I. Zadania dla Starszaków:
1. Czy znasz te zwierzęta i ich głosy? - Zagadki:
- Lubi głośno gdakać, każdy wie, że jest stałą kurnika mieszkanką. (kura)
- Zakręcony ogonek, „chrum, chrum – głośno woła – kto jedzenie da?” (świnka)
- Na przykład łaciate, w oborze mieszkają.
Pasą się na łąkach, zdrowe mleko dają. ( krowa )
- Nie pieje, nie gdacze, tylko głośno kwacze.
Po stawie pływa, jak się nazywa? (kaczka)
- Grzebień ma na głowie, swoim głośnym pianiem
wszystkich wczesnym rankiem, budzi na śniadanie. (kogut )
2. Karta pracy, cz. 4, s. 8 i 9 . Wykonaj zadania wg informacji na kartach pracy.
3.Czas na zabawę i ruch - Równowaga - wygibasy z naszej klasy:
https://www.youtube.com/watch?v=ozI7YcVASgo
4. Praca plastyczna - Zwierzęta z wiejskiego podwórka.
Narysuj, namaluj lub wytnij z kolorowego papieru wybrane przez Ciebie zwierzę. Wybór techniki pracy należy do dziecka.
5. Labirynt - rysowanie drogi kury do kurcząt ( ks. różowa s. 69 ).
6. Gdzie ja mieszkam - poznajemy domy zwierząt gospodarskich:
https://www.youtube.com/watch?v=1PD3jNhefUA
II. Zadania dla Maluchów i Średniaków:
1. Zabawa dźwiękonaśladowcza – Na podwórku.
Rodzic kolejno wywołuje ptaki: Dzień dobry: kurki, gąski, kaczki, indyki, a dziecko naśladuje ich głosy: ko, ko, ko, gę, gę, gę, kwa, kwa, kwa, gul, gul, gul.
2. Zaśpiewaj znaną piosenkę: Wyszły w pole kurki trzy:
https://www.youtube.com/watch?v=WSBUwpV6qnk
3. Matematyka na wesoło:
Zadanie dla dzieci 4 – letnich:
Potrzebne będą obrazki: 1 krowa, 2 koguty, 3 barany, 4 kozy (do wydruku poniżej, można je pokolorować).
Dziecko segreguje obrazki zwierząt gospodarskich według rodzaju. Układa je w obręczach i liczy, ile jest obrazków zwierząt w każdej obręczy. Dziecko porównuje, których zwierząt jest więcej, układa obrazki zwierząt w obręczach od najmniejszej liczby zwierząt do największej, liczy zwierzęta w obręczach od prawej do lewej strony i od lewej do prawej strony, wyciąga wnioski, że jest ich tyle samo niezależnie od sposobu liczenia.
Zadania dla dzieci 3 – letnich:
Karta pracy, cz. 2, nr 13
Dziecko: ogląda zdjęcia zwierząt gospodarskich, nazywa je i naśladuje głosy: krowy, koguta, barana i kozy, liczy małe świnki na obrazku, koloruje mamę i czwórkę jej dzieci.
4. Zabawa plastyczna – lepienie z plasteliny na temat: Mieszkańcy wiejskiego podwórka.
Materiały:
plastelina, małe koraliki do wykonania oczu, przykrywka od pudełka kartonowego, np. po papierze ksero lub po butach.
Dziecko wybiera kolor plasteliny i lepi dowolne figurki zwierząt gospodarskich. Prace umieszcza w zagrodzie zrobionej z przykrywki z pudełka kartonowego.
5. Ćwiczenia ze sprzętem:
Rodzic wyznacza linię startu i linię mety oraz przygotowuje przeszkody do pokonania, wykorzystując różnorodne przedmioty, które mamy w domu (zabawki, klocki, garnki, poduszki, itp.). Dziecko po kolei pokonuje tor przeszkód.
6. Improwizacja ruchowa przy muzyce: Mozart dla umysłu dziecka
https://www.youtube.com/watch?v=5XGGTXR6q3w
Kolorowe apaszki tiulowe, nagranie piosenki
Podczas słuchania piosenki dziecko delikatnie wymachuje szyfonową apaszką, a na zakończenie podrzuca apaszkę do góry i upuszcza na podłogę.
7. Zabawa ruchowa Wyścigi koni.
Dziecko inscenizuje ruchem opowiadanie rodzica ( rodzic czyta, dziecko naśladuje ruchem):
DZIECKO: RODZIC:
Rozpoczyna się wyścig, stoi w miejscu,
konie stoją w boksach. przebiera nogami, drepcze,
Start! Konie ruszyły. biegnie truchtem,
Przeskakują kałużę. podskakuje,
Nabierają pędu. szybko przebiera nogami,
Przebiegają po grząskim gruncie. biegnie, wysoko podnosząc kolana,
Dobiegają do mety. zwalnia bieg aż do zatrzymania się, parska.
Serdecznie pozdrawiamy…
Panie Grażyny z Przedszkola