Wiosna na wsi....

Utworzono: 14-04-2020

Zwierzęta na wsi

Dzień dobry…

      W tym tygodniu będziemy rozmawiać o zwierzętach żyjących na wsi. Zadania i zabawy będą dotyczyły poznawania bądź utrwalania wiadomości o zwierzętach  gospodarskich.

I. Zadania dla starszaków:

       Witam Was w nowym tygodniu. Myślę , że podczas świąt odpoczęliście. Nabraliście sił do pracy i zabawy. W tym tygodniu poznamy, jak wygląda wiosna na wsi. Dziękuję za dotychczasową pracę - wspaniale pracowaliście.

1. Obejrzyj film -  Zwierzęta na wsi  :

 https://www.youtube.com/watch?v=YHB3x2k3x30

2. Grupa Ady wybrała się na wycieczkę do położonego na wsi gospodarstwa agroturystycznego. Powiedz, jakie tam widziała zwierzęta. dokończ kolorować obrazek.                                  
Wykonaj zadania z pomocą rodzica, wg poleceń znajdujących się  na kartach pracy ( cz.4,s.4-6 ) .
Naśladowanie głosów zwierząt przedstawionych na zdjęciach. Podziel nazwy zwierząt na sylaby ( s. 6 ) –wykonanie  zadań wg poleceń.

3. A teraz czas na zabawę ( gimnastykę ): 

  • Ćwiczenie dużych grup mięśniowych – Kaczuszka szuka ziarenek. Dziecko jest kaczuszką. Chodzi  małymi krokami, kołysząc się na boki; co pewien czas wykonuje skłony tułowia w przód – zbiera ziarenka – i prostuje się.
  •  
  • Ćwiczenia tułowia – skłony – Kogut zasypia. Dziecko w siadzie klęcznym, wykonuje skłon tułowia w dół, z dotknięciem głową kolan – kogut chowa głowę w piórka. Potem powoli prostuje się i ustawia głowę prosto.
  • Ćwiczenie równowagi – Na grzędzie. Dziecko jest kurką. Przechodzi, stawiając nogę za nogą, po sznurku ( skakance, narysowanej linii ) , tak aby z niego nie spaść.
  • Zabawa uspokajająca – Na podwórku. Dziecko maszeruje z rytmicznym klaskaniem i powtarzaniem rymowanki: Na podwórku jest wesoło, wiele zwierząt chodzi w koło. Ko, ko, ko i kwa, kwa, kwa, niech zabawa dalej trwa.

4. Dzisiaj odkrywamy litery : ż,Ż ( karta pracy s. 68 ).

5. Rysujemy szlaczki - karta pracy ( cz. 4, s. 3 )
 

 

II.Zadania dla Maluchów i Średniaków:

1.Zachęcam do oglądania książek tematycznie związanych ze zwierzętami żyjącymi na wsi.

      Rodzic wraz z dzieckiem oglądają książki z domowej biblioteczki. Rodzic czyta zawarte w nich ciekawostki. Dziecko nazywa zwierzęta, na­śladują ich odgłosy. Określa ich wygląd: kolory, liczbę kończyn.

 2.Zwierzęta dla dzieci na wsi - Odgłosy zwierząt.

Ten filmik pomoże poznać lub przypomnieć wygląd i odgłosy zwierząt mieszkających na wsi.

https://www.youtube.com/watch?v=qQtJP40a1Iw

 3. Ćwiczenia ruchowe dla dzieci: Posłuchaj i naśladuj:

 https://www.youtube.com/watch?v=S5TFdKc6TB4

 4. Piosenka DZIADEK FAJNĄ FARMĘ MIAŁ. Posłuchaj piosenki o zwierzątkach.

https://www.youtube.com/watch?v=30nw6AtuGiQ

5. Ćwiczenia konstrukcyjne – budowanie z różnorodnych klocków znajdujących się w domu zagród dla zwierząt.

       Dzieci budują zagrody dla zwierząt i umieszczają w nich figurki zwierząt mieszkających na wsi. Okre­ślają wielkość zwierząt i ich zagród: małe zwierzęta – mniejsze zagrody, duże zwierzęta – duże zagro­dy. N. podaje nazwy zwierzęcych domów: koń mieszka w stajni, świnia – w chlewiku, krowa – w oborze, kura – w kurniku.

 6. Zadania w kartach pracy:

Dzieci 3 – letnie: dzieci nazywają zwierzęta na podstawie ogonów, kolorują rysunki zwierząt, naśladują ich odgłosy, nazywają zwierzęta przedstawione na zdjęciu.

Karta Pracy cz. 2, nr 12

 Dzieci 4 – letnie: kolorują zwierzęta na podstawie ogonów, kolorują rysunki zwierząt, naśladują ich odgłosy, rysują świnki według wzoru.

Karta Pracy, cz. 2, nr 32

 

7.Zabawa paluszkowa Powitanie paluszków.

      Rodzic pokazuje, w jaki sposób palce witają się ze sobą. Dziecko łączy ze sobą opuszki palców obu rąk: mały z małym, serdeczny z serdecznym, środkowy ze środkowym itd.

8. Utrwalanie kształtu koła.

 

Kolorowe koła w trzech wielkościach: 1 duże, 3 średnie, 3 małe koła czerwone wycięte z kolorowego papieru.

      Dziecko otacza kształt każdego koła palcem. Rodzic przypomina o prawidłowym kierunku kreślenia koła. Dziecko porównuje wielkość kół, liczy je i określa, ile jest kół każdej wielkości. Wskazuje koła, których jest najmniej.

9. Praca plastyczna Kolorowy kogut (origami).

Dla dziecka: koła origami z poprzedniego zadania, klej, kolorowa kartka A4, kredki.

       Rodzic pokazuje, w jaki sposób wykonać koguta. Dziecko kolejno powtarza jego czynności. Składają duże koło na pół i przyklejają je na środku kartki. Jedno średnie koło przyklejają jako głowę, a pozostałe składają na pół i przyklejają na tułowiu jako skrzydło i kolorowy ogon. Małe czerwone koła składają na pół i przyklejają jako dziób, grzebień, dzwonek pod dziobem. Kredkami dorysowują oko i nogi koguta. Mogą dorysować płot, na którym siedzi kogut.

10. Kaczorek do wyklejania plasteliną.

Praca dla dzieci 4 - letnich.

Wydrukuj i wyklej plasteliną sylwetę kaczorka. Naklejaj żółtą plastelinę tam, gdzie są pokazane kółeczka. Możesz rozetrzeć palcem plastelinę. Łapki i dziób wyklej pomarańczową plasteliną.

Praca dla dzieci 3 - letnich: Rodzina kaczek. Wyprawka plastyczna karta B, kredki. Pokoloruj rysunek rodziny kaczek. 

 

10. Polecamy programy edukacyjne znajdujące się na kanale TVP ABC:

  • Zaczarowany świat…. godz.emisji 9.00,
  • Zagadki zwierzogromadki, godz. emisji 11.00,
  • Teleranek, godz. emisji 12.55,
  • Czytanie przed spaniem, czyli cała Polska czyta dzieciom, godz. emisji 19.55.

 

 

Pozdrawiamy serdecznie…

Panie Grażyny z Przedszkola

 Grafika #0: Wiosna na wsi.
 Grafika #1: Wiosna na wsi.
 Grafika #2: Wiosna na wsi.