Kolorowy świat dzieci

Utworzono: 29-05-2020

 Witamy Was kochani….

 W ostatnim dniu tygodnia powiemy sobie o uczuciach. Młodsze przedszkolaki zobaczą świat dzieci mieszkających w innych krajach.

 

I. Zadania dla Starszaków:

1. Wykonaj papierowe pacynki paluszkowe.

Pomoce : wyprawka, karta I, nożyczki, klej.

Dziecko wycina pacynki, skleja je. Określa, jakie emocje są przedstawione na buziach Olka i Ady. Dziecko z rodzicem prowadzi dialog, korzystając z wybranych pacynek. Dziecko odpowiada na pytania rodzica :

- Kiedy się złościmy ( jestem zły/ zła )?

(Kiedy ktoś lub coś nie pozwala robić tego, co chcemy albo dostać tego, czego potrzebujemy, gdy ktoś chce nam wyrządzić krzywdę).

− Kiedy się smucimy ( jestem smutny/ smutna )?

(Gdy żegnamy się z tym, co straciliśmy albo gdy godzimy się z tym, że niektórych rzeczy nie będziemy mieć).

− Kiedy się boimy ( jestem wystraszony/wystraszona )?

(Gdy czujemy zagrożenie, strach chroni nas przed nim, bo każe nam krzyczeć, uciekać, chować się lub walczyć).

− Kiedy się cieszymy ( jestem wesoły/ wesoła )?

Różne osoby cieszą inne rzeczy, zdarzenia).

− Kiedy się wstydzimy ( jestem zawstydzony/ zawstydzona )?

(Gdy różnimy się czymś od innych i oni dają nam to odczuć; gdy nie spełniamy czyichś oczekiwań, nadziei, gdy przyłapano nas na czymś niewłaściwym).

− Kiedy zazdrościmy ( jestem zazdrosny/ zazdrosna )?

(Gdy nie mamy tego, co mają inni – pojawia się wtedy w nas złość lub smutek, możemy czuć jedno i drugie).

 

2. Zapraszam do ćwiczeń porannych przy muzyce:

https://www.youtube.com/watch?v=EuCip5y1464&list=PL3aw9Beig8kxV-Ed7s7za7CSmY0DehUZy

 

3.Zapraszam do rysowania na kartkach tego, co Was cieszy i tego, co Was smuci.

Kartkę dzielimy ( kredką, mazakiem ) na pół – w lewym górnym rogu rysujemy – chmurkę, a w prawym górnym rogu rysujemy – słoneczko.

Po lewej stronie kartki (chmurka) dziecko rysuje to, co je smuci, a po prawej stronie (słonko) – co je cieszy. Omawianie swoich rysunków.

 

4. Rysowanie szlaczków po śladach, a potem – samodzielnie. Rysowanie rybek i fal po śladach. Kończenie rysowania rybek według wzoru. Kolorowanie ich. Karta pracy, cz.4 s. 59

 

5. Naucz się krótkiego wierszyka Krystyny Datkun-Czerniak „Wszystkie dzieci 

W sercach dzieci radość gości

– gdy bezpieczne są.

Mają prawo do miłości

– przecież po to są !

 

 

II. Zadania dla Maluchów i Średniaków:

1. Zabawa sprawnościowa Pokonaj slalom.

Arkusz brystolu, marker, pudełko wielkości pudełka od zapałek.

Rodzic  rysuje trasę slalomu na kartonie. Na linii startu (początek gry), Rodzic ustawia pudełko, które dziecko kolejno przesuwają nosem, łokciem. Każde przekroczenie linii oznacza wykonanie ćwiczenia gimnastycznego: skłon, przysiad, podskok.

 

2. Zabawa dydaktyczna Rozpoznaj kolory.

Drobne zabawki i przedmioty w 3 wybranych przez rodzica kolorach.

Segregowanie przygotowanych drobnych zabawek i przedmiotów ze względu na kolor.

 

3. Praca dla dzieci 3 – letnich. Wiaderka:

Kartki z narysowanymi wiaderkami, kredki – niebieskie i żółte.

Dziecko: koloruje wiaderko na wybrany kolor: kolorem, jaki ma niebo lub słońce.

 

4. Praca dla dzieci 4 – letnich. Karta Pracy cz. 2, nr 54:

Dziecko:

               - koloruje rysunki wiaderek i łopatek zgodnie z podanym wzorem,

               - nazywa kolory wiaderek,

               - koloruje rysunki zgodnie z podanymi wska­zówkami.

 

 

5. Ćwiczenia oddechowe Wesoły wiaterek.

Kolorowe wstążki lub kawałki krepiny, dowolna muzyka.

Rodzic puszcza muzykę, a dziecko, machając wstążkami, biega po pokoju. Kiedy Rodzic zatrzyma muzykę, dziecko zatrzymuje się i, wciągając powietrze nosem, wydmuchuje je na wstążkę, tak aby się poruszała.

 

6. Obejrzyj bajkę o dzieciach świata.  ❤ My Dzieci Świata ❤. Jesteśmy Dziećmi.

https://www.youtube.com/watch?v=zl_dYe03Yx0

 

7. Posłuchaj piosenki. Śpiewające Brzdące - Jesteśmy dziećmi - Piosenki dla dzieci

 https://www.youtube.com/watch?v=7K3_mSb1zRQ

 

8. Praca plastyczna Pióropusz Wodza Indian:

Materiały:

papier kolorowy, kredki, klej, nożyczki.

Wykonanie. ( instrukcja na obrazkach poniżej):

W pióropuszu najważniejsze są PIÓRA. Nasze dzieło zaczynamy zatem od wycinania kształtów o różnych długościach i szerokościach, które mają przypominać pióra. Nie muszą być idealne, ponieważ prawdziwe pióra też nie są identyczne. Nacięcia na końcówkach piór dodadzą całości charakteru. Następnie wycinamy opaskę dopasowując ją do obwodu głowy naszego Indianina. Rozkładamy opaskę na stole i układamy pióra. Kiedy uzyskamy zadowalający efekt przyklejamy pióra do opaski i naklejamy jeszcze jeden pasek ozdobny. Na koniec możemy opaskę ozdobić trójkątami lub innym wzorami nawiązującymi do indiańskich tradycji. Opcjonalnie możemy jeszcze wykonać boki pióropusza - mniejsze piórka poprzyklejać na pasku papieru i całość przykleić prostopadle do opaski. W takim nakryciu głowy nasz Indianin zostanie prawdziwym wodzem.

 

9. Pobaw się w Indian. Posłuchaj piosenki zespołu Śpiewające Brzdące - Indiański Taniec:  

 https://www.youtube.com/watch?v=ZKslipdC-sY

 

Serdecznie pozdrawiamy…

Panie Grażyny z Przedszkola


 Grafika #0: Kolorowy świat dzieci
 Grafika #1: Kolorowy świat dzieci
 Grafika #2: Kolorowy świat dzieci
 Grafika #3: Kolorowy świat dzieci
 Grafika #4: Kolorowy świat dzieci