Dzień Dobry....
Dzisiaj ostatni dzień zadań dotyczących zwierząt z wiejskiego podwórka.
I. Zadania dla Starszaków:
Wiosenne prace na wsi
1. Zaczynamy dzień od gimnastyki i piosenki - Tańce połamańce:
https://www.youtube.com/watch?v=MG6iPAU2b0I
2. Rozmowa na temat wiosennych prac na wsi z użyciem kart pracy cz.4, s.10.
Obejrzyj zdjęcia i powiedz co one przedstawiają. Dalszą część zadania wykonaj wg instrukcji ( na dole strony).
Pole - Na polach rozpoczęły się prace: orka, bronowanie kultywatorami gleby oraz jej wałowanie, a następnie siew i sadzenie roślin. − Dawniej nie było traktorów. Co wykorzystywano do prac polowych? − Co robią ludzie w ogródkach? Co jest im potrzebne do pracy?
Sad - W sadzie wiosną (w marcu) właściciele przycinają gałęzie drzew i krzewów, opryskują drzewa, bielą wapnem ich pnie. − Dlaczego są wykonywane takie prace?
Zwierzęta wiejskie - Rolnicy przez cały rok codziennie muszą dbać o zwierzęta. Np. krowy muszą być dojone kilka razy dziennie. − Czy praca rolnika jest łatwa?
3.Rysowanie narzędzi ogrodniczych po śladach - karta pracy cz.4,s.11.
Dla chętnych - wykonaj - Plastelinowe zwierzęta gospodarskie wg instrukcji:
- świnka :https://www.youtube.com/watch?v=NLdSMVIuI8c
- owieczka :https://www.youtube.com/watch?v=EXgvYKrtEJM
5. Na zakończenie tygodniowego tematu o zwierzętach gospodarskich dowiemy się na podst. filmu, jakie korzyści uzyskujemy z poznanych zwierząt:
https://www.youtube.com/watch?v=CpcmvJTO5G4
Jeśli masz chęć to wytnij z wyprawki: karta F - zwierzęta żyjące w gospodarstwie rolnym oraz z karty G - narzędzia ogrodnicze.
Wytnij do nich wyrazy z karty O - nazwy zwierząt i karty N - nazwy narzędzi ogrodniczych. Z pomocą rodzica lub starszego rodzeństwa przeczytaj wyrazy i przyklej je pod odpowiednimi obrazkami.
Kolorowanka - Praca w ogrodzie ; wyprawka, karta M , kredki.
II. Zadania dla Maluchów i Średniaków:
1.Kolorowanie rysunków przedstawiających zwierzęta hodowlane.
Kolorowanki przedstawiające: świnię, owcę, konia, kurę, kredki. Dziecko wybiera dowolną kolorowankę i starannie ją koloruje (kolorowanki do wydruku poniżej).
2.Dzieci 4 – letnie:
Karta pracy, cz. 2, nr 33 Dziecko nazywa zwierzęta przedstawione na zdjęciach, dzieli ich nazwy na sylaby, odszukuje wśród naklejek zdjęcia młodych zwierząt i nakleja je w odpowiednich miejscach. Dziecko naśladuje głosy zwierząt przedstawionych na zdjęciach. Dziecko dorysuje kaczkom wodę i ją koloruje. |
3.Rozwiązywanie zagadek:
Kolorowe ma piórka,
woła: kukuryku
i mieszka z kurami w kurniku. (kogut)
Wieczorem odpoczywa w stajni,
bo od wielu dni
ciężko pracuje
na swojej wsi. (koń)
Mieszka w chlewiku
i głośno kwiczy: kwiku, kwiku. (świnia)
Znosi jajka i, choć nie szczerozłote,
to właśnie do niej idziesz,
gdy na jajecznicę masz ochotę. (kura)
To od niej mamy mleko,
i choć do pięknej jej daleko,
to nie tylko liczne łaty to sprawiają,
że gospodarze duży pożytek z niej mają. (krowa)
4. Praca plastyczna: Wiosna na wsi. Rodzina świnek.
Dzieci 3 – letnie: wyprawka plastyczna, karta nr 9, klej.
Dziecko wypycha z karty nacięte obrazki świnek, składa świnki według instrukcji tak, aby można było je postawić. Nazywa każdą z nich według własnego pomysłu.
Dzieci 4 – letnie: wyprawka plastyczna, karta nr 25, kredki, klej, nożyczki, włóczka.
Dziecko wycina z karty, częściowo pokolorowane, rysunki świnek i kończy je kolorować na różowo. Składa świnki według instrukcji tak, aby można było je postawić. Przykleja świnkom ogonki z włóczki. Nazywa je według własnego pomysłu
5. Ułóż puzzle:
https://puzzlefactory.pl/pl/puzzle/graj/zwierzeta/223547-gospodarstwo
6. Ćwiczenia dla dzieci: Ręce do góry:
https://www.youtube.com/watch?v=OmAZquWgp9A
Życzymy powodzenia….
Panie Grażyny z Przedszkola