Moje najbliższe otoczenie

Utworzono: 06-05-2020

Dzień Dobry…

Zapraszamy do wykonania nowych zadań ( do wyboru). Potańcz, pośpiewaj, porysuj…

 

I. Zadania dla Starszaków:

Najpiękniejsze miejsce świata

1. Wykonaj zadanie - karta pracy, cz.4,s.23:

Dziecko czyta z rodzicem (lub samodzielnie) nazwy miejscowości. Następnie rysuje znak + pod napisami miasto lub wioska, jeżeli dane zdjęcie przedstawia elementy miasta lub wsi. Dziecko koloruje rysunki.

 

2. Poznajemy najpiękniejsze miasta w Polsce - obejrzyj film :

https://www.youtube.com/watch?v=JPB6tA0U214

 

3.Zabawy ruchowa - taniec : Zuma kids : https://www.youtube.com/watch?v=FP0wgVhUC9w

 

4. Wykonanie pracy plastycznej – karta pracy, cz. 4, s. 24:

Oglądanie herbów różnych miast. Rysowanie herbu miejscowości dzieci albo jego wymyślenie.

• Samodzielne działanie dziecka: rysowanie wnętrza herbu, wydzieranie z papieru w odpowiednich kolorach małych kawałeczków, naklejanie ich na konturach herbu.

Pomoce : papier kolorowy, klej, kredki.

Rysowanie po śladzie drogi Ady i taty do domu.

 

5. Wysłuchaj jeszcze raz piosenki -  Najpiękniejsze miejsce świata - zaśpiewaj z dziećmi refren piosenki :

https://www.youtube.com/watch?v=31iMeePXKM8

 

6. Herb naszej gminy.

 

 II .Zadania dla Maluchów i Średniaków:

1.Burza mózgów: W mojej miejscowości.

Rodzic prosi, aby dziecko dokończyło zdanie: W mojej miejscowości... Jeśli jest to za trudne, można zdanie rozwinąć, np. W mojej miejscowości lubię/nie lubię...

 

2. Zabawa językowa „Symbole mojej gminy”.

Obrazek z herbem gminy, gdzie mieści się przedszkole.

Rodzic prezentuje obrazek z herbem i pyta dziecka, czy wie, co on przedstawia. Następnie prosi, aby dziecko to opisało i powiedziało, dlaczego to znajduje się w herbie. Jest to dobry czas, aby przedstawić miejscowe legendy, przekazy ludowe itp.

 

3.Zabawa językowa Co widzisz wokół siebie?

Rodzic prosi, aby dziecko usiadło w różnych miejscach sali, rozejrzało się wokół siebie i powiedziało, co widzi. Zadanie można utrudnić, jeśli powiemy np. Co widzisz, kiedy spojrzysz w górę, w dół itp.?

 

4. Słuchanie wiersza L. J. Kerna Nasze podwórko:

Nasze podwórko to miejsce, które najlepiej znamy.

Wszyscy, bez żadnych wyjątków, takie podwórko mamy!

 

Nasze podwórko to teren najbardziej nam bliski na ziemi.

W zimie śnieg na podwórku leży, a w lecie się trawa zieleni.

 

Gdy słońce świeci na niebie, wesołe jest nasze podwórko,

smutnieje zaś, gdy się zjawi pan deszcz z ponurą córką chmurką.

 

Czasami z naszego podwórka, na którym się co dzień bawimy,

widać wieże kopalni lub wielkiej huty kominy.

 

I czy to będzie w Gliwicach, w Toruniu, w Łomży, czy w Krośnie,

gdy spojrzysz na nasze podwórko, to stwierdzisz, że ono rośnie!

 

Bo naszym podwórkiem nie jest to tylko, co jest blisko,

ale i traktor w polu, i stadion, i lotnisko,

i jakiś stary zamek, i lasy na pagórkach,

i Wisła, która płynie środkiem Naszego Podwórka.

 

Rozmowa na podstawie wysłuchanego utworu.

− Co to jest nasze podwórko?

− Czy naszym podwórkiem można nazwać plac zabaw w przedszkolu albo teren wokół przedszkola?

− Jak myślicie, kiedy podwórko się cieszy, a kiedy smuci?

− Co widać z naszego podwórka w przedszkolu, a co z waszych domów?

 

5. Ułóż puzzle Miasto:

https://puzzlefactory.pl/pl/puzzle/graj/budowle/232381-stare-miasto-warszawska-starówka

 

6. Ułóż puzzle Wieś:

https://puzzlefactory.pl/pl/puzzle/graj/krajobrazy/228579-prostszy-krajobraz-wiejski

 

7. Obejrzyj program: Jedynkowe Przedszkole - Wieś i miasto:

https://www.youtube.com/watch?v=RKxwNYHxgmM

 

8. Posłuchaj i potańcz, jak chcesz:

https://www.youtube.com/watch?v=tlCH6BFEISg

 

9. Ćwiczenie grafomotoryczne:

Domek i rakieta do wydruku poniżej. Rysuj po linii i pokoloruj.  

 

10. Poćwicz razem z piosenką:

https://www.youtube.com/watch?v=jQoHw7jvkRU

 

Serdecznie pozdrawiamy

Panie Grażyny z Przedszkola


 Grafika #0: Moje najbliższe otoczenie
 Grafika #1: Moje najbliższe otoczenie
 Grafika #2: Moje najbliższe otoczenie
 Grafika #3: Moje najbliższe otoczenie