Moja okolica mnie zachwyca

Utworzono: 04-05-2020

Witamy Was wszystkich

w nowym i  najpiękniejszym miesiącu, jakim jest miesiąc  maj. Zapraszamy do wykonania nowych zadań. W tym tygodniu będziemy rozmawiać na temat: 

Moja  miejscowość , mój  region. 

 

I.Zadania dla Starszaków:

Zadania na dzień dzisiejszy:

1. Proponuję zabawę paluszkową - Dwie ręce, dziesięć palców (według Krzysztofa Sąsiadka).

Dzieci i rodzic :

Ja dziesięć palców mam,                                          pokazują obie dłonie z rozłożonymi palcami,

na pianinie gram.                                                       naśladują grę na pianinie,

Ja dwie ręce mam,                                                     pokazują dłonie,

na bębenku gram.                                                      uderzają na przemian dłońmi o uda,

Ja dziesięć palców mam                                            pokazują obie dłonie z rozłożonymi palcami,

i na trąbce gram.                                                        naśladują granie na trąbce,

Ja dwie ręce mam                                                      pokazują dłonie,

i zaklaszczę wam.                                                       klaszczą.

Wiersz powtarzamy x 3

 

2. Wysłuchaj piosenkę -Najpiękniejsze miejsce świata:

 https://www.youtube.com/watch?v=31iMeePXKM8

 Rozmowa na temat piosenki. 

Rodzic zadaje  pytania:

− O jakim miejscu jest piosenka?

− Jakie ono jest?

− Co to znaczy, że mamy „swój kawałek Polski”?

 

Spróbuj nauczyć się refrenu:

A ja mieszkam właśnie tu, tutaj tulę się do snu.

Tutaj swoje mam radości i troski.

Każde drzewo tutaj znam, każdą drogę tu i tam.

To jest mój kawałek Polski.

Najpiękniejsze miejsce świata, w prawo, w lewo, w tył i w przód!

Taki to mój mały cud!

 

3. Czas na ruch - zatańcz z dziećmi Zumbę:

https://www.youtube.com/watch?v=ymigWt5TOV8

 

4. Wysłuchaj wiersza czytanego przez rodzica -Małe miasteczko ( wieś ):

 W małym miasteczku nie ma wieżowców,

schodów ruchomych ni zoo,

lecz drzew tu więcej, kwiatów i ptaków,

które śpiewają wesoło.

 

Dokoła rynku stoi rząd domów

w siedmiu kolorach tęczy;

ruch jest nieduży, spokojnie, miło,

czasami pszczoła zabrzęczy.

 

Czyste powietrze pachnie zielenią,

na niebie świeci słoneczko,

wszędzie jest blisko, ludzie się znają,

dbają o swoje miasteczko ( wieś ).

 

Wspólne wskazywanie różnic między miasteczkiem ( wsią ), a dużym miastem. Różnice pomoże ci zrozumieć film https://www.youtube.com/watch?v=RKxwNYHxgmM

 

5. Wykonaj zadanie wg poleceń - karta pracy, cz.4, s.20.

 

6. Dla   chętnych - Zabawa konstrukcyjna:

Zbuduj różne domy z klocków .

 

 

II. Zadania dla Maluchów i Średniaków:

1.Zabawa konstrukcyjna Moja miejscowość.

Klocki różnego rodzaju i różnej wielkości.

Dziecko buduje z klocków (różnego rodzaju i różnej wielkości) budowle przypominające te, które znajdują się w jego najbliższej okolicy.

 

2.Słuchanie utworu F. Chopina Mazurek As-dur.

Rodzic zachęca dziecko, aby wygodnie położyło się na dywanie, zamknęło oczy i wysłuchało utworu F. Cho­pina, a następnie opowiedziało, z czym kojarzy mu się ten utwór.

https://www.youtube.com/watch?v=oLUoju3Dse8

 

3.Improwizacja ruchowa do utworu F. Chopina.

Rodzic prosi dziecko, aby słuchając utworu F. Chopina Mazurek As-dur, w dowolny sposób pokazało ruchem to, o czym według niego opowiada muzyka.

 

4.Zadanie dla dzieci 3 – letnich. Karta Pracy, cz. 2, nr 14.

Dziecko:  wskazuje zdjęcia przedstawiające miasto i wioskę, dopasowuje naklejkę do zdjęcia i ją nakleja, wskazuje, gdzie można zobaczyć elementy przedstawione na zdjęciach.

 

5. Zadanie dla dzieci 4 – letnich. Karta Pracy, cz.2, nr 38 i 39.

Dziecko: nazywa pojazdy i miejsca przedstawione na zdjęciach, nakleja naklejki w odpowiednich miejscach, rysuje po śladzie płot i koloruje samochody.

 

6.Burza mózgów: Najważniejsze miejsca w mojej okolicy.

Arkusz brystolu, kolorowe flamastry.

Dziecko odpowiada na pytanie: Jakie są najważniejsze miejsca w naszej okolicy? Rodzic zapisuje odpowie­dzi dziecka i robi wraz z dzieckiem symboliczne rysunki, tworząc prostą mapę okolicy.

 

7.Zbiorowa praca plastyczna Moja miejscowość.

Arkusz brystolu formatu, kartki z papieru kolorowego, gazety, nożyczki, kleje, kredki pastelowe, kawałki bibuły i folii aluminiowej.

Rodzic informuje dziecko, że dziś wykonają obrazek przedstawiający ich okolicę. Wspólnie ustalają, jakie miejsca chcą przedstawić na obrazku i w jaki sposób go wykonają. Dziecko wycina lub wydziera z papieru i gazet domy, bloki, szkołę, przedszkole, postacie ludzi, samochody, wraz z rodzicem przyklejają folię alumi­niową/bibułę jako ulice. Pastelami lub kredkami rodzic i dziecko dorysowują charakterystyczne obiekty znajdujące się w najbliższej okolicy.

 

8. Kolorowanka Wzory ludowe z mojej okolicy.

Dziecko koloruje wzory ludowe z naszej okolicy. Nazywa kolory, którymi się posługuje i wzory na swoim obrazku i na obrazku wzorcowym.

Rysunek poglądowy i kolorowanka kaszubska poniżej.

 

9.Posłuchaj i potańcz:

 https://www.youtube.com/watch?v=kJzjfH3o3IQ

 

10.Ułóż trudne puzzle:

https://puzzlefactory.pl/pl/puzzle/graj/sztuka/230464-haft-kaszubski

 

 

 

Serdecznie pozdrawiamy..

Panie Grażyny z Przedszkola


 Grafika #0: Moja okolica mnie zachwyca
 Grafika #1: Moja okolica mnie zachwyca
 Grafika #2: Moja okolica mnie zachwyca