Witamy Was Kochani…
W dniu dzisiejszym porozmawiamy o wakacjach w górach.
I. Zadania dla Starszaków:
1. Wysłuchaj opowiadania czytanego przez rodzica ( książka różowa s. 92-93) .
2. Wykonaj zadanie - Karta pracy Nowe przygody Olka i Ady. Przygotowanie do czytania, pisania, liczenia, s. 76. Kolorowanie pól wg kodu. Określanie , o czym śniła Ada.
3. Zabawa ruchowa Hasła. Na hasło: Wspinaczka, dziecko stoi i wyciąga ręce w górę, wykonując ruchy naprzemienne. Na hasło: Spacer, dziecko maszeruje po pokoju.
4. Ćwiczenia w dodawaniu i odejmowaniu.
Pomoce: Liczmany ( np. kredki, kamyczki itp.), kartoniki z liczbami i znakami: +, −, = .
Zadanie 1. Na hali, na hali 10 owiec juhas pasie.
Dwie w góry mu uciekły. Ile teraz masz owiec, juhasie?
(Dzieci układają 10 liczmanów. Odsuwają 2. Udzielają odpowiedzi na pytanie: Teraz jest 8 owiec. ) . Zapisują działanie 10 - 2= 8
Tak samo postępują przy innych zadaniach.
Zadanie 2. Do zagrody 9 owiec wpędził juhas młody . Ale cztery starsze owce uciekły z zagrody. Policz teraz szybko mi – ile owiec w zagrodzie śpi ?
Zadanie 3. Na hali, na hali raz się tak zdarzyło, że do 7 starszych owiec 3 młode przybyły.
Powiedz teraz mi - ile wszystkich owiec w zagrodzie śpi?
Zadanie 4. Na łące pod górą juhas owce pasie; cztery czarne owce i pięć białych hasa. Ile wszystkich owiec jest w stadzie juhasa?
5. Mapa Polski – wskazywanie pasm górskich na mapie:
https://www.youtube.com/watch?v=uK6S7d_QykQ
6. Malowanie gór farbami na pogniecionej kartce.
Pomoce: farby plakatowe, kartka, pędzelek, kartka z bloku technicznego.
Dziecko gniecie kartkę. Formuje z pogniecionego papieru pasmo górskie, przykleja je na kartce z bloku technicznego; maluje farbami plakatowymi na różne odcienie brązu; maluje drzewa iglaste u podnóża gór.
II. Zadania dla Maluchów i Średniaków:
1.Ćwiczenia grafomotoryczne – rysowanie linii łamanych.
Kartki, ołówki.
Dziecko rysuje góry według instrukcji Rodzica, zaczynając od dołu kartki (np. lekko w górę, lekko w dół itp.).
2.Ćwiczenia słuchowe Co to za słowo?
Rodzic dzieli słowa rytmicznie (na sylaby), np. ka-pe-lusz, chus-tecz-ka, czap-ka, a zadaniem dziecka jest powiedzieć całe słowa.
3. Wprowadzenie – wypowiedzi na podstawie obrazków.
Zdjęcia przedstawiające morze, las, góry.
Dziecko wypowiada się na temat kolejno przedstawianych zdjęć (co przedstawiają, czy mu się podoba i dlaczego).
4. Wysłuchaj piosenki o wakacjach:
https://www.youtube.com/watch?v=By6dA9peBi4
5. Zobacz, jak Julek Pechulek szykuje się na wędrówkę w góry.
https://www.youtube.com/watch?v=yUgabymOAKM
6. Praca dla dzieci - letnich: Karta Pracy, cz. 2, nr 19:
Dziecko: rysuje po śladach szarych linii rysunku, rysuje rybki po śladach.
7. Praca dla dzieci 4 – letnich: Karta Pracy, cz. 2, nr 57.
8. Poćwicz: Jarzynowa gimnastyka:
https://www.youtube.com/watch?v=oD_4YBKMKFs
9. Zabawy badawcze z wodą – Co będzie pływać, a co nie?
Materiały: dwa szklane pojemniki z wodą (ciepłą i zimną), lekkie przedmioty (kawałek kartki, mała plastikowa nakrętka, piłeczka pingpongowa) i ciężkie przedmioty (drewniany klocek, metalowy samochodzik, mały kamyk).
Dziecko dotyka najpierw ciepłej wody, a potem zimnej wody i określa, jaka jest zwykle woda w morzu. Następnie umieszcza w jednym z pojemników kilka przedmiotów i próbuje określić, dlaczego jedne toną, a inne nie.
Wniosek: Przedmioty, które są lekkie, unoszą się na wodzie, a przedmioty cięższe opadają na dno pojemnika.
10. Zabawa rozwijająca małą motorykę – Wakacyjny rysunek.
Tacka i piasek dla dziecka.
Rodzic daje dziecku tackę z piaskiem i prosi, aby narysowało na niej palcem plażę, morskie fale, słońce i chmury.
Serdecznie pozdrawiamy…
Panie Grażyny z Przedszkola