Witamy Was wszystkich
w nowym i najpiękniejszym miesiącu, jakim jest miesiąc maj. Zapraszamy do wykonania nowych zadań. W tym tygodniu będziemy rozmawiać na temat:
Moja miejscowość , mój region.
I.Zadania dla Starszaków:
Zadania na dzień dzisiejszy:
1. Proponuję zabawę paluszkową - Dwie ręce, dziesięć palców (według Krzysztofa Sąsiadka).
Dzieci i rodzic :
Ja dziesięć palców mam, pokazują obie dłonie z rozłożonymi palcami,
na pianinie gram. naśladują grę na pianinie,
Ja dwie ręce mam, pokazują dłonie,
na bębenku gram. uderzają na przemian dłońmi o uda,
Ja dziesięć palców mam pokazują obie dłonie z rozłożonymi palcami,
i na trąbce gram. naśladują granie na trąbce,
Ja dwie ręce mam pokazują dłonie,
i zaklaszczę wam. klaszczą.
Wiersz powtarzamy x 3
2. Wysłuchaj piosenkę -Najpiękniejsze miejsce świata:
https://www.youtube.com/watch?v=31iMeePXKM8
Rozmowa na temat piosenki.
Rodzic zadaje pytania:
− O jakim miejscu jest piosenka?
− Jakie ono jest?
− Co to znaczy, że mamy „swój kawałek Polski”?
Spróbuj nauczyć się refrenu:
A ja mieszkam właśnie tu, tutaj tulę się do snu.
Tutaj swoje mam radości i troski.
Każde drzewo tutaj znam, każdą drogę tu i tam.
To jest mój kawałek Polski.
Najpiękniejsze miejsce świata, w prawo, w lewo, w tył i w przód!
Taki to mój mały cud!
3. Czas na ruch - zatańcz z dziećmi Zumbę:
https://www.youtube.com/watch?v=ymigWt5TOV8
4. Wysłuchaj wiersza czytanego przez rodzica -Małe miasteczko ( wieś ):
W małym miasteczku nie ma wieżowców,
schodów ruchomych ni zoo,
lecz drzew tu więcej, kwiatów i ptaków,
które śpiewają wesoło.
Dokoła rynku stoi rząd domów
w siedmiu kolorach tęczy;
ruch jest nieduży, spokojnie, miło,
czasami pszczoła zabrzęczy.
Czyste powietrze pachnie zielenią,
na niebie świeci słoneczko,
wszędzie jest blisko, ludzie się znają,
dbają o swoje miasteczko ( wieś ).
Wspólne wskazywanie różnic między miasteczkiem ( wsią ), a dużym miastem. Różnice pomoże ci zrozumieć film https://www.youtube.com/watch?v=RKxwNYHxgmM
5. Wykonaj zadanie wg poleceń - karta pracy, cz.4, s.20.
6. Dla chętnych - Zabawa konstrukcyjna:
Zbuduj różne domy z klocków .
II. Zadania dla Maluchów i Średniaków:
1.Zabawa konstrukcyjna Moja miejscowość.
Klocki różnego rodzaju i różnej wielkości.
Dziecko buduje z klocków (różnego rodzaju i różnej wielkości) budowle przypominające te, które znajdują się w jego najbliższej okolicy.
2.Słuchanie utworu F. Chopina Mazurek As-dur.
Rodzic zachęca dziecko, aby wygodnie położyło się na dywanie, zamknęło oczy i wysłuchało utworu F. Chopina, a następnie opowiedziało, z czym kojarzy mu się ten utwór.
https://www.youtube.com/watch?v=oLUoju3Dse8
3.Improwizacja ruchowa do utworu F. Chopina.
Rodzic prosi dziecko, aby słuchając utworu F. Chopina Mazurek As-dur, w dowolny sposób pokazało ruchem to, o czym według niego opowiada muzyka.
4.Zadanie dla dzieci 3 – letnich. Karta Pracy, cz. 2, nr 14.
Dziecko: wskazuje zdjęcia przedstawiające miasto i wioskę, dopasowuje naklejkę do zdjęcia i ją nakleja, wskazuje, gdzie można zobaczyć elementy przedstawione na zdjęciach.
5. Zadanie dla dzieci 4 – letnich. Karta Pracy, cz.2, nr 38 i 39.
Dziecko: nazywa pojazdy i miejsca przedstawione na zdjęciach, nakleja naklejki w odpowiednich miejscach, rysuje po śladzie płot i koloruje samochody.
6.Burza mózgów: Najważniejsze miejsca w mojej okolicy.
Arkusz brystolu, kolorowe flamastry.
Dziecko odpowiada na pytanie: Jakie są najważniejsze miejsca w naszej okolicy? Rodzic zapisuje odpowiedzi dziecka i robi wraz z dzieckiem symboliczne rysunki, tworząc prostą mapę okolicy.
7.Zbiorowa praca plastyczna Moja miejscowość.
Arkusz brystolu formatu, kartki z papieru kolorowego, gazety, nożyczki, kleje, kredki pastelowe, kawałki bibuły i folii aluminiowej.
Rodzic informuje dziecko, że dziś wykonają obrazek przedstawiający ich okolicę. Wspólnie ustalają, jakie miejsca chcą przedstawić na obrazku i w jaki sposób go wykonają. Dziecko wycina lub wydziera z papieru i gazet domy, bloki, szkołę, przedszkole, postacie ludzi, samochody, wraz z rodzicem przyklejają folię aluminiową/bibułę jako ulice. Pastelami lub kredkami rodzic i dziecko dorysowują charakterystyczne obiekty znajdujące się w najbliższej okolicy.
8. Kolorowanka Wzory ludowe z mojej okolicy.
Dziecko koloruje wzory ludowe z naszej okolicy. Nazywa kolory, którymi się posługuje i wzory na swoim obrazku i na obrazku wzorcowym.
Rysunek poglądowy i kolorowanka kaszubska poniżej.
9.Posłuchaj i potańcz:
https://www.youtube.com/watch?v=kJzjfH3o3IQ
10.Ułóż trudne puzzle:
https://puzzlefactory.pl/pl/puzzle/graj/sztuka/230464-haft-kaszubski
Serdecznie pozdrawiamy..
Panie Grażyny z Przedszkola