Witamy Was serdecznie...
W dniu dzisiejszym porozmawiamy o motylach, biedronkach i kwiatach.
I. Zadania dla Starszaków:
1. Wykonaj zadanie - karta pracy cz.4,s.39:
Nazwij zwierzęta przedstawione na zdjęciach. Otocz pętlą owady. Dokończ rysunek motyli wg wzoru.
2. Zabawa z sześcianem.
Rodzic prezentuje dziecku sześcian ( kostkę do gry ). Dziecko liczy ściany figury. Określa jej kształt - kwadrat.
Zabawa sześcianem - kostką.
Dziecko rzuca kostką i wykonuje tyle czynności podanych przez rodzica , ile oczek wyrzucono na kostce.
Czynności: podskoki, skłony, przysiady, okrzyki…
− Dziecko rzuca kostką i podaje liczbę większą (lub mniejszą) o jeden w stosunku do liczby
oczek wyrzuconych na kostce.
Obejrzyj sześciany znajdujące się na karcie pracy, cz.4,s.40
Określ różnice i podobieństwa między nimi.
Oglądanie rozłożonego sześcianu- jego siatki. Licz kwadraty. Na każdej ścianie narysuj innego owada.
3. Pszczółka Maja zaprasza Was na wspólną zabawę:
https://www.youtube.com/watch?v=UG-WU0ZbgK8
4. Kolorowanka - Łąka w maju:
Pomoce: wyprawka - karta pracy L, kredki.
5. Karta pracy, cz. 4, s. 41.:
Rysowanie szlaczków po śladach, a potem – samodzielnie. Rysowanie motyla po śladach.
Kolorowanie rysunku. Rysowanie po śladzie drogi motyla do stokrotki.
II. Zadania dla Maluchów i Średniaków:
Biedroneczki i kwiatki
1.Ćwiczenia słuchowe Skąd ten dźwięk?
Rodzic prosi, aby dziecko zamknęło oczy. Następnie ustawia się w różnych miejscach pokoju i wydając dźwięki (np. szum, syczenie), prosi, aby dziecko wskazało palcem, skąd dochodzi dźwięk. Po wykonaniu zadania, dziecko otwierają oczy, sprawdzając poprawność jego wykonania.
2.Ćwiczenia oddechowe Spokojnie oddychamy na łące.
Mała (lekka) książka dla każdego dziecka.
Rodzic prosi dziecko, aby położyło się na plecach i wyobraziło sobie, że znajdują się na łące. Rodzic proponuje dziecku, że nauczy się spokojnie oddychać. Rodzic kładzie na brzuchu dziecka książkę i określa prawidłowy tor oddechowy: wdech nosem – wydech ustami.
3. Wprowadzenie – omówienie wyglądu biedronki.
Obrazek biedronki.
Rodzic pokazuje dziecku obrazek biedronki z 7 kropkami. Informuje dziecko, że w naszym kraju występują biedronki z 7 kropkami. Następnie pyta: Jaka jest biedronka?, Jak wygląda? Dziecko opisują jej wygląd, swoje skojarzenia itp. .
4.Osłuchanie ze słowami i melodią piosenki Mała biedroneczka (sł. i muz. K. Bożek-Gowik).
https://www.youtube.com/watch?v=BeLMx4273_E
Rozmowa na podstawie wysłuchanego utworu.
−−Gdzie latała mała biedronka?
−−Ile kropek miała mała biedroneczka?
−−Jakie zwierzęta spotkała na łące?
−−Co powiedziało jej każde zwierzątko?
5.Zabawa językowa Polne rośliny.
Obrazek przedstawiający ukwieconą majową łąkę; obrazki: mniszka pospolitego, chabra, maku (jeśli to możliwe, również zerwane kwiaty).
Rodzic prosi, aby dziecko opisało obrazek łąki. Następnie Rodzic prezentuje trzy obrazki kwiatów (mniszek pospolity, chaber, mak) i nazywa te rośliny. Wspólnie z dzieckiem dzieli rytmicznie (na sylaby) każdą nazwę. Następnie prezentuje żywe okazy i prosi dziecko, aby wypowiedziało się na ich temat (mogą to być skojarzenia, wypowiedzi dotyczące wyglądu, zapachu itp.).
6. Dzieci 4 – letnie. Karta pracy, cz. 2, nr 46:
Dziecko: mówi, co robią na łące poszczególni członkowie rodziny (na podstawie obrazka),
nazywaj przedmioty, mówi o ich przeznaczeniu i dzieli ich nazwy rytmicznie (na sylaby).
7.Zabawy na świeżym powietrzu.
Spacer w pobliżu przedszkola – obserwacje przyrodnicze.
Przedmiot potrzebny podczas spaceru: Lupa.
Dziecko podczas spaceru obserwuje przyrodę wokół siebie i dzieli się swoimi wrażeniami. Jest to również dobra okazja do przypomnienia zasad dbania o przyrodę i właściwego zachowywania się wobec zwierząt. Dziecko może także obserwować otoczenie za pomocą lup, np. sprawdzić, co widzi w trawie, w ziemi.
8. Praca dla dzieci 3 – letnich:
Dla dziecka: wyprawka plastyczna, karta F. Dziecko: przygląda się każdemu obrazkowi, opowiada, co dzieje się na każdym obrazku, opowiada, co spotkało biedronkę.
|
9. Praca dla dziecka 4 – letniego:
Dla dziecka: kolorowanka przedstawiająca biedronkę, czerwone, pomarańczowe i czarne kredki. Dziecko: nazywa kolory, których użyje do kolorowania rysunku, koloruje biedronkę.
|
10. Bajka o biedronce i innych zwierzętach:
https://www.youtube.com/watch?v=5T006h6Y6Sw
11. Biedroneczki - kropeczki - WESOŁA SCENA:
https://www.youtube.com/watch?v=lqZPR7ElHL8
Serdecznie pozdrawiamy….
Panie Grażyny z Przedszkola