Letnie marzenia

Utworzono: 10-06-2020

Witamy Was….

 Dzisiaj kolejne zadania o tematyce wakacyjnej.

 

I.  Zadania dla Starszaków:

Dzisiaj utrwalimy piosenkę „Lato na dywanie” , pobawimy się przy niej. Wykonamy pracę plastyczną „ Wakacyjny pociąg”. Zapraszam Was do wykonania niżej podanych zadań i życzę miłej zabawy .

 

1. Karta pracy, cz. 4, s. 62. Słuchanie, dokąd podróżują ludzie podanymi środkami lokomocji. Naklejanie obok obrazków środków lokomocji obrazków odpowiednich miejsc.

 

2. Karta pracy Nowe przygody Olka i Ady. Przygotowanie do czytania, pisania, liczenia,           s. 77. Rysowanie po śladach fal. Nazywanie tego, co się w nich ukryło.

 

3. Zabawy przy piosence Lato na dywanie: 

https://www.youtube.com/watch?v=JY2LxTIkWyQ

 

Ćwiczenia ruchowe rozwijające aparat ruchu.

Rodzic wykonuje akompaniament na dowolnie wybranym instrumencie. Dzieci maszerują, wykonują przeskoki z nogi na nogę, biegają drobnymi krokami. Na przerwę w grze zamieniają się w łabędzie. Naprężają i wyciągają szyje, spoglądają w różne strony. Kiedy usłyszą mocny dźwięk instrumentu, wykonują drobnymi krokami obrót wokół siebie.

Zabawa ruchowa przy piosence – dowolne improwizacje do piosenki

Masażyk Malujemy lato.

Dzieci zajmują miejsce za rodzicem

Rodzic recytuje wiersz Bożeny Formy, dzieci palcami i dłońmi obrazują go na plecach rodzica.

Świeci słońce, wykonują rozwartymi dłońmi ruchy koliste na środku pleców,

pada deszcz: dotykają opuszkami palców różnych miejsc na plecach,

kapu, kap, kapu, kapzaciśniętymi piąstkami delikatnie uderzają w różnych miejscach.

A my z latem wyruszamy energicznie przesuwają rozwarte dłonie z lewej strony do prawej, zwiedzić świat, zwiedzić światpoklepują rozwartymi dłońmi plecy w różnych miejscach,

Policzymy drzewa w lesie dotykają pleców kolejno wszystkimi palcami

lewej dłoni i prawej dłoni równocześnie, i kwiaty na łącerysują kontury kwiatów, powitamy tańcem księżyc masują plecy rozwartymi dłońmi,

i kochane słońce,  wykonują szybki, okrężny masaż całą dłonią,

Pobiegniemy wąską dróżkąstukają, na przemian, opuszkami palców,

górskimi szlakamirysują dwie linie równoległe (ścieżkę) palcami

wskazującymi, do kąpieli w słonym morzu całą dłonią rysują fale,

wszystkich zapraszamy  delikatnie szczypią.

 

4. Wykonanie pracy –  Wakacyjny pociąg.

Narysuj , namaluj  lub  wytnij z kolorowego papieru  Swój wakacyjny pociąg. Za wzór może Ci posłużyć  pociąg znajdujący się na kartach pracy cz.4, s.62-63.

 

Zapoznanie ze sposobem wykonania pracy Wakacyjny pociąg.

kartka z bloku z narysowanym na niej prostokątem (większym od rozmiaru widokówki) i dwoma kołami, kredko,  farby plakatowe, pędzelek, kubeczek z wodą.

- Wycinanie kół i prostokąta.

- Malowanie prostokąta na dowolny kolor, a kół – na czarno.

W wagonikach narysuj obrazki ( symbolizujące miejsce, gdzie pragniesz spędzić wakacje ), np. szyszka, szpilki, sowa, jagody, poziomki – las; muszla, piasek, statek, parasol plażowy, latarnia morska – morze; plecak, kolejka linowa, szarotka,  – góry; kwiaty, pszczoła, żaba, motyl – łąka; traktor, kosa, gęsi, krowa – wieś.

 

5. Karta pracy, cz. 4, s. 63. Nawlekanie muszelek na nitkę według wzoru (rytmu).

 

  

II. Zadania dla Maluchów i Średniaków:

 1. Zabawa kolorami – Kolory lata.

Kartki z brystolu w kolorach podstawowych i w różnych odcieniach.

Rodzic rozkłada kartki w kolorach podstawowych, a dziecko podaje ich nazwy. Następnie dobiera odcienie do danego koloru i je nazywa, kończąc wypowiedź Rodzica, np. niebieski jak: niezapominajki, jeansy, niebo itp.

 

2.Zabawa matematyczna Ile jest łopatek?

Kostka z oczkami, dla dziecka: sylweta wiaderka z brystolu (lub zalaminowana), spinacze do bielizny.

Rodzic daje dziecku sylwetę wiaderka. Prosi dziecko, aby rzuciło kostką. Dziecko przypina do sylwet tyle spinaczy (łopatek), ile oczek wskazała kostka. Dziecko sprawdza poprawność, wskazując spinacze i głośno liczy.

 

3. Praca dla dzieci 3 – letnich:

Dla dziecka: rysunek muszelki (poniżej), kredki.

Dziecko: koloruje rysunek muszelki.

 

4. Praca dla dzieci 4- letnich, Karta Pracy, cz.2, nr 58:

Dziecko: koloruje figury dwoma różnymi kolorami, nazywa wybrane kolory, liczy figury,

wskazuje największą figurę i najmniejszą figurę, mówi, do czego są one podobne, liczy obrazki: grabi, łopatek, wiaderek, foremek, i określa, czego jest najwięcej, a czego najmniej.

 

5. Zabawy na świeżym powietrzu:

Zabawa w piaskownicy – Babki z piasku.

Foremki do piasku, łopatki, wiaderka.

Dziecko wykonuje babki z piasku. Pod nadzorem Rodzica  liczy je, porównuje ich liczbę.

 

6. Ćwiczenia pamięci Zamknij oczy.

W zabawie można wykorzystać zabawki znajdujące się w pokoju dziecka.

Rodzic demonstruje dziecku zabawki, zwraca uwagę na ich przeznaczenie, wielkość, kolor             i kształt. Następnie wykłada na środek kilka zabawek. Dziecko liczy je i zamyka oczy. Rodzic dokłada jedną zabawkę i prosi, by dziecko otworzyło oczy i wskazało, którą zabawkę dołożył.

 

7. Ułóż puzzle:

 https://puzzlefactory.pl/pl/puzzle/graj/dla-dzieci/247920-dzieci-na-morzu

8. Zagraj w „Co nie pasuje”:

http://pisupisu.pl/przedszkole/co-nie-pasuje

 

9. Zatańcz: RYTMIKA PANA DOMINIKA

https://www.youtube.com/watch?v=r5lNKk0Ntzo

 

Serdecznie pozdrawiamy…

Panie Grażyny z Przedszkola


 Grafika #0: Letnie marzenia
 Grafika #1: Letnie marzenia
 Grafika #2: Letnie marzenia