Owady i kwiaty

Utworzono: 12-05-2020

Witamy Was serdecznie...

W dniu dzisiejszym porozmawiamy o motylach, biedronkach i kwiatach.

 

I.  Zadania dla Starszaków:

1. Wykonaj zadanie - karta pracy cz.4,s.39

Nazwij zwierzęta przedstawione na zdjęciach. Otocz pętlą owady. Dokończ rysunek motyli wg wzoru.

 

2. Zabawa z sześcianem. 

Rodzic prezentuje dziecku sześcian ( kostkę do gry ). Dziecko liczy ściany figury. Określa jej kształt - kwadrat. 

Zabawa sześcianem - kostką.

Dziecko  rzuca kostką i wykonuje tyle czynności  podanych przez rodzica , ile oczek  wyrzucono na kostce.

Czynności: podskoki, skłony, przysiady, okrzyki…

− Dziecko rzuca kostką i podaje liczbę większą (lub mniejszą) o jeden w stosunku do liczby

oczek wyrzuconych na kostce.

Obejrzyj sześciany znajdujące się na karcie pracy, cz.4,s.40

Określ różnice i podobieństwa między nimi.

Oglądanie rozłożonego sześcianu- jego siatki. Licz kwadraty. Na każdej ścianie narysuj innego owada.

 

3. Pszczółka Maja zaprasza Was na wspólną zabawę

https://www.youtube.com/watch?v=UG-WU0ZbgK8

 

4. Kolorowanka - Łąka w maju:

Pomoce: wyprawka - karta pracy L, kredki.

 

5.  Karta pracy, cz. 4, s. 41.:

Rysowanie szlaczków po śladach, a potem – samodzielnie. Rysowanie motyla po śladach.

Kolorowanie rysunku. Rysowanie po śladzie drogi motyla do stokrotki.

 

 II. Zadania dla Maluchów i Średniaków:

Biedroneczki i kwiatki

1.Ćwiczenia słuchowe Skąd ten dźwięk?

Rodzic prosi, aby dziecko zamknęło oczy. Następnie ustawia się w różnych miejscach pokoju i wydając dźwięki (np. szum, syczenie), prosi, aby dziecko wskazało palcem, skąd dochodzi dźwięk. Po wykonaniu zada­nia, dziecko otwierają oczy, sprawdzając  poprawność  jego wykonania.

 

2.Ćwiczenia oddechowe Spokojnie oddychamy na łące.

Mała (lekka) książka dla każdego dziecka.

Rodzic prosi dziecko, aby położyło się na plecach i wyobraziło sobie, że znajdują się na łące. Rodzic proponuje dziecku, że nauczy się spokojnie oddychać. Rodzic kładzie na brzuchu dziecka książkę i określa prawidłowy tor oddechowy: wdech nosem – wydech ustami.

 

3. Wprowadzenie – omówienie wyglądu biedronki.

Obrazek biedronki.

Rodzic pokazuje dziecku obrazek biedronki z 7 kropkami. Informuje dziecko, że w naszym kraju występują biedronki z 7 kropkami. Następnie pyta: Jaka jest biedronka?, Jak wygląda? Dziecko opisują jej wygląd, swoje skojarzenia itp. .

 

4.Osłuchanie ze słowami i melodią piosenki Mała biedroneczka (sł. i muz. K. Bożek-Gowik).

https://www.youtube.com/watch?v=BeLMx4273_E

Rozmowa na podstawie wysłuchanego utworu.

−−Gdzie latała mała biedronka?

−−Ile kropek miała mała biedroneczka?

−−Jakie zwierzęta spotkała na łące?

−−Co powiedziało jej każde zwierzątko?

 

5.Zabawa językowa Polne rośliny.

Obrazek przedstawiający ukwieconą majową łąkę; obrazki: mniszka pospolitego, chabra, maku (jeśli to możliwe, również zerwane kwiaty).

Rodzic prosi, aby dziecko opisało obrazek łąki. Następnie Rodzic  prezentuje trzy obrazki kwiatów (mniszek pospoli­ty, chaber, mak) i nazywa te rośliny. Wspólnie z dzieckiem dzieli rytmicznie (na sylaby) każdą nazwę. Następnie prezentuje żywe okazy i prosi dziecko, aby wypowiedziało się na ich temat (mogą to być skojarzenia, wypowiedzi dotyczące wyglądu, zapachu itp.).

 

6. Dzieci 4 – letnie. Karta pracy, cz. 2, nr 46:

Dziecko: mówi, co robią na łące poszczególni członkowie rodziny (na podstawie obrazka),

               nazywaj przedmioty, mówi o ich przeznaczeniu i dzieli ich nazwy rytmicznie (na sylaby).

 

7.Zabawy na świeżym powietrzu.

Spacer w pobliżu przedszkola – obserwacje przyrodnicze.

Przedmiot potrzebny podczas spaceru: Lupa.

Dziecko podczas spaceru obserwuje przyrodę wokół siebie i dzieli się swoimi wrażeniami. Jest to również dobra okazja do przypomnienia zasad dbania o przyrodę i właściwego zachowywania się wobec zwierząt. Dziecko może także obserwować otoczenie za pomocą lup, np. sprawdzić, co widzi w trawie, w ziemi.

 

8. Praca dla dzieci 3 – letnich:

Dla dziecka: wyprawka plastyczna, karta F.

Dziecko: przygląda się każdemu obrazkowi,

                           opowiada, co dzieje się na każdym obrazku,

                           opowiada, co spotkało biedronkę.

 

 

9. Praca dla dziecka 4 – letniego:

Dla dziecka: kolorowanka przedsta­wiająca biedronkę, czerwone, pomarańczowe i czarne kredki.

Dziecko: nazywa kolory, których użyje do kolorowania rysunku,

                           koloruje biedronkę.

 

 

10. Bajka o biedronce i innych zwierzętach:

 https://www.youtube.com/watch?v=5T006h6Y6Sw

 

11. Biedroneczki - kropeczki - WESOŁA SCENA:

https://www.youtube.com/watch?v=lqZPR7ElHL8

 

Serdecznie pozdrawiamy….

Panie Grażyny z Przedszkola


 Grafika #0: Owady i kwiaty
 Grafika #1: Owady i kwiaty
 Grafika #2: Owady i kwiaty
 Grafika #3: Owady i kwiaty
 Grafika #4: Owady i kwiaty
 Grafika #5: Owady i kwiaty
 Grafika #6: Owady i kwiaty
 Grafika #7: Owady i kwiaty