Witamy Was kochani....
Dzisiaj ostatnie zajęcia na temat - Moja miejscowość, mój region.
I. Zadania dla Starszaków:
Mimo, iż mieszkamy w różnych miejscowościach , to nasze okolice ( miasto- Lębork i okoliczne wsie ) należą do regionu kaszubskiego, możemy powiedzieć, że mieszkamy na Kaszubach.
Pomyślcie z rodzicami - może w twoim domu ktoś potrafi mówić po kaszubsku (babcia, dziadek, ciocia, wujek a może rodzeństwo, które uczy się języka kaszubskiego w szkole ). Może znajdzie się jakiś przedmiot ze wzorem kaszubskim?
Obejrzyj proponowane filmiki.
1. Legenda o powstaniu Kaszub:
https://www.youtube.com/watch?v=Wn6YJZ9F-0o
2. Czas na zabawę ruchową :
https://www.youtube.com/watch?v=dqk_IongIzI
3. Z pomocą rodzica posłuchaj , jak mówią dzieci po kaszubsku i zagraj w grę:
https://kaszubskidladzieci.pl/lekcja/mieszkamy_na_kaszubach/gra/zajecia_na_kaszubach
https://kaszubskidladzieci.pl/lekcja/przyroda/gra/zagubione_polowki
4. Poznaj barwy Kaszub :
https://www.youtube.com/watch?v=FjlpkClHbYQ
5. Znajdź różnice między obrazkami ( do wyboru ):
https://pl.pinterest.com/pin/705517097847722625/
https://www.szkolneblogi.pl/blogi/sko-brzesko/znajdz-roznice/
II. Zadania dla Maluchów i Średniaków:
1.Zabawa matematyczna Liczenie pięter.
Klocki: lego lub drewniane.
Dziecko układa fundament – parter dla wieży – a następnie buduje wieżę z kolorowych klocków. Licząc piętra, używa liczebników porządkowych: pierwsze, drugie, trzecie, czwarte, piąte.
2. Praca dla dziecka 3 – letniego:
wyprawka plastyczna, karta nr 26, kredki, bibuła.
Dziecko: kończy rysować dom po śladzie, nakleja obrazki okien i drzwi, koloruje lub wykleja bibułą wybrane części domu.
3. Praca dla dziecka 4 – letniego:
wyprawka plastyczna, karta nr 11, kredki, czerwona bibuła
Dziecko wypycha części domu, koloruje dom, przykleja dach z czerwonej bibuły (lub papieru) i komin, nakleja obrazki okien i drzwi, składa dom według instrukcji.
4. Ćwiczenie sprawności manualnej – Droga do przedszkola.
plastelina, cerata na stół lub kartka, klocki;
Dziecko lepi z plasteliny cienkie wałeczki, łączy ze sobą, tworząc wspólnie drogę na ceracie (kartce), która prowadzi do przedszkola zbudowanego z klocków. Droga ta jest ulepiona z równoległych wałeczków plasteliny.
5.Ćwiczenia oddechowe: Idziemy do przedszkola.
Słomka dla dziecka, piłeczki pingpongowe.
Dziecko ma za zadanie przeprowadzić piłeczkę wyznaczoną trasą na dywanie (drogą do przedszkola) za pomocą słomki. Rodzic przypomina o prawidłowym torze oddechowym. Dziecko wciąga powietrze nosem, a wypuszcza ustami przez słomkę, kierując piłeczką.
6. Nauka na pamięć fragmentu wiersza B. Szelągowskiej Moja miejscowość.
Rodzic kilkakrotnie recytuje ostatnią zwrotkę wiersza, a dziecko ją powtarza. Rodzic zwraca uwagę na fakt, że ważniejsze od tego, w jakim domu mieszkamy, jest to, aby w tym domu panowały miłość i zgoda.
Czy to miasto, czy też wioska,
wielkie bloki, małe domy,
najważniejsze, by prócz domu
mieć rodzinę i znajomych!
7. Spacer w pobliżu miejsca zamieszkania.
Przedszkolaku! Zabierz mamę i tatę na spacer. Obserwuj budynki znajdujące się w najbliższej okolicy. Porównaj je ze sobą i opowiedz, czym się różnią od siebie.
8. Spacer to przygoda zdrowa" - piosenka dla dzieci:
https://www.youtube.com/watch?v=nsBHAt9J7UE
9. Przedszkolaku poruszaj się, potańcz…i uśmiechnij się!
https://www.youtube.com/watch?v=UG-WU0ZbgK8
10. Ułóż puzzle:
https://puzzlefactory.pl/pl/puzzle/graj/bajki/231648-myszka-miki
Serdecznie pozdrawiamy…
Panie Grażyny z Przedszkola