Dzień Dobry...
Dzisiaj ostatnie zadania do wyboru o tematyce ekologicznej. Zapraszamy do zabawy.
I. Zadania dla Starszaków:
1. Wysłuchaj opowiadania A. Widzowskiej- Lis i lornetka, odpowiedz na pytania , które zada Ci rodzic :
− Jak zwierzęta przyjęły obecność dzieci w lesie?
− Dlaczego zwierzęta bały się dzieci?
− Co powiedziały o dzieciach zwierzęta, które je obserwowały: jeleń, ptaki, lis?
− Co zrobiły dzieci po powrocie do przedszkola?
− Kogo narysowała Ada? Dlaczego?
− Co narysowała pani? Co przedstawiał jej rysunek?
Lis i lornetka opowiadanie :
https://www.youtube.com/watch?v=0vx_OGVPwiA
Zabawa w leśne echo.
Rodzic wyklaskuje lub wytupuje dowolne rytmy, a dziecko powtarza je jak echo.
2. A teraz zabawa ruchowa- Skok,obrót i skok.
Pomoce: rolka po papierze toaletowym dla każdego dziecka.
Dziecko stoi, stopy ma złączone, rolka po papierze toaletowym leży poziomo przed dzieckiem. Dziecko wykonuje przeskoki obunóż przez rolki w przód. Przed każdym skokiem odwraca się, ustawiając się przodem do przyboru. Utrudnienie: dziecko wykonuje przeskoki obunóż przez rolki, w przód i w tył. Dziecko ćwiczy z rodzicem.
3. Pokoloruj obrazek :https://miastodzieci.pl/kolorowanki/kocham-ziemie/
4. Ułóż puzzle :
https://puzzlefactory.pl/pl/puzzle/graj/dla-dzieci/225397-sprzątanie
5. Labirynt. Wydrukuj Labirynt i znajdź drogę. Obrazek do wydruku poniżej.
6. Dla chętnych . Obejrzyj film - Strażnicy Ziemi :
https://www.youtube.com/watch?v=1PThAnyReK4
II. Zadania dla Maluchów i Starszaków:
1.Zabawa matematyczna Gdzie jest...?
Obrazek przedstawiający dowolny krajobraz. Poniżej przykładowy (np. las).
Rodzic pokazuje obrazek. Prosi dziecko, aby opisało, gdzie jest jakiś przedmiot/jakieś zwierzę itp. (np. Gdzie jest słońce? Gdzie jest drzewo?). Chodzi o to, aby dziecko używało słów określających położenie przedmiotów w przestrzeni (na, pod itp.)
2. Puzzle o tematyce przyrodniczej:
https://puzzlefactory.pl/pl/puzzle/graj/kwiaty/224410-tulipany
3. Praca plastyczna Kwiatowy kolaż.
Gazetki ogrodnicze (lub obrazki z kwiatami), nożyczki, klej, kartki.
Dzieci wycinają (4-latki) lub wydzierają (3-latki) obrazki z kwiatami, a potem je przyklejają na kartkach, tworząc dowolne kompozycje.
4. Rodzicu, przeczytaj wiersz swojemu dziecku. Wiersz B. Formy Dzieci dbają o środowisko.
W zgodzie z przyrodą
żyją wszystkie dzieci.
Kochają jasne słonko,
które na niebie świeci.
Nie łamią gałęzi,
dbają o rośliny,
podczas wycieczek do lasu
nie płoszą zwierzyny.
Często też dorosłym
dobry przykład dają –
w wyznaczonych miejscach
śmieci zostawiają.
5. Dzieci 4 – letnie: Karta Pracy, cz.2, nr 37
Dziecko: nazywa kwiaty przedstawione na zdjęciach, opowiada o budowie kwiatka na podstawie tulipana, określa, czego potrzebują rośliny, żeby rosnąć, koloruje rysunek kwiatka, który najbardziej lubi, koloruje rysunki kwiatów tulipana.
6. Dziecko 3 – letnie: koloruje rysunek kwiata zgodnie z realną kolorystyką. Obrazek poniżej.
https://www.youtube.com/watch?v=iNJeMifYcL4
8. Posłuchaj wiersza Przyjacielu przyrody:
https://www.youtube.com/watch?v=6609UGXbRBo
9. Taniec dla rozruszania: Siedmiokroczek - Piosenki dla dzieci bajubaju.tv
https://www.youtube.com/watch?v=O-4Pq1CYrtI
10. Zagraj w grę: Co nie pasuje:
http://pisupisu.pl/przedszkole/co-nie-pasuje
Nagroda dla Ciebie za ciężką pracę i wiedzę o przyrodzie i jej ochronie: Odznaka Przyjaciela Przyrody.
Pozdrawiamy serdecznie....
Panie Grażyny z Przedszkola