Dzień dobry....
Witamy Was wszystkich i zapraszamy , jak codziennie, do zabawy i pracy.
I. Zadania dla Starszaków:
Miejsca, które znam
Zadania na dzisiaj:
1. Wykonaj zadanie - karta pracy, cz.4,s.21.
Dziecko rysuje po śladach. Określa, który rysunek kojarzy się z ich otoczeniem.
2. Zabawy z kostkami.
Pomoce : dwa ( 4 kostki ) zestawy kostek. W pierwszym zestawie – przeznaczonym do dodawania – kostki mają zaklejone sześć kropek, puste pole będzie liczone jako zero. W drugim zestawie – przeznaczonym do odejmowania – jedna kostka jest bez zmian, a druga ma - ( narysowane lub naklejone ) sześć, siedem, osiem, dziewięć i dwa razy po dziesięć kropek.
Dodawanie z użyciem kostek:
- Dziecko rzuca kolejno dwiema kostkami z pierwszego zestawu. Po wyrzuceniu liczy oczka.
Podaje wynik. Uzasadnia go. Np. 5 i 4 to 9 (pięć dodać cztery to dziewięć).
Odejmowanie z użyciem kostek:
- Dziecko kolejno rzuca kostkami. Najpierw tą z większą liczbą oczek, a potem tą drugą. Liczy oczka wyrzucone na pierwszej, a potem – na drugiej kostce. Od liczby kropek z pierwszej kostki odejmuje liczbę kropek z drugiej kostki.
Podaje wynik. Uzasadnia go. Np. 10 odjąć 6 to 4.
Dziecko , które potrafi może ułożyć działanie - liczy i znaki ( +,- ,= ) z wyprawki.
3. A teraz troczę ćwiczeń gimnastycznych.
Pomoce: kręgle lub plastikowa butelka
• Ćwiczenie mięśni brzucha - Jak najdalej w przód.
Dziecko w siadzie prostym, (kręgiel lub butelkę) trzyma w obu rękach. Wykonuje skłon tułowia w przód, sięgając rękami jak najdalej w kierunku stóp (kolana proste).
• Skręty - Na prawo, na lewo.
Dziecko w siadzie skrzyżnym, trzyma kręgiel na głowie, przytrzymując je rękami, łokcie
ma na zewnątrz. Wykonuje skręty tułowia w prawo i w lewo; co pewien czas wykonuje
kilka rzutów i chwytów kręglem.
• Skrętoskłony - Witamy stopy.
Dziecko w siadzie rozkrocznym, kręgiel trzyma oburącz w górze; wykonuje skrętoskłon do
lewej stopy – przywitanie jej (podczas ćwiczenia dzieci starają się nie zginać kolan, kręgiel
trzyma obiema rękami).
• Ćwiczenie mięśni grzbietu - Oglądamy kręgle.
Dziecko leży na brzuchu, trzyma kręgiel w obu rękach przed twarzą. Unosi głowę, prostuje
ręce; ogląda kręgle, wytrzymuje przez chwilę. Potem powrót do leżenia – odpoczynek.
• Ćwiczenia przeciw płaskostopiu - Sprytne stopy.
Dziecko w siadzie prostym podpartym, kręgiel ma pomiędzy stopami (pionowo).
- Krąży obunóż w prawo i w lewo. 1 zadanie
− Wałkują kręgle raz jedną, raz drugą stopą. 2 zadanie
− W siadzie podpartym – chwytają stopami kręgle i podnoszą je do góry. 3 zadanie
4. Praca plastyczna - Mój dom.
Wykonaj z pomocą rodzica dom zgodnie z instrukcją : https://www.youtube.com/watch?v=m98HW-Md0Lw
Pomoce: kartka z bloku technicznego , linijka , ołówek, tekturka ( kwadrat o wym. 7,5 x 7,5 ), nożyczki, taśma przezroczysta .
5 . Wykonaj zadanie z karty pracy ,cz.4,s.22. Kolorowanie ramki zdjęcia przypominającego miejscowość dziecka. Kolorowanie rysunku.
II. Zadania dla Maluchów i Średniaków:
Jesteśmy uprzejmi wobec innych
1. Porządkowanie pokoju oraz swoich zabawek.
Rodzic rozdziela zadania dla dziecka. Następnie sprawdza poprawność wykonania zadania. Czynności samoobsługowe oraz samodzielne sprzątanie to ważne umiejętności w kształtowaniu samodzielności dziecka.
2.Ćwiczenia słuchowe Co słychać wokół nas?
Rodzic prosi, aby dziecko przez chwilę było bardzo cicho i uważnie słuchało odgłosów wokół. Jeśli ich nie ma (lub są niewyraźne), Rodzic. może sam je stworzyć (np. postukać w podłogę). Następnie dziecko opowiada, co słyszało.
3. Osłuchanie ze słowami i melodią piosenki Przepraszam, dziękuję (sł. i muz. B. Forma). Spróbuj nauczyć się tej piosenki:
https://www.youtube.com/watch?v=Uye4KqN5sD8
Rozmowa na podstawie tekstu piosenki.
− Jakie magiczne słowa są wymienione w piosence?
− Dlaczego te słowa są magiczne?
− Dlaczego nie wolno mlaskać przy obiedzie?
− W jaki sposób można zaprosić kogoś do zabawy?
− Co to jest dobre wychowanie?
4. Zabawy badawcze:
Co jest słodkie, a co słone?
Dwie szklanki z ciepłą wodą, dwie łyżeczki, sól, cukier.
Dziecko wsypuje produkty do kolejnych szklanek i miesza je łyżeczkami. Rodzic pyta o to, dlaczego jego zdaniem cukier i sól zniknęły. Dziecko próbuje powstałych roztworów, określając ich smak.
Powietrze jest bardzo ważne:
Dwa słoiki różnej wielkości, dwie małe świeczki (typu tealight), dwa talerzyki, zapałki/zapalniczka.
Rodzic stawia świeczki na talerzykach i podpala ich knoty. Następnie przykrywa je słoikami i wspólnie z dzieckiem obserwuje, gdzie świeczka zgaśnie szybciej. Dziecko może podać swoje wnioski. Rodzic może wytłumaczyć, że tam, gdzie był mniejszy słoik, było mniej tlenu, a w większym słoiku było go więcej.
Jaki jest ogień? (zabawa językowa):
Świeczka, zapałki/zapalniczka.
Rodzic podpala knot świeczki i stawia ją w bezpiecznej odległości od dziecka. Zadaje pytanie: Jaki jest ogień? Słucha wypowiedzi dziecka.
5. Praca plastyczna Kwiatek.
Pomoce: kartka, kredki.
Rodzic prosi, aby dziecko narysowało kwiatek dla bliskiej osoby (np.: koleżanki, kolegi, mamy, taty). Przypomina również, jaki zwrot grzecznościowy jest stosowany podczas wręczania prezentu.
6. Zabawa logopedyczna Mów tak jak ja.
Rodzic wydaje różne dźwięki, z różnym natężeniem i różną intonacją (np. la-la-la, la-mi-la), a dziecko powtarza je w ten sam sposób.
7. Zabawy taneczne dla dzieci z rodzicami:
https://www.youtube.com/watch?v=OneQVc0ne_c
8. Proszę, dziękuję, przepraszam - Świat Lolo | piosenka dla dzieci. Posłuchaj i śpiewaj z Lolo:
https://www.youtube.com/watch?v=DL6eWrZAizQ
9. Hity Maluszka - Grzeczne słówka. Kolejna piosenka dla dzieci:
https://www.youtube.com/watch?v=mDISXlhon3Q
10. Bajkowa Drużyna - Magiczne Słowa. Bajka śpiewana:
https://www.youtube.com/watch?v=Iz_VSfa_VaE
11. Magiczne słowa, audiobook, bajka dla dzieci. Posłuchaj bajki:
https://www.youtube.com/watch?v=GLYN-QilSA0&pbjreload=10
Serdecznie pozdrawiamy…
Panie Grażyny z Przedszkola