Dzień dobry!
Zaczynamy nowy dzień. Mamy nadzieję, że mimo pochmurnej pogody humor wszystkim dzieciom dopisuje. Zapraszamy do wykonania zadań związanych tematycznie z wiejskim podwórkiem. Taniec, zabawy, prace plastyczne czekają na pracowite dzieci. Zapraszamy...Nie zapomnijcie pochwalić się swoimi pracami!
I.Zadania dla Starszaków:
Na podwórku - tyle stóp , tyle kroków
1. Długi, krótki – bawimy się w mierzenie długości.
* Mierzenie szerokości dywanu stopa za stopą.
Mały dywan. Dziecko, rodzeństwo lub rodzic mierzą szerokość dywanu, stawiając stopę przed stopą (palce jednej stopy dotykają pięty drugiej stopy) i głośno liczą.
− Rodzic, się pyta, dlaczego wyszły nam różne wyniki ?
− Czy nasze stopy są jednakowej długości? ( Dziecko zauważa , że przyczyną rozbieżności w pomiarach są różne długości kroków ).
• Mierzenie długości dywanu krokami. Mały dywan. Rodzic, rodzeństwo, dziecko mierzy długość dywanu krokami, które głośno liczy.
− Dlaczego wyszły nam różne wyniki?
− Z czym jest związana długość waszych kroków? (Ze wzrostem).
* Mierzenie dłonią i kredkami.
Mierzymy długość: parapetów, szafek, stołu, krzeseł itd.
Rodzic, starsze rodzeństwo pokazuje,jak można mierzyć dłonią i kredkami. Dziecko naśladuje i uczy się takich sposobów mierzenia długości.
• Pokaz linijki, miarki krawieckiej, miarki budowlanej (stolarskiej) .
Dziecko ogląda miarki i opisuje ich wygląd , ( na każdym narzędziu do mierzenia są cyfry i kreski ).
Rodzic wyjaśnia, że tak są oznaczone centymetry: Ludzie się umówili, że odtąd – dotąd– to jeden centymetr. Centymetry są zwykle numerowane. Odtąd – dotąd jest jeden metr. Jeden metr ma sto centymetrów.
Następnie rodzic pokazuje i wyjaśnia: To jest miarka stolarska ( budowlana ). Ona służy do mierzenia mebli, desek, wszystkiego, co długie i sztywne. Do mierzenia przedmiotów okrągłych lepiej stosować miarkę krawiecką, miękką. Następnie pokazuje, jak się mierzy miarką krawiecką.
Dziecko bawi się miarkami, mierzy, np. długość dywanu, szafki, stołu itd.
• Karta pracy, cz. 4, s. 7. wg instrukcji ( pomoce: 2 jednakowej długości tasiemki, sznurki, wałeczki z plasteliny ...)
2. Zabawa ruchowa przy piosence - Śpiewające brzdące- Ręce, nogi się ruszją :
https://www.youtube.com/watch?v=rib2jV2PmbA
3. Praca do wyboru:
Jak wykonać kota - poproś rodzica o pomoc w przerysowaniu elementów
https://fiorelki.pl/w-co-sie-bawic/papierowy-pupil-imieniny-kota/
Pomoce:
* czarnej sztywnej kartki lub w innym kolorze,
* kolorowe kartki,
* pisaki metaliczne widoczne na czarnej kartce,
* linijka i ołówek,
* nożyczki i klej.
Jak wykonać pieska z papieru - origami:
https://www.youtube.com/watch?v=_O2KVvhWQ3E
Pomoce: 2 kartki,ołówek, linijka , klej, gumka , kredki.
4.Dla chętnych
Kolorowanka wodna - Kura i kurczątka ( wyprawka, kolorowanka , kubeczek z
wodą,pędzelek ).
II. Zadania dla Maluchów i Średniaków:
1. Ćwiczenia słuchowe Jakie to zwierzę?
Rodzic wypowiada nazwy zwierząt sylabami, a dziecko podaje pełną nazwę (np. ku-ra – kura, kro-wa – krowa).
2. Piosenka do posłuchania.Gdacze kura: Ko, Ko, Ko
Możesz potańczyć …..
https://www.youtube.com/watch?v=QPqALIknKwY
3. U Dziadka Lulka na wsi - Piosenka, film edukacyjny i gra dla dzieci:
https://www.youtube.com/watch?v=U6q-jMyqn8Q
4. Zabawa dydaktyczna Co od kogo mamy.
Obrazki: krowy, kozy, kury, mleka, sera, jajek, masła, jogurtu.
Rodzic pokazuje obrazki zwierząt i zadaje pytanie: jakie produkty otrzymujemy dzięki tym zwierzętom (obrazki poniżej). Rodzic zwraca uwagę, że zarówno koza, jak i krowa dają mleko.
5. Praca plastyczna: Zwierzęta wiejskie.
Popatrz na obrazek. Spróbuj wykonać podobne zwierzątko za pomocą kolorowego papieru, nożyczek i kleju. Pochwal się swoją pracą. Obrazek poglądowy poniżej.
6. Ułóż puzzle:
https://puzzlefactory.pl/pl/puzzle/graj/zwierzeta/223637-zwierzęta-na-wsi
7. Poćwicz…z mamą, z tatą:
https://www.youtube.com/watch?v=l78D-0TKWBM
Serdecznie pozdrawiamy...
Panie Grażyny z Przedszkola