Dzień Dobry!
Serdecznie witamy w nowym tygodniu.
Tym razem zadania i zabawy związane będą z nadchodzącymi Świętami Wielkiej Nocy.
Ćwiczenia na dziś dla wszystkich dzieci:
* Ćwiczenia dużych grup mięśniowych – Wysoko – nisko.
Dziecko stoi, na hasło: Wysoko – staje na palcach, wyciąga ku górze ręce z piłeczką. Na hasło: Nisko – wykonuje przysiad podparty, stukając piłeczką w podłogę.
* Ćwiczenia tułowia. Dziecko w siadzie skrzyżnym, toczy wokół siebie piłeczkę. Na sygnał ( np. hop ) zmienia kierunek toczenia.
* Zabawa ruchowa z elementem skoku – Przeskocz piłeczkę. Dziecko wykonuje przeskoki obunóż przez położoną na podłodze piłeczkę.
I. Zadania dla Starszaków:
1. Słuchanie piosenki - Pisanki , kraszanki, skarby wielkanocne (kopiuj i wklej w nowym oknie):
https://www.youtube.com/watch?v=qKY9oeELKn4
2. Obejrzyj ciekawostki o świętach Wielkanocnych - prezentacja ( kopiuj i wklej w nowym oknie) :
https://www.youtube.com/watch?v=r-to1UXYMUA
3. Przeczytaj z rodzicem, rodzeństwem ( lub samodzielnie) wyrazy , połącz je z odpowiednimi obrazkami.
4. Rysowanie po prawej stronie karty takich samych pisanek, jakie są po lewej stronie karty.
5. Zabawa plastyczna dla chętnych- Pisanka
Różne materiały potrzebne do ozdobienia pisanek, np.: farby plakatowe, włóczki, kolorowy papier; nożyczki, kleje, pędzle, mazaki, ugotowane jajka.
Zapoznanie ze sposobem wykonania prac:
np. − oklejanie ugotowanych jajek włóczką,
− oklejanie kolorowym papierem lub elementami wyciętymi z kolorowego papieru, − malowanie jajek farbami lub mazakami.
6. Poniżej udostępniono obrazek „Wielkanocne zadanie” do wydrukowania i pokolorowania.
II. Zadania dla Maluchów i Średniaków:
1. Eksperyment: Jak sprawdzić, czy jajko jest świeże?
Na pewno znacie Państwo sposób, aby sprawdzić, czy jajko jest świeże czy nie. Jest to świetna okazja do wykonania z dziećmi prostego eksperymentu. Potrzebne nam będą dwie szklanki z wodą i dwa jajka: świeże i stare ( jeżeli mamy oczywiście).
Sposób wykonania: Rodzic nalewa do obu szklanek wodę (po pół szklanki). Prezentuje dziecku dwa jajka i pyta: Czy wiesz, po czym poznać, że jajko jest świeże? Prosi dziecko, aby włożyło do każdej szklanki po jednym jajku i obserwowało, co się z nimi dzieje. Czy w obu szklankach jajka zachowują się tak samo? Jajko, które jest świeże, opada na dno, a to, które jest stare, unosi się do góry.
2. Rozwiąż zagadkę:
To w nim leżą na serwetce
jajka malowane,
a pośrodku, obok chlebka,
spoczywa baranek. (koszyk wielkanocny)
3. Prezentowanie koszyczka wielkanocnego i wyjaśnianie jego symboliki.
Rodzic prezentuje koszyczek wielkanocny i jego zawartość. Dziecko nazywa znajdujące się w nim produkty. Rodzic wyjaśnia ich symbolikę:
Chleb symbolizuje ciało Chrystusa. Wkładamy go do koszyczka, aby zapewnić sobie dobrobyt i pomyślność.
Jajka są symbolem nowego, rodzącego się życia.
Wędlina jest symbolem dostatku, bogactwa i dobrobytu.
Sól i pieprz symbolizują oczyszczenie, prostotę i prawdę.
Baranek jest symbolem Chrystusa – Baranka Bożego, który zwyciężył śmierć. Wkładana do koszyczka figurka baranka jest zazwyczaj wykonana z cukru, czekolady lub chleba.
Chrzan jest oznaką ludzkiej siły, którą chcemy mieć przez cały rok.
Ilustracje przedstawiające wymienione produkty znajdują się poniżej.
4. Praca plastyczna: Stemplowanie pisankami z ziemniaków.
Materiały:
- farby,
- pędzle,
- ziemniaki przekrojone na pół lub połowy ziemniaka z wyciętymi wzorami – rodzic za pomocą nożyka wycina proste wzory,
- sylweta jaja (wzór poniżej).
Sposób wykonania:
Dziecko maluje farbami kolorowe paski na przekrojonym ziemniaku i odbija kilkukrotnie ten sam wzór na sylwecie jaja. Jeżeli rodzic wyciął wzory na połówce ziemniaka, dziecko odbija wzory.
Serdecznie pozdrawiamy
Panie Grażyny z Przedszkola