Dzień dobry...
Witamy w słoneczny poranek i zapraszamy do zabawy...
I. Zadania dla Starszaków:
W dniu dzisiejszym starszaki poproście rodziców o wspólne wyjście na łąkę.
1. Wykonaj zadania z karty pracy, cz.4,s.43:
Odszukiwanie na obrazku ukrytych zwierząt. Nazywanie ich. Określanie,
dlaczego trudno było je odszukać.
2. Zwierzątka na łące - zabawa ruchowo – naśladowcza:
https://www.youtube.com/watch?v=yAxf2YIkwHE
3. Wycieczka na łąkę :
Poszukiwanie roślin i zwierząt, o których była mowa.
• Opisywanie ich rzeczywistego wyglądu.
• Obserwowanie zachowania owadów, słuchanie wydawanych przez nie odgłosów.
• Obserwowanie roślin poruszanych wiatrem, rozpoznawanie ich i nazywanie.
• Oglądanie wybranych roślin lub zwierząt .
• Zbieranie znanych roślin w celu wykonania zielnika ( mniszek lekarski, stokrotki, koniczyna szczaw itd.)
• Robienie bukietów z kwiatów.
4. Wyrażanie swoich wrażeń i przeżyć za pomocą ekspresji plastycznej - rysowanie łąki na zielonych kartkach pastelami.
5. Majowa łąka i jej mieszkańcy – zagadki:
https://www.youtube.com/watch?v=toHxCZxUjac
6. Motylek - praca plastyczna.
Przygotuj: kartę pracy ( motyl ) - wyprawka, klej , nożyczki , kredki.
- wytnij z karty rysunek motyla,
- dokończ do kolorować
- natnij obrazek w wyznaczonych miejscach i złóż według wzoru,
- przyklej głowę motyla we właściwym miejscu.
II. Zadania dla Maluchów i Średniaków:
1.Zabawa matematyczna Maki, kaczeńce, niezapominajki.
Liczmany – czerwone, żółte i niebieskie kwiatki wycięte z papieru kolorowego, obręcze lub koszyczki.
Rodzic rozsypuje kolorowe kwiaty na dywanie – łące. Dziecko postępują zgodnie z poleceniami Rodzica.:
- segreguje kwiaty ze względu na kolor, wkłada do właściwych obręczy lub koszyczka,
- układają rytm z kwiatów rozpoczęty przez Rodzica.: czerwony, żółty, niebieski, czerwony, żółty...itd.
2. Zabawa z pokazywaniem Wianek dla mamy.
Dzieci pokazują ruchem słowa opowiadania Rodzica.:
Dziecko:
Na majowej łące rosną różnokolorowe kwiaty, unosi dłonie od podłogi w górę,
pachnące maki, konwalie, fiołki i rumianki. unosi dłonie do nosa, robią wdech nosem,
Dzieci przyszły na łąkę maszeruje po sali,
i nazrywały kwiatów, wykonuje ruch zrywania kwiatów,
z których uplotły wianek dla mamy. robi młynek przedramionami przed sobą,
Zaniosły mamie niespodziankę, maszeruje w miejscu, łączą dłonie na wysokości piersi,
a mama uśmiechnęła się i mocno przytuliła. splata ręce na wysokości ramion.
3. Praca dla dzieci 3 – letnich:
Dla dziecka: wyprawka plastyczna, karta nr 28, kredki, bibuła, klej.
Dziecko:
− rysuje po śladzie – kończy rysować łąkę,
− wykleja płatki maków czerwoną bibułą, a niebieską – kwiaty chabrów.
4. Praca dla dzieci 4 – letnich:
Dla dziecka: wyprawka plastyczna, karta nr 27, klej, jasnozielony karton A4, ciemnozieloną kredkę i flamaster (lub farby i pędzel), nożyczki.
Dziecko:
− wycina obrazki główek kwiatów,
− zagina w odpowiednich miejscach i przykleja do kartonu,
− dorysowuje (domalowuje) kwiatom łodyżki oraz łąkę – trawy i inne rośliny.
5. Improwizacja ruchowa do muzyki poważnej Nad pięknym modrym Dunajem.
Różdżka, nagranie utworu Nad pięknym modrym Dunajem, odtwarzacz CD.
Rodzic czarodziejską różdżką zamienia dziecko w kwiata, który tańczy w słońcu. Dziecko stoi w miejscu i ruchem ciała oddaje nastrój muzyki.
https://www.youtube.com/watch?v=T_xEGyk4MTM
6. Ćwiczenia dźwiękonaśladowcze Odgłosy łąki.
Dziecko biega, naśladując podany przez Rodzica odgłos zwierzęcia żyjącego na łące: konik polny – cyk, cyk; żaba – kum, kum; osa – bzzzz…; skowronek – fiu, fiu., itp.
7. Praca dla dzieci 4 – letnich. Karta pracy, cz. 2, nr 47:
Dziecko:
− nazywa zwierzęta na zdjęciu,
− dzieli ich nazwy rytmicznie (na sylaby),
− koloruje ramki zdjęć,
− rysuje po śladzie rysunków ślimaków.
8. Ćwiczenia językowe Czerwony jak…
Dziecko podaje nazwy znanych jemu kolorów, a następnie podaje nazwy przedmiotów, roślin, zwierząt, które kojarzą się jemu z tym kolorem, np. czerwony jak jabłko. Może również wymyślać nazwy nowych kolorów, odwołując się do swoich doświadczeń, np. kolor malinowy, kolor plażowy.
9. Praca dla dzieci 3 – letnich:
Dla dziecka: wyprawka plastyczna, karta H, nożyczki, kredki.
Dziecko:
− koloruje kwiaty,
− wycina kwiaty po liniach przerywanych.
10. Praca dla dzieci 4 – letnich:
Dla dziecka przygotować: na stronie A4 elementy kwiatka do wycięcia – kolorowe koła (4 większe, 1 mniejsze), łodyga, liść, kartka, nożyczki.
Dziecko:
− wycina poszczególne elementy,
− przykleja elementy na kartkę, tworząc kwiatka.
11. Potańcz do piosenki. Rozruszaj się:
https://www.youtube.com/watch?v=TI-Thsr9VFA
12. Przypomnij sobie piosenkę o Mai i potańcz tak, jak chcesz:
https://www.youtube.com/watch?v=UG-WU0ZbgK8
13. Poznaj kwiaty wiosenne. Obejrzyj film:
https://www.youtube.com/watch?v=GrKuD6xlb7s
a tak wygląda łąka kwietna:
https://www.youtube.com/watch?v=hqpM5idzydk
14.Posłuchaj piosenki o owadach, które zapylają kwiaty, owoce, warzywa:
https://www.youtube.com/watch?v=eOOfjYBIyak
15. Wiosenna łąka. Kolorowanka dla chętnych dzieci do wydruku poniżej.
Serdecznie pozdrawiamy…
Panie Grażyny z Przedszkola