Kogo spotykamy wiosną na wsi?

Utworzono: 17-04-2020

Dzień Dobry....

Dzisiaj ostatni dzień zadań dotyczących zwierząt z wiejskiego podwórka.

I. Zadania dla Starszaków:

Wiosenne prace na wsi

1. Zaczynamy dzień od gimnastyki i piosenki - Tańce połamańce: 
    
https://www.youtube.com/watch?v=MG6iPAU2b0I

2. Rozmowa na temat wiosennych prac na wsi z użyciem kart pracy cz.4, s.10. 

Obejrzyj zdjęcia i powiedz co one przedstawiają. Dalszą część zadania  wykonaj wg instrukcji ( na dole strony).

Pole - Na polach rozpoczęły się prace: orka, bronowanie kultywatorami gleby oraz jej wałowanie, a następnie siew i sadzenie roślin. − Dawniej nie było traktorów. Co wykorzystywano do prac polowych? − Co robią ludzie w ogródkach? Co jest im potrzebne do pracy?
Sad  -  W sadzie wiosną (w marcu) właściciele przycinają gałęzie drzew i krzewów, opryskują drzewa, bielą wapnem ich pnie. − Dlaczego są wykonywane takie prace? 
Zwierzęta wiejskie - Rolnicy przez cały rok codziennie muszą dbać o zwierzęta. Np. krowy muszą być dojone kilka razy dziennie. − Czy praca rolnika jest łatwa?

3.Rysowanie narzędzi ogrodniczych po śladach - karta pracy cz.4,s.11.

 Dla chętnych - wykonaj -  Plastelinowe zwierzęta gospodarskie wg instrukcji: 

 -  świnka :https://www.youtube.com/watch?v=NLdSMVIuI8c  
 
 - owieczka :https://www.youtube.com/watch?v=EXgvYKrtEJM

5. Na zakończenie tygodniowego tematu o zwierzętach gospodarskich dowiemy się na podst. filmu, jakie korzyści uzyskujemy z poznanych  zwierząt: 
https://www.youtube.com/watch?v=CpcmvJTO5G4

Jeśli  masz chęć to wytnij z wyprawki:  karta F - zwierzęta żyjące w gospodarstwie rolnym  oraz  z karty  G - narzędzia ogrodnicze.
Wytnij do nich wyrazy z karty O - nazwy zwierząt i karty  N - nazwy narzędzi ogrodniczych. Z pomocą rodzica lub starszego rodzeństwa przeczytaj wyrazy i przyklej je pod odpowiednimi obrazkami.
Kolorowanka -  Praca w ogrodzie ; wyprawka, karta M , kredki.

 

 II. Zadania dla Maluchów i Średniaków:

 1.Kolorowanie rysunków przedstawiających zwierzęta hodowlane.

 Kolorowanki przedstawiające: świnię, owcę, konia, kurę,  kredki. Dziecko wybiera dowolną kolorowankę i starannie ją koloruje (kolorowanki do wydruku poniżej). 

 

 2.Dzieci 4 – letnie:

 

Karta pracy, cz. 2, nr 33

Dziecko nazywa zwierzęta przedstawione na zdjęciach, dzieli ich nazwy na sylaby, odszukuje wśród naklejek zdjęcia młodych zwierząt i nakleja je w odpowiednich miejscach. Dziecko naśladuje głosy zwierząt przedstawionych na zdjęciach. Dziecko dorysuje kaczkom wodę i ją koloruje.

  3.Rozwiązywanie zagadek:

 Kolorowe ma piórka,

 woła: kukuryku

 i mieszka z kurami w kurniku. (kogut)

 

 Wieczorem odpoczywa w stajni,

 bo od wielu dni

 ciężko pracuje

 na swojej wsi. (koń)

 

Mieszka w chlewiku

 i głośno kwiczy: kwiku, kwiku. (świnia)

 

 Znosi jajka i, choć nie szczerozłote,

 to właśnie do niej idziesz,

 gdy na jajecznicę masz ochotę. (kura)

 

To od niej mamy mleko,

 i choć do pięknej jej daleko,

 to nie tylko liczne łaty to sprawiają,

 że gospodarze duży pożytek z niej mają. (krowa)

  

4. Praca plastyczna: Wiosna na wsi. Rodzina świnek.

 Dzieci 3 – letnie: wyprawka plastyczna, karta nr 9, klej.

       Dziecko wypycha z karty nacięte obrazki świnek, składa świnki według instrukcji tak, aby można było je postawić. Nazywa każdą z nich według własnego pomysłu.  

 Dzieci 4 – letnie: wyprawka plastyczna, karta nr 25, kredki, klej, nożyczki, włóczka.

      Dziecko wycina z karty, częściowo pokolorowane, rysunki świnek i kończy je kolorować na różowo. Składa świnki według instrukcji tak, aby można było je postawić. Przykleja świnkom ogonki z włóczki. Nazywa je według własnego pomysłu

 

5. Ułóż puzzle: 

 https://puzzlefactory.pl/pl/puzzle/graj/zwierzeta/223547-gospodarstwo

 

6. Ćwiczenia dla dzieci: Ręce do góry:

 https://www.youtube.com/watch?v=OmAZquWgp9A

 

Życzymy powodzenia….

 Panie Grażyny z Przedszkola

 

 

 


 Grafika #0: Kogo spotykamy wiosną na wsi?
 Grafika #1: Kogo spotykamy wiosną na wsi?
 Grafika #2: Kogo spotykamy wiosną na wsi?
 Grafika #3: Kogo spotykamy wiosną na wsi?
 Grafika #4: Kogo spotykamy wiosną na wsi?