków:
1. Ćwiczenia słuchowe Jakie to zwierzę?
Rodzic wypowiada nazwy zwierząt sylabami, a dziecko podaje pełną nazwę (np. ku-ra – kura, kro-wa – krowa).
2. Piosenka do posłuchania. Gdacze kura: Ko, Ko, Ko
Możesz potańczyć …..
https://www.youtube.com/watch?v=QPqALIknKwY
3. U Dziadka Lulka na wsi - Piosenka, film edukacyjny i gra dla dzieci:
https://www.youtube.com/watch?v=U6q-jMyqn8Q
4. Zabawa dydaktyczna Co od kogo mamy.
Obrazki: krowy, kozy, kury, mleka, sera, jajek, masła, jogurtu.
Rodzic pokazuje obrazki zwierząt i zadaje pytanie: jakie produkty otrzymujemy dzięki tym zwierzętom (obrazki poniżej). Rodzic zwraca uwagę, że zarówno koza, jak i krowa dają mleko.
5. Praca plastyczna: Zwierzęta wiejskie.
Popatrz na obrazek. Spróbuj wykonać podobne zwierzątko za pomocą kolorowego papieru, nożyczek i kleju. Pochwal się swoją pracą. Obrazek poglądowy poniżej.
6. Ułóż puzzle:
https://puzzlefactory.pl/pl/puzzle/graj/zwierzeta/223637-zwierzęta-na-wsi
7. Poćwicz…z mamą, z tatą:
https://www.youtube.com/watch?v=l78D-0TKWBM
Wychowawca: Grażyna Damps