Dbamy o przyrodę

Utworzono: 20-04-2020

Witamy  Was wszystkich.... .

Zaczął się nowy tydzień, a wraz z nim wiele ciekawych zadań do wykonania. Tematem przewodnim nowego tygodnia będzie ekologia.

 

I. Zadania dla Starszaków:

                                  Dbamy o przyrodę - strażnicy przyrody

1. Wysłuchaj piosenki "Ochroń Ziemię".

I. Mieszkamy na wielkiej kuli.

   Ta kula to nasza Ziemia.

   Dorośli ciągle na tej Ziemi

   chcą wszystko zmieniać.

   Wycinają drzewa,

   śmiecą na leśnej łące,

   czarny dym z kominów leci

   i zasłania słońce.

Ref.: Ochroń Ziemię, bądź jej przyjacielem.

   Ty i ja – jest tu dzieci wiele.

    Im więcej nas, tym dla Ziemi lepszy czas. (2x)

II. Gdy wszystkie na świecie dzieci

   zadbają o piękno Ziemi,

   to wszystko skończy się szczęśliwie,

   nic się nie zmieni.

   W ogromnym kosmosie

   Ziemia się nie zgubi,

   gdy ją każdy mały człowiek

   nauczy się lubić.

Ref.: Ochroń Ziemię...

 

Po wysłuchaniu piosenki, odpowiedz na pytania :

− Co to znaczy, że mieszkamy na wielkiej kuli?

− Czym jest Ziemia? Dlaczego musimy o nią zadbać?

− Czy wszyscy dorośli są przyjaciółmi Ziemi?

− Co oznaczają słowa piosenki: „W ogromnym kosmosie Ziemia się nie zgubi, gdy ją mały człowiek zacznie lubić?”

https://www.youtube.com/watch?v=_-jqil2RPzI

  

2. A teraz czas na ruch:  

 https://www.youtube.com/watch?v=EuCip5y1464&list=PL3aw9Beig8kxV-Ed7s7za7CSmY0DehUZy

 

3. Poproś rodzica, o przeczytanie wiersza " Strażnicy przyrody"- karty pracy cz.4,s.12-13 i odpowiedz na pytania:

− Co robiły dzieci w lesie?

− Co mówiły zwierzęta o dzieciach?

− Jak wy zachowujecie się w lesie?

Pokoloruj rysunki zwierząt.

 

4. Dzisiaj odkrywamy litery h,H - wykonaj zadania z karty pracy s. 72 wg poleceń.

 

 Dla chętnych dzieci:

5. Podawanie nazw zwierząt i roślin rozpoczynających się podaną sylabą.

   Rodzic podaje sylaby, a dzieci wymyślają nazwy zwierząt lub roślin.

   Np. so – sowa; je – jeleń; ja – jarzębina, jagody; sar – sarna;

   je – jeże, jeżyny…

 

6. Ćwiczenia grafomotoryczne- karty pracy ( ks. różowa ) s.70-71. 

 

II. Zadania dla Maluchów i Średniaków:

Segregujemy śmieci. Tytułem wstępu:

           Odpady są jednym z najważniejszych problemów środowiskowych w Polsce i na świecie. Dlatego warto uczyć dzieci czym jest segregacja śmieci i dlaczego jest taka ważna. Segregacja odpadów komunalnych (śmieci wytworzonych w domach) to zbieranie odpadów do specjalnie oznakowanych pojemników, z podziałem na rodzaj materiałów (surowców) z których zostały wyprodukowane. Dzięki segregowaniu śmieci przetwarzamy i wykorzystujemy powtórnie surowiec różnego pochodzenia, ograniczamy zanieczyszczenie przyrody, oszczędzamy surowiec naturalny oraz oszczędzamy miejsce na składowanie śmieci.

 

1. Dla rozruszania ciała popularna zabawa „Głowa ramiona kolana pięty”:

https://www.youtube.com/watch?v=30BVfTvlsrE

 

2.Rozwiązywanie zagadki B. Szelągowskiej Śmieci.

Rodzic recytuje zagadkę i prosi dziecko o podanie rozwiązania.

O porządek trzeba dbać,

wiedzą o tym także dzieci.

Do odpowiednich worków

każdy wrzuca… (śmieci)

 

3. Rodzic prezentuje wiersz B. Szelągowskiej Kosz na śmieci:

Kosz się zawsze bardzo smuci,

gdy ktoś papier obok rzuci.

Pamiętają wszystkie dzieci,

by do kosza wrzucać śmieci!

 

4. Praca plastyczna: Kolorowe obrazki z zakrętek.

Materiały: kartka z bloku technicznego, klej, kredki, plastelina, zakrętki od butelek plastikowych, które mogą być w domu.

Ze zdobytych  zakrętek dziecko układa obrazek według własnego pomysłu. Pokazuje je rodzicowi, a następnie przykleja klejem do kartki. Na koniec dorysowuje lub dolepia z plasteliny braku­jące elementy. Może to być na przykład gąsienica na liściu, kwiatek, samochód, ślimak.

 

5. Zabawy twórcze z zastosowaniem gazet.

Stare gazety.

Rodzic daje dziecku stare gazety i zadaje pytanie: Co możemy zrobić ze starej gazety?

Dziecko podaje pomysły i wspólnie z rodzicem je wykonują, np. rolują gazetę, tworzą lunetę i oglądają przez nią świat; dmuchają na gazetę trzymaną w jednej dłoni; zgniatają ją w kulkę i podrzucają do góry; roz­wijają gazetę i ją prostują; kładą na podłodze i przeskakują przez gazetę obunóż; klaszczą w dłonie, trzymając gazetę; szeleszczą nią; uderzają w gazetę rytmicznie, jednym palcem.

                         

6. Wykonanie czapki z gazety techniką origami.

Strona gazety dla dziecka i rodzica.

Dziecko składa wraz z rodzicem czapkę z gazety. Rodzic pokazuje dokładnie każdy ruch i pomaga dziecku na każdym etapie:

                        złożenie kartki na pół,

                        odwrócenie linii złożenia do góry,

                        złożenie górnych rogów z obu stron do linii środka,

                        zagięcie dolnej linii ku górze,

                        odwrócenie kartki i ponowne zagięcie dolnej linii ku górze.

                         

7. Zabawa ruchowa z elementem celowania – Rzut do kosza.

Gazeta dla dziecka, kosz.

Dziecko zgniata gazetę w kulkę. Podrzuca ją do góry i stara się złapać. Następnie rodzic stawia na środku kosz. Zadaniem dziecka jest rzucić/trafić swoją kulą do kosza.

 

8. Rady na odpady - bajka edukacyjna:

https://www.youtube.com/watch?v=0WS8vo0iD2k

 

Pozdrawiamy serdecznie....

Panie Grażyny z Przedszkola

 

 

 


 Grafika #0: Dbamy o przyrodę