Mój dom

Utworzono: 05-05-2020

Dzień dobry....

Witamy Was wszystkich i zapraszamy , jak codziennie, do zabawy i pracy.

 

I. Zadania dla Starszaków:                                  

Miejsca, które znam

Zadania na dzisiaj:

1. Wykonaj zadanie - karta pracy, cz.4,s.21.

Dziecko rysuje po śladach. Określa, który rysunek kojarzy się z ich otoczeniem.

 

2. Zabawy z kostkami.

Pomoce : dwa  ( 4 kostki ) zestawy  kostek. W pierwszym zestawie – przeznaczonym do dodawania – kostki mają zaklejone sześć kropek, puste pole będzie liczone jako zero. W drugim zestawie – przeznaczonym do odejmowania – jedna kostka jest bez zmian, a druga ma - ( narysowane lub naklejone )  sześć, siedem, osiem, dziewięć i dwa razy po dziesięć  kropek.

Dodawanie z użyciem kostek:

- Dziecko rzuca kolejno dwiema kostkami z pierwszego zestawu. Po wyrzuceniu liczy oczka.

Podaje wynik. Uzasadnia go. Np. 5 i 4 to 9  (pięć dodać cztery to dziewięć).

Odejmowanie z użyciem kostek:

- Dziecko kolejno rzuca kostkami. Najpierw tą z większą liczbą oczek, a potem tą drugą. Liczy oczka wyrzucone na pierwszej, a potem – na drugiej kostce. Od liczby kropek z pierwszej kostki odejmuje liczbę kropek z drugiej kostki.

Podaje wynik. Uzasadnia go. Np. 10 odjąć 6 to 4.

Dziecko , które potrafi może ułożyć  działanie -  liczy i znaki ( +,- ,= ) z wyprawki.

 

3. A teraz troczę ćwiczeń gimnastycznych.

Pomoce: kręgle lub plastikowa butelka

• Ćwiczenie mięśni brzucha - Jak najdalej w przód.

Dziecko w siadzie prostym, (kręgiel lub  butelkę)   trzyma w obu rękach. Wykonuje skłon tułowia w przód, sięgając rękami jak najdalej w kierunku stóp (kolana proste).

• Skręty - Na prawo, na lewo.

Dziecko w siadzie skrzyżnym, trzyma kręgiel na głowie, przytrzymując je rękami, łokcie

ma na zewnątrz. Wykonuje skręty tułowia w prawo i w lewo; co pewien czas wykonuje

kilka rzutów i chwytów kręglem.

• Skrętoskłony - Witamy stopy.

Dziecko w siadzie rozkrocznym, kręgiel trzyma oburącz w górze; wykonuje skrętoskłon do

lewej stopy – przywitanie jej (podczas ćwiczenia dzieci starają się nie zginać kolan, kręgiel

trzyma obiema rękami).

• Ćwiczenie mięśni grzbietu -  Oglądamy kręgle.

Dziecko  leży na brzuchu, trzyma kręgiel w obu rękach przed twarzą. Unosi głowę, prostuje

ręce; ogląda kręgle, wytrzymuje przez chwilę. Potem powrót do leżenia – odpoczynek.

• Ćwiczenia przeciw płaskostopiu - Sprytne stopy.

Dziecko w siadzie prostym podpartym, kręgiel ma pomiędzy stopami (pionowo).

 -  Krąży obunóż w prawo i w lewo.       1 zadanie

− Wałkują kręgle raz jedną, raz drugą stopą.  2 zadanie

− W siadzie podpartym – chwytają stopami kręgle i podnoszą je do góry. 3 zadanie

 

4. Praca plastyczna - Mój dom.

Wykonaj z pomocą rodzica  dom zgodnie z  instrukcją : https://www.youtube.com/watch?v=m98HW-Md0Lw 

Pomoce: kartka z bloku technicznego , linijka , ołówek, tekturka ( kwadrat o wym. 7,5 x 7,5 ), nożyczki, taśma przezroczysta .

 

5 . Wykonaj zadanie z karty pracy ,cz.4,s.22. Kolorowanie ramki zdjęcia przypominającego miejscowość dziecka. Kolorowanie rysunku.

 

 

II. Zadania dla Maluchów i Średniaków:

Jesteśmy uprzejmi wobec innych

1. Porządkowanie pokoju oraz swoich zabawek.

Rodzic rozdziela zadania dla dziecka. Następnie sprawdza poprawność wykonania zadania. Czynności samoobsługowe oraz samodzielne sprzątanie to ważne umiejętności w kształtowaniu samodzielności dziecka.

 

2.Ćwiczenia słuchowe Co słychać wokół nas?

Rodzic prosi, aby dziecko przez chwilę było bardzo cicho i uważnie słuchało odgłosów wokół. Jeśli ich nie ma (lub są niewyraźne), Rodzic. może sam je stworzyć (np. postukać w podłogę). Następnie dziecko opowiada, co słyszało.

 

3. Osłuchanie ze słowami i melodią piosenki Przepraszam, dziękuję (sł. i muz. B. Forma). Spróbuj nauczyć się tej piosenki:

 https://www.youtube.com/watch?v=Uye4KqN5sD8

 Rozmowa na podstawie tekstu piosenki.

− Jakie magiczne słowa są wymienione w piosence?

− Dlaczego te słowa są magiczne?

− Dlaczego nie wolno mlaskać przy obiedzie?

− W jaki sposób można zaprosić kogoś do zabawy?

− Co to jest dobre wychowanie?

 

4. Zabawy badawcze:

Co jest słodkie, a co słone?

Dwie szklanki z ciepłą wodą, dwie łyżeczki, sól, cukier.

Dziecko wsypuje produkty do kolejnych szklanek i miesza je łyżeczkami. Rodzic pyta o to, dlaczego jego zdaniem cukier i sól zniknęły. Dziecko próbuje powstałych roztworów, określając ich smak.

 

Powietrze jest bardzo ważne:

Dwa słoiki różnej wielkości, dwie małe świeczki (typu tealight), dwa talerzyki, zapałki/zapalniczka.

Rodzic stawia świeczki na talerzykach i podpala ich knoty. Następnie przykrywa je słoikami i wspólnie z dzieckiem obserwuje, gdzie świeczka zgaśnie szybciej. Dziecko może podać swoje wnioski. Rodzic może wytłumaczyć, że tam, gdzie był mniejszy słoik, było mniej tlenu, a w większym słoiku było go więcej.

 

Jaki jest ogień? (zabawa językowa):

Świeczka, zapałki/zapalniczka.

Rodzic podpala knot świeczki i stawia ją w bezpiecznej odległości od dziecka. Zadaje pytanie: Jaki jest ogień? Słucha wypowiedzi dziecka.

 

5. Praca plastyczna Kwiatek.

Pomoce: kartka, kredki.

Rodzic prosi, aby dziecko narysowało kwiatek dla bliskiej osoby (np.: koleżanki, kolegi, mamy, taty). Przypomina również, jaki zwrot grzecznościowy jest stosowany podczas wręczania prezentu.

 

6. Zabawa logopedyczna Mów tak jak ja.

Rodzic wydaje różne dźwięki, z różnym natężeniem i różną intonacją (np. la-la-la, la-mi-la), a dziecko powtarza je w ten sam sposób.

 

7. Zabawy taneczne dla dzieci z rodzicami:

https://www.youtube.com/watch?v=OneQVc0ne_c

 

8. Proszę, dziękuję, przepraszam - Świat Lolo | piosenka dla dzieci. Posłuchaj i śpiewaj z Lolo:

 https://www.youtube.com/watch?v=DL6eWrZAizQ

 

9. Hity Maluszka - Grzeczne słówka. Kolejna piosenka dla dzieci:

 https://www.youtube.com/watch?v=mDISXlhon3Q

 

10. Bajkowa Drużyna - Magiczne Słowa. Bajka śpiewana:

https://www.youtube.com/watch?v=Iz_VSfa_VaE

 

11. Magiczne słowa, audiobook, bajka dla dzieci. Posłuchaj bajki:

https://www.youtube.com/watch?v=GLYN-QilSA0&pbjreload=10

 

 

Serdecznie pozdrawiamy…

Panie Grażyny z Przedszkola

 


 Grafika #0: Mój dom