Dzień Dobry…
Zapraszamy do wykonania nowych zadań ( do wyboru). Potańcz, pośpiewaj, porysuj…
I. Zadania dla Starszaków:
Najpiękniejsze miejsce świata
1. Wykonaj zadanie - karta pracy, cz.4,s.23:
Dziecko czyta z rodzicem (lub samodzielnie) nazwy miejscowości. Następnie rysuje znak + pod napisami miasto lub wioska, jeżeli dane zdjęcie przedstawia elementy miasta lub wsi. Dziecko koloruje rysunki.
2. Poznajemy najpiękniejsze miasta w Polsce - obejrzyj film :
https://www.youtube.com/watch?v=JPB6tA0U214
3.Zabawy ruchowa - taniec : Zuma kids : https://www.youtube.com/watch?v=FP0wgVhUC9w
4. Wykonanie pracy plastycznej – karta pracy, cz. 4, s. 24:
Oglądanie herbów różnych miast. Rysowanie herbu miejscowości dzieci albo jego wymyślenie.
• Samodzielne działanie dziecka: rysowanie wnętrza herbu, wydzieranie z papieru w odpowiednich kolorach małych kawałeczków, naklejanie ich na konturach herbu.
Pomoce : papier kolorowy, klej, kredki.
Rysowanie po śladzie drogi Ady i taty do domu.
5. Wysłuchaj jeszcze raz piosenki - Najpiękniejsze miejsce świata - zaśpiewaj z dziećmi refren piosenki :
https://www.youtube.com/watch?v=31iMeePXKM8
6. Herb naszej gminy.
II .Zadania dla Maluchów i Średniaków:
1.Burza mózgów: W mojej miejscowości.
Rodzic prosi, aby dziecko dokończyło zdanie: W mojej miejscowości... Jeśli jest to za trudne, można zdanie rozwinąć, np. W mojej miejscowości lubię/nie lubię...
2. Zabawa językowa „Symbole mojej gminy”.
Obrazek z herbem gminy, gdzie mieści się przedszkole.
Rodzic prezentuje obrazek z herbem i pyta dziecka, czy wie, co on przedstawia. Następnie prosi, aby dziecko to opisało i powiedziało, dlaczego to znajduje się w herbie. Jest to dobry czas, aby przedstawić miejscowe legendy, przekazy ludowe itp.
3.Zabawa językowa Co widzisz wokół siebie?
Rodzic prosi, aby dziecko usiadło w różnych miejscach sali, rozejrzało się wokół siebie i powiedziało, co widzi. Zadanie można utrudnić, jeśli powiemy np. Co widzisz, kiedy spojrzysz w górę, w dół itp.?
4. Słuchanie wiersza L. J. Kerna Nasze podwórko:
Nasze podwórko to miejsce, które najlepiej znamy.
Wszyscy, bez żadnych wyjątków, takie podwórko mamy!
Nasze podwórko to teren najbardziej nam bliski na ziemi.
W zimie śnieg na podwórku leży, a w lecie się trawa zieleni.
Gdy słońce świeci na niebie, wesołe jest nasze podwórko,
smutnieje zaś, gdy się zjawi pan deszcz z ponurą córką chmurką.
Czasami z naszego podwórka, na którym się co dzień bawimy,
widać wieże kopalni lub wielkiej huty kominy.
I czy to będzie w Gliwicach, w Toruniu, w Łomży, czy w Krośnie,
gdy spojrzysz na nasze podwórko, to stwierdzisz, że ono rośnie!
Bo naszym podwórkiem nie jest to tylko, co jest blisko,
ale i traktor w polu, i stadion, i lotnisko,
i jakiś stary zamek, i lasy na pagórkach,
i Wisła, która płynie środkiem Naszego Podwórka.
Rozmowa na podstawie wysłuchanego utworu.
− Co to jest nasze podwórko?
− Czy naszym podwórkiem można nazwać plac zabaw w przedszkolu albo teren wokół przedszkola?
− Jak myślicie, kiedy podwórko się cieszy, a kiedy smuci?
− Co widać z naszego podwórka w przedszkolu, a co z waszych domów?
5. Ułóż puzzle Miasto:
https://puzzlefactory.pl/pl/puzzle/graj/budowle/232381-stare-miasto-warszawska-starówka
6. Ułóż puzzle Wieś:
https://puzzlefactory.pl/pl/puzzle/graj/krajobrazy/228579-prostszy-krajobraz-wiejski
7. Obejrzyj program: Jedynkowe Przedszkole - Wieś i miasto:
https://www.youtube.com/watch?v=RKxwNYHxgmM
8. Posłuchaj i potańcz, jak chcesz:
https://www.youtube.com/watch?v=tlCH6BFEISg
9. Ćwiczenie grafomotoryczne:
Domek i rakieta do wydruku poniżej. Rysuj po linii i pokoloruj.
10. Poćwicz razem z piosenką:
https://www.youtube.com/watch?v=jQoHw7jvkRU
Serdecznie pozdrawiamy
Panie Grażyny z Przedszkola