Miło spędzam czas

Utworzono: 09-06-2020

Witamy Was Kochani…

W dniu dzisiejszym porozmawiamy o wakacjach w górach.

 

I. Zadania dla Starszaków:

1. Wysłuchaj opowiadania czytanego przez rodzica ( książka różowa s. 92-93) .

 

2. Wykonaj zadanie -  Karta pracy Nowe przygody Olka i Ady. Przygotowanie do czytania, pisania, liczenia, s. 76. Kolorowanie pól wg kodu. Określanie , o czym śniła Ada.

 

3. Zabawa ruchowa Hasła. Na hasło: Wspinaczka, dziecko stoi i wyciąga ręce w górę, wykonując ruchy naprzemienne. Na hasło: Spacer, dziecko maszeruje po pokoju.

 

4. Ćwiczenia w dodawaniu i odejmowaniu.

Pomoce:  Liczmany ( np. kredki, kamyczki itp.), kartoniki z liczbami i znakami: +, −, = .

Zadanie 1. Na hali, na hali 10 owiec juhas pasie.

 Dwie w góry mu uciekły. Ile teraz masz owiec, juhasie?

(Dzieci układają 10 liczmanów. Odsuwają 2. Udzielają odpowiedzi na pytanie: Teraz jest 8 owiec. ) . Zapisują działanie 10 - 2= 8
Tak samo postępują przy innych zadaniach.

 

Zadanie 2. Do zagrody 9 owiec  wpędził juhas młody .  Ale cztery starsze owce uciekły z zagrody. Policz teraz  szybko mi – ile owiec w zagrodzie śpi ?  

 

Zadanie 3. Na hali, na hali raz się tak zdarzyło, że do 7 starszych owiec 3 młode przybyły.

 Powiedz teraz mi -  ile wszystkich owiec w zagrodzie śpi?  

 

Zadanie 4. Na łące pod górą juhas owce pasie; cztery czarne owce i pięć białych hasa. Ile wszystkich owiec jest w stadzie juhasa?

 

5. Mapa Polski – wskazywanie pasm górskich na mapie:

 https://www.youtube.com/watch?v=uK6S7d_QykQ

 

6. Malowanie gór farbami na pogniecionej kartce.

Pomoce: farby plakatowe, kartka, pędzelek, kartka z bloku technicznego.

Dziecko gniecie kartkę. Formuje z pogniecionego papieru pasmo górskie, przykleja je na kartce z bloku technicznego; maluje farbami plakatowymi na różne odcienie brązu; maluje drzewa iglaste u podnóża gór.

 

 

II. Zadania dla Maluchów i Średniaków:

1.Ćwiczenia grafomotoryczne – rysowanie linii łamanych.

Kartki, ołówki.

Dziecko rysuje góry według instrukcji Rodzica, zaczynając od dołu kartki (np. lekko w górę, lekko w dół itp.).

 

2.Ćwiczenia słuchowe Co to za słowo?

Rodzic dzieli słowa rytmicznie (na sylaby), np. ka-pe-lusz, chus-tecz-ka, czap-ka, a zadaniem dziecka jest powiedzieć całe słowa.

 

3. Wprowadzenie – wypowiedzi na podstawie obrazków.

Zdjęcia przedstawiające morze, las, góry.

Dziecko wypowiada się na temat kolejno przedstawianych zdjęć (co przedstawiają, czy mu się podoba i dlaczego).

 

4. Wysłuchaj piosenki o wakacjach:

https://www.youtube.com/watch?v=By6dA9peBi4

 

5. Zobacz, jak Julek Pechulek szykuje się na wędrówkę w góry.

https://www.youtube.com/watch?v=yUgabymOAKM

 

6. Praca dla dzieci  - letnich: Karta Pracy, cz. 2, nr 19:

Dziecko: rysuje po śladach szarych linii rysunku, rysuje rybki po śladach.

 

7. Praca dla dzieci 4 – letnich: Karta Pracy, cz. 2, nr 57.

 

8. Poćwicz: Jarzynowa gimnastyka:

https://www.youtube.com/watch?v=oD_4YBKMKFs

 

9. Zabawy badawcze z wodą – Co będzie pływać, a co nie?

Materiały: dwa szklane pojemniki z wodą (ciepłą i zimną), lekkie przedmioty (kawałek kartki, mała plastikowa nakrętka, piłeczka pingpongowa) i ciężkie przedmioty (drewniany klocek, metalowy samochodzik, mały kamyk).

Dziecko dotyka najpierw ciepłej wody, a potem zimnej wody i określa, jaka jest zwykle woda w morzu. Następnie umieszcza w jednym z pojemników kilka przedmiotów i próbuje określić, dlaczego jedne toną, a inne nie.

Wniosek: Przedmioty, które są lekkie, unoszą się na wodzie, a przedmioty cięższe opadają na dno pojemnika.

 

10. Zabawa rozwijająca małą motorykę – Wakacyjny rysunek.

Tacka i piasek dla dziecka.

Rodzic daje dziecku tackę z piaskiem i prosi, aby narysowało na niej palcem plażę, morskie fale, słońce i chmury.

 

Serdecznie pozdrawiamy…

Panie Grażyny z Przedszkola


 Grafika #0: Miło spędzam czas
 Grafika #1: Miło spędzam czas
 Grafika #2: Miło spędzam czas
 Grafika #3: Miło spędzam czas