Kwiaty majowej łąki

Utworzono: 14-05-2020

Dzień dobry...

Witamy w słoneczny poranek i zapraszamy do zabawy...

 

I. Zadania dla Starszaków:

W dniu dzisiejszym starszaki poproście rodziców o wspólne wyjście na łąkę.

1. Wykonaj zadania z  karty pracy, cz.4,s.43:

Odszukiwanie na obrazku ukrytych zwierząt. Nazywanie ich. Określanie,

dlaczego trudno było je odszukać.

 

2. Zwierzątka na łące - zabawa ruchowo – naśladowcza:

 https://www.youtube.com/watch?v=yAxf2YIkwHE

 

3. Wycieczka na łąkę : 

 Poszukiwanie roślin i zwierząt, o których była mowa.

• Opisywanie ich rzeczywistego wyglądu.

• Obserwowanie zachowania owadów, słuchanie wydawanych przez nie odgłosów.

• Obserwowanie roślin poruszanych wiatrem, rozpoznawanie ich i nazywanie.

• Oglądanie wybranych roślin lub zwierząt .

• Zbieranie znanych roślin w celu wykonania zielnika ( mniszek lekarski, stokrotki, koniczyna szczaw itd.) 

• Robienie bukietów z kwiatów.

 

4. Wyrażanie swoich wrażeń i przeżyć za pomocą ekspresji plastycznej - rysowanie łąki na zielonych kartkach pastelami. 

 

 5. Majowa łąka i jej mieszkańcy – zagadki:

  https://www.youtube.com/watch?v=toHxCZxUjac

 

6. Motylek - praca plastyczna.

Przygotuj: kartę pracy ( motyl ) - wyprawka, klej , nożyczki , kredki.

- wytnij z karty rysunek motyla,

- dokończ do kolorować

- natnij obrazek w wyznaczonych miejscach i złóż według wzoru,

- przyklej głowę motyla we właściwym miejscu.

 

II. Zadania dla Maluchów i Średniaków:

 1.Zabawa matematyczna Maki, kaczeńce, niezapominajki.

Liczmany – czerwone, żółte i niebieskie kwiatki wycięte z papieru kolorowego, obręcze lub koszyczki.

Rodzic rozsypuje kolorowe kwiaty na dywanie – łące. Dziecko postępują zgodnie z poleceniami Rodzica.:

- segreguje kwiaty ze względu na kolor, wkłada do właściwych obręczy lub koszyczka,

- układają rytm z kwiatów rozpoczęty przez Rodzica.: czerwony, żółty, niebieski, czerwony, żółty...itd.

 

2. Zabawa z pokazywaniem Wianek dla mamy.

Dzieci pokazują ruchem słowa opowiadania Rodzica.:

                                                                                                            Dziecko:

Na majowej łące rosną różnokolorowe kwiaty,   unosi dłonie od podłogi w górę,

pachnące maki, konwalie, fiołki i rumianki.        unosi dłonie do nosa, robią wdech nosem,

Dzieci przyszły na łąkę                                         maszeruje po sali,

i nazrywały kwiatów,                                            wykonuje ruch zrywania kwiatów,

z których uplotły wianek dla mamy.                    robi młynek przedramionami przed sobą,

Zaniosły mamie niespodziankę,       maszeruje w miejscu, łączą dłonie na wysokości piersi,

a mama uśmiechnęła się i mocno przytuliła.         splata ręce na wysokości ramion.

 

3. Praca dla dzieci 3 – letnich:

Dla dziecka: wyprawka plastyczna, karta nr 28, kredki, bibuła, klej.

Dziecko: 

− rysuje po śladzie – kończy rysować łąkę,

− wykleja płatki maków czerwoną bibułą, a niebieską – kwiaty chabrów.

 

4. Praca dla dzieci 4 – letnich:

Dla dziecka: wyprawka plastyczna, karta nr 27, klej, jasnozielony karton A4, ciemnozieloną kredkę i flamaster (lub farby i pędzel), nożyczki.

Dziecko:

− wycina obrazki główek kwiatów,

− zagina w odpowiednich miejscach i przykleja do kartonu,

− dorysowuje (domalowuje) kwiatom łodyżki oraz łąkę – trawy i inne rośliny.

 

5. Improwizacja ruchowa do muzyki poważnej Nad pięknym modrym Dunajem.

Różdżka, nagranie utworu Nad pięknym modrym Dunajem, odtwarzacz CD.

Rodzic czarodziejską różdżką zamienia dziecko w kwiata, który tańczy w słońcu. Dziecko stoi w miejscu i ruchem ciała oddaje nastrój muzyki.

https://www.youtube.com/watch?v=T_xEGyk4MTM

 

6. Ćwiczenia dźwiękonaśladowcze Odgłosy łąki.

Dziecko biega, naśladując podany przez Rodzica odgłos zwierzęcia żyjącego na łące: konik polny – cyk, cyk; żaba – kum, kum; osa – bzzzz…; skowronek – fiu, fiu., itp.

 

7. Praca dla dzieci 4 – letnich. Karta pracy, cz. 2, nr 47:

Dziecko:

− nazywa zwierzęta na zdjęciu,

− dzieli ich nazwy rytmicznie (na sylaby),

− koloruje ramki zdjęć,

− rysuje po śladzie rysunków ślimaków.

 

8. Ćwiczenia językowe Czerwony jak…

Dziecko podaje nazwy znanych jemu kolorów, a następnie podaje nazwy przedmiotów, roślin, zwierząt, które kojarzą się jemu z tym kolorem, np. czerwony jak jabłko. Może również wymyślać nazwy nowych kolorów, odwołując się do swoich doświadczeń, np. kolor malinowy, kolor plażowy.

9. Praca dla dzieci 3 – letnich:

Dla dziecka: wyprawka plastyczna, karta H, nożyczki, kredki.

Dziecko:

− koloruje kwiaty,

− wycina kwiaty po liniach przerywanych.

 

10. Praca dla dzieci 4 – letnich:

Dla dziecka przygotować: na stronie A4 elementy kwiatka do wycięcia – kolorowe koła (4 większe, 1 mniejsze), łodyga, liść, kartka, nożyczki.

Dziecko:

− wycina poszczególne elementy,

− przykleja elementy na kartkę, tworząc kwiatka.

 

11. Potańcz do piosenki. Rozruszaj się:

https://www.youtube.com/watch?v=TI-Thsr9VFA

 

12. Przypomnij sobie piosenkę o Mai i potańcz tak, jak chcesz:

https://www.youtube.com/watch?v=UG-WU0ZbgK8

 

13. Poznaj kwiaty wiosenne. Obejrzyj film:

https://www.youtube.com/watch?v=GrKuD6xlb7s

 

a tak wygląda łąka kwietna:

https://www.youtube.com/watch?v=hqpM5idzydk

 

14.Posłuchaj piosenki o owadach, które zapylają kwiaty, owoce, warzywa:

https://www.youtube.com/watch?v=eOOfjYBIyak

 

15. Wiosenna łąka. Kolorowanka dla chętnych dzieci do wydruku poniżej. 

 

Serdecznie pozdrawiamy…

Panie Grażyny z Przedszkola


 Grafika #0: Kwiaty majowej łąki
 Grafika #1: Kwiaty majowej łąki